پرداخت هزینه آزمون GRE یا آزمون جی ار ای

پرداخت هزینه آزمون GRE

آزمون GRE مخفف عبارت Graduate Records Examination می‌باشد. هدف آن سنجش توانایی‌ها و معلومات فارغ التحصیلان می‌باشد. این آزمون معمولاً برای ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی مورد نیاز است. دانشگاه‌های آمریکایی و کانادایی معمولاً داشتن نمرهٔ بالا در این آزمون را یکی از شرایط پذیرش به مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا قرار می‌دهند. مبلغ ثبت نام این آزمون ۱۹۵$ است. شما برای ثبت نام در این آزمون باید هزنه ای را پرداخت کنید. ما در میهن پرداخت در راستای کمک به پرداخت هزینه آزمون GRE در خدمت شما دوستان هستیم.

محتوای آزمون

این آزمون دارای ۳ قسمت درک واژگان (verbal section)، ریاضیات (quantitative section) و قسمت نوشتