شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی دی ۸, ۱۴۰۲

برای تولید محتوا در بسترهای مختلف مجازی، حتما نیاز به عکس، فایل‌های وکتور و ویدیو خواهید داشت. به دلیل قوانین کپی رایت، نمی‌توانید از عکس‌ سایت‌های دیگر، استفاده نمائید. برای اینکار یا باید خودتان فایل‌های مدنظرتان را تولید کنید و یا از سایت‌های خارجی، عکس‌های آماده را خریداری کرده و بدون محدودیت از آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از خدمات خرید با پی پال میهن پرداخت، به راحتی و بدون احراز هویت و کمترین کارمزد، فایلتان را خریداری کرده و یا با فروش عکس در شاتر استوک، نقد پی پال را به سادگی انجام دهید. برای اینکه بدانید شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

ثبت نام در شاتر استوک

اولین قدم برای کار با هر سایتی چه ایرانی و چه خارجی، لازم است در آن حساب کاربری داشته باشید. اگر قصد ساخت حساب در شاتر استوک را دارید، می بایست در ابتدا وارد صفحه Shutterstock.com شوید. در تصویر زیر روی گزینه Sign Up کلیک کنید.

شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟

 

در تصویر می‌توانید به صورت رایگان، حساب کاربری جدید بسازید. باید ایمیل و پسورد را وارد کرده و Get Started را بزنید.

shutterstock چیست

طی این مراحل حساب کاربری فعال می‌شود و می‌توانید از آن برای خرید و فروش تصاویر، ویدیو، موزیک، قالب‌ها و مدل‌های ۳ بعدی استفاده کنید.

سایت shutterstock

کسب درآمد از شاتر استوک

شما می‌توانید علاوه بر خرید اکانت شاتر استوک، محصولات خود را نیز در سایت بارگذاری کرده و به فروش برسانید. برای این منظور لازم است ابتدا به عنوان مشارکت کننده در submit.shutterstock.com ثبت نام کنید. در تصویر زیر گزینه Sign Up را انتخاب کنید.

فروش عکس در شاتر استوک

در صفحه جدید، نام و نام خانوادگی را در قسمت Full name و Display name وارد کنید. Display name نامی است که مشتریان با آن شما را دنبال می‌کنند. آدرس ایمیل و یک پسورد ذخیره کنید. پسورد باید حداقل ۸ کاراکتر، یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک و یک عدد داشته باشد. گزینه ربات نیستم را انتخاب کرده و با قبول شرایط گزینه Next را بزنید.

سایت شاتر استوک

در قدم دوم می‌بایست ایمیل خود را وریفای کنید.

check email

وارد ایمیل خود شده و روی لینک دریافتی از Shutterstock Contributors برای وریفای کلیک کنید و سپس گزینه Next را بزنید.

email verify

در قدم سوم باید آدرس تان را وارد کرده و گزینه Next را بزنید.

address verify

در این مرحله، حساب مشارکتی شما فعال شده و می توانید در آن فعالیت کنید. برای تبدیل شدن به یک مشارکت‌کننده فعال Shutterstock، ابتدا باید تعدادی از بهترین عکس‌ها، تصاویر jpeg یا eps یا چند کلیپ ویدیویی را ارسال کنید. محتوایی که ارسال می کنید توسط تیم متخصص بررسی می شود. وقتی اولین محتوای شما تایید شد، حساب کاربری شما کاملا فعال شده و می توانید هر نوع فایلی را بدون محدودیت ارسال کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که فقط می‌توانید کارهایی را بارگذاری کنید که تحت مالکیت شما هستند. هنگامی که فایل آپلود شده پذیرفته شدند، به طور خودکار به کتابخانه Shutterstock اضافه شده تا به فروش برسند.

آپلود عکس در شاتر استوک

برای آپلود عکس در سایت شاتر استاک باید به فرمت، نمایه رنگی و اندازه تصویری که ارسال می‌کنید دقت کنید.

فرمت

تصاویر با فرمت‌های JPEG و TIFF قابل قبول است، اما توصیه می‌شود تصاویر خود را به صورت JPEG ارسال کنید زیرا پس از تأیید توسط متخصصین، همه تصاویر در سایت به‌طور خودکار به jpeg تبدیل می‌شوند. فایل‌های EPS به شرط اینکه با Adobe Illustrator نسخه ۸ یا ۱۰ سازگار باشد قابل قبول است.

