پرداخت هزینه آزمون USMLE

آزمون USMLE
“”

بروزرسانی بهمن ۲۶, ۱۳۹۸

آزمون United States Medical Licensing Examination) USMLE) یک آزمون سه مرحله ای جهت دریافت گواهینامه تاییدیه مهارت پزشکی، فارغ التحصیلان پزشکی در ایالات متحده امریکا بوده که مورد تایید و حمایت Federation of State Medical Boards) FSMB) و (NBME (National Board of Medical Examiners در امریکا می باشد.
پزشکانی که قصد ادامه‌ی ‌تحصیـل و یـا شـروع بـه‌کار در ایالات متحده‌ی آمریکا را دارند، حتـماً باید در سه مرحله‌ی آزمون شرکت نموده و پـس‌ از موفقیت در این ۳ آزمون بـه ادامه‌ تحصیل یـا کار بپردازنـد.

USMLE دارای سه مرحله USMLE STEP 1 و USMLE STEP 2 ( شامل دو آزمون Step 2 CK و Step 2 CS) و USMLE STEP 3 می باشد که هرمورد هزینه های مربوط به خود را شامل میشود.
پزشکان فارغ التحصیل ایالات متحده و کانادا از طریق NBME و خارج از ایالات متحده از طریق ECFMG در آزمون مرحه اول و مرحله دوم (CK و CS) درخواست می دهند. برای درخواست شرکت در آزمون مرحله سوم می بایستی کلیه داوطلبان درخواست خود را از طریق FSMB ارائه نمایند.

آزمون CK :

یک آزمون هشت مرحله ای با ۳۵۲ سوال و در مدت ۹ ساعت برگزار می شود. سوالاتی که در این مرحله مورد پرسش قرار می گیرند در رابطه با داخلی، زنان و زایمان، اطفال، خدمات پیشگیری، روانپزشکی و جراحی می باشد.

آزمون CS :

هدف از این آزمون اطمینان از این که متقاضی قادر به برقراری روابط بین فردی و ارتباط اجتماعی کافی را برای دستیابی به اهداف خود است.

  • در مرحله اول آزمون USMLE STEP 1 ارزیابی دانش و مهارت پزشکی متقاضی در خصوص مفهوم مهم آگاهی به علوم پایه و علم دارو می باشد.
  • در مرحله دوم آزمون USMLE STEP 2 ارزیابی دانش و مهارت پزشکی یک پزشک در درک اصول علوم بالینی برای ارائه خدمات مراقبت و درمان بیمار می باشد.
  • در مرحله سه آزمون USMLE STEP 3 ارزیابی دانش پزشکی و درک کاربرد علوم بالینی با تاکید بر مدیریت بیمار در مراقبت های سرپایی بدون استفاده از دارو می باشد.

هزینه های آزمون USMLE

  1. مرحله اول : ۸۹۵ دلار
  2. مرحله دوم : ۸۹۵ دلار
  3. مرحله سوم : ۱,۵۵۰ دلار

جهت مشاهده کامل هزینه های مربوط به آزمون و هزینه های جانبی آن به لینک زیر مراجعه فرمائید:
http://www.ecfmg.org/fees

به منظور ثبت نام در این آزمون، لازم است درلینک (https://www.prometric.com/en-us/clients/usmle/Pages/landing.aspx) مرحله ی مورد نظر از آزمون را انتخاب نمائید.
جهت پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون میتوانید پس از وارد کردن اطلاعات و آپلود مدارک لازم، از خدمات میهن پرداخت استفاده نمائید. در نظر داشته باشید که ابتدا باید عضو سایت میهن پرداخت شوید تا بتوانید از امکانات متنوع آن برخوردار شوید.