پرداخت هزینه آزمون  GMAT

آزمون GMAT یا Graduate Management Admission Test آزمونی بین المللی است جهت ورود به بیش از 6000 دانشگاه آمریکایی ،کانادایی و اروپایی جهت ادامه تحصیل در زمینه های تجارت، بازرگانی و مدیریت. مدت زمان GMAT سه ساعت ونیم می باشد، ولی بطور کلی با احتساب زمان استراحت بین آزمون، حدود 4 ساعت به طول می انجامد.

آزمونGMAT شامل چهار قسمت اصلی میباشد:

  • The Analytical Writing Assessment یا ارزیابی نوشتار تحلیلی که به هدف سنجش قدرت تحلیل و همچنین میزان متقاعد کننده بودن نظرات و دلایل اقامه شده توسط متقاضی، طراحی گردیده است. این بخش از آزمون 30 دقیقه زمان داشته و از لحاظ اهداف و ابعاد مورد سنجش، شباهتی به بخش نوشتاری آزمونهایی مانند آیلتس یا تافل ندارد.
  • The Integrated Reasoning این بخش در مدت زمان 30 دقیقه سعی بر ارزیابی توانمندی شما در تحلیل منابع مختلف اطلاعاتی (نمودارها و جداول متعدد) دارد زیرا تجزیه و تحلیل منابع چندگانه اطلاعاتی و داده ای از نیازهای دنیای اطلاعات محور امروز میباشد.
  • The Quantitative Section یا بخش استدلال ریاضی که به هدف سنجش قدرت تحلیل و حل مسائل ریاضی طراحی گردیده است. مباحث ریاضی این بخش که در مدت زمان 75 دقیقه مطرح میشوند واگرچه فراتر از مباحث موجود در کتابهای ریاضی دبیرستان نمیباشد ولی نکات بسیار زیاد و پیچیده گیهای فراوانی دارند که در عمل سطح آن را فراتر از ریاضیات دبیرستان میبرد.
  • The Verbal Section یا بخش کلامی جهت ارزیابی توانمندی درک استدلال و یافتن مغالطات، ارزیابی مهارت اصلاح جملات با توجه به اصول نوشتاری انگلیسی استاندارد و همچنین ارزیابی مهارت خواندن متون پیچیده و درک ساختار منطقی آنها در مدت زمان 75 دقیقه طراحی گردیده است.

طریقه ثبت نام در جی مت GMAT

آزمونGMAT در ایران برگزار نمیشود ولی درکشورهای دیگرنظیر دبی و ابوظبی، ترکیه، ارمنستان و دیگر کشورها برگزار میشود که تنها راه ثبت نام مطمئن و قطعی از طریق وبسایت www.mba.com میباشد.این آزمون فقط بصورت کامپیوتری برگزار می گردد و نتیجه آزمون در همان روز آزمون اعلام میگردد، به غیر از بخش نوشتاری تحلیلی که چند روز زمان خواهد برد. مدت زمان مورد نیاز جهت ارسال نمره به 5 دانشگاه انتخاب شده توسط شما، 20 روز خواهد بود.هر متقاضی بیش از 5 بار در طول یک سال نمیتواند در این آزمون شرکت نماید و فاصله بین دو آزمون حداقل باید 16 روز باشد.

هزینه های آزمون GMAT

هزینه ی امتحان GMAT، مبلغ 250 دلار آمریکا می باشد. در صورت کنسل کردن امتحان، تنها 80 دلار آن برگشت داده می شود و اگر متقاضی کمتر از هفت روز قبل از امتحان، اقدام به کنسل کردن نماید هیچ پولی برای وی Refund نمی شود.
در صورتی که بخواهید تاریخ امتحان خود را تغییر (Reschedule) دهید، 50 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
در صورتی که بخواهید Report نمره خود را به دانشگاه های دیگری غیر از دانشگاهی که هنگام ثبت نام مشخص کرده اید، بفرستید، به ازای هر ریپورت بایستی 28 دلار پرداخت کنید.

میهن پرداخت توانایی انجام پرداخت مربوط به ثبت نام آزمون GMAT در کمترین زمان ممکن را دارد. لطفا در صورت تمایل به پرداخت هزینه مربوطه سفارش خود را در پنل کاربری ثبت کنید و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

انجام پرداخت های مربوط به آزمون های بین المللی

انجام کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون های بین المملی توسط میهن پرداخت به راحتی و سهولت قابل انجام است.

بالا