نمایه رنگی

تصاویر Shutterstock در sRGB ارائه می‌شوند زیرا اکثر تصاویر در اینترنت در آن نمایه نمایش داده می‌شوند. اگر تصاویر را با نمایه رنگی متفاوت ارسال می‌کنید، احتمالاً رنگ‌ها در طول تبدیل به sRGB تغییر می‌کنند، بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از آپلود تصاویر خود در Shutterstock، آن‌ها را به sRGB تبدیل کنید.

اندازه

همه تصاویر باید حداقل ۴ مگاپیکسل یا بزرگتر باشند و در بالاترین کیفیت تنظیم شوند. حداکثر اندازه فایلی که می‌توانید با استفاده از مرورگر وب خود آپلود کنید، ۵۰ مگابایت برای عکس‌ها، ۱۰۰ مگابایت برای EPS است.

آپلود فیلم در Shutterstock برای فروش

برای آپلود فیلم در سایت شاتر استاک باید به زمان فیلم، فرمت، نرخ فریم، وضوح، محتوای سمعی دقت کنید.

مدت زمان و اندازه فایل

کلیپ‌ها باید بین ۵ تا ۶۰ ثانیه بوده و بیشتر از ۴ گیگابایت نباشند.

فرمت فایل

تمام فیلم‌ها باید به‌عنوان فایل‌های Mp4 آماده شوند. یک برنامه رایگان به نام MPEG Streamclip برای تبدیل همه فایل‌ها به فرمت QuickTime .mov موجود است.

نرخ فریم

۲۳.۹۸، ۲۴، ۲۵، ۲۹.۹۷، ۳۰، ۴۷.۹۵، ۴۷.۹۶، ۴۸، ۵۰، ۵۹.۹۴، ۶۰

وضوح

فیلم‌های HD و ۴K قابل قبول است، وضوح های دیگر به شرح زیر است:

۴K – 4096×2160 4096×۲۱۶۰ ۴۰۹۶×۲۳۰۴ ۴۰۰۰×۲۱۶۰ ۳۸۴۰×۲۱۶۰ ۳۹۹۶×۲۱۶۰ ۴۸۰۰×۲۷۰۰
۲K & 2.5K – 2048×۱۰۸۰ ۲۴۰۰×۱۳۵۰ ۲۴۳۲×۱۳۶۶ ۲۷۰۲×۱۵۲۰ ۲۷۰۴×۱۵۲۰
۱۸۸۸×۱۰۶۲ ۱۹۲۰×۱۰۸۸ (فقط در صورت نسبت تصویر ۱.۷۷۸) HD – 1920×1080 1280×۷۲۰ ۱۴۴۰×۱۰۸۰
SD – 640×۴۸۰ ۷۰۳×۵۷۶ ۷۲۰×۴۸۰ ۷۲۰×۴۸۶ ۷۲۰×۵۷۶

سمعی

فیلم نباید حاوی هیچ صوتی باشد، مگر اینکه کلیپ را تقویت کند یا محتوای سرمقاله محسوب شود.

فضای رنگی

REC 709 قابل قبول است.

نقد درآمد ارزی در سایت Shutterstock

وقتی به عنوان یک مشارکت کننده در سایت شاتر استاک، کسب درآمد می‌کنید باید برای افزایش درآمدتان محتوای بیشتری را آپلود کنید. هنگامی که به حداقل مبلغ پرداختی ۳۵ دلار رسیدید، در پایان هر ماه به شما پرداخت می‌شود. می‌توانید از طریق Payoneer، Paypal یا Skrill پول دریافت کنید.

خرید اکانت شاتر استوک

برای خرید از شاتر استوک، نیاز است به روش های پرداخت ارزی دسترسی داشته باشید، چنانچه خرید برای شما امکان پذیر نیست می‌توانید در سایت میهن پرداخت ثبت نام کرده و سفارش خرید پیپال مطابق با مبلغ محصول مورد نظر را ثبت کنید. برای این منظور لازم است، اطلاعات حساب کاربری شامل یوزرنیم و پسورد را در قسمت ثبت سفارش وارد کرده و لینک خرید محصول را نیز ضمیمه کنید. سفارش شما در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

آیا می توانم از تصاویر شاتراستاک در سایر سایت­ های اجتماعی استفاده کنم؟

شما می‌توانید از تمامی فایل‌هایی که از سایت Shutterstock دانلود می‌کنید در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، پینترست، وبلاگ‌ها و خبرنامه‌ها استفاده کنید. اما باید محدودیت‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • استفاده از محتوای Shutterstock در هر وب سایتی که ادعا می‌کند مالک محتوا است.
  • نمایش تصاویر Shutterstock در اندازه‌ای بیشتر از وضوح مورد نظر
  • استفاده از محتوای Shutterstock به هر شکلی که با شرایط مندرج در شرایط سرویس Shutterstock مغایرت داشته باشد.

دانلود رایگان سایزهای مختلف تصاویر در سایت Shutterstock

از آنجایی که می‌خواهید عکس‌های شما بهترین کیفیت را داشته باشند، کیفیت تصویر هنگام اشتراک‌گذاری مهم است. اساساً، بزرگ‌تر و یا کوچکتر کردن عکس از اندازه دانلود اصلی، کیفیت آن را کاهش می‌دهد. در این مواقع لازم است ابتدا وارد حساب کاربری Shutterstock خود شوید. در بخش کاتالوگ، تصویر مورد نظرتان را پیدا کرده و تصویر بزرگتر را به صورت رایگان دانلود کنید. تمام تصاویر را می توان در اندازه کوچک (shortest)، متوسط (Medium) یا بزرگ (large) دانلود کرد. اندازه فایل اصلی به صورت پیش فرض، اندازه بزرگ (L) است. اندازه فایل متوسط برای چاپ‌های کوچکتر مناسب بوده و می‌توان از آن به صورت دیجیتالی استفاده کرد در حالی که اندازه کوچک فقط برای استفاده دیجیتال توصیه می‌شود و کمترین زمان دانلود را دارد. بهتر است در ابتدا فایل با اندازه بزرگ را دانلود و سپس در صورت نیاز آن را به اندازه کوچکتر تغییر دهید.

سخن آخر

در این مقاله یافتیم که شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟ و چگونه می توان از آن درآمد داشت شما می توانید از ایران نیز درآمد دلاری داشته باشید. کافی است محتوای مناسب برای سایت شاتر استوک تولید کرده و در ازای آن درآمد ارزی داشته باشید. اگر به روش های دریافت دلار یا یورو دسترسی ندارید، می توانید در مجموعه میهن پرداخت ثبت نام کرده و با پشتیبانی در تماس باشید تا شما را در رسیدن به کسب درآمد ارزی تان راهنمایی کنند.

۸ Comments to “ شاتر استوک (Shutterstock) چیست؟”

  1. سلام دوستان عزیزم

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      سلام هر سوالی در این زمینه دارید در خدمت شما هستم.

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      ممنون از حسن توجه شما دوست عزیز

    2. Fanid says :پاسخ

      سلام عکسی ک با گوشی میگیریم کیفیتش مناسب هست بخایم تو سایت برا فروش بزاریم یا دوربین نیاز هست؟

      1. مبینا سیمائی says :پاسخ

        سلام

        هر سایت معمولا شرایط خاصی برای عکس و فروش آن دارد، آن را مطالعه کنید کامل متوجه می شوید که باید با چه مشخصاتی عکس آپلود کرده و به فروش برسانید.

  2. پریسا says :پاسخ

    سلام و وقت بخیر
    من در سایت شاتراستوک عکس اپلود کردم و برای تعدادی از عکس هام این متن رو نشون میده
    This content has been approved for data licensing by our data partners. It will not surface in search results on Shutterstock.com.
    میشه راهنمایی بفرمایید که چرا این پیغام رو میگیرم
    ممنونم

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      سلام پریسای عزیز

      تجربه ای در این مورد نداریم.
      مطابق سرچی که انجام دادیم، اگر می‌خواهید این محتوا برای فروش در مارکتپلیس Shutterstock در دسترس باشد، به تنظیمات حساب بروید تا شرکت داده شوید یا به اصطلاح opt-in شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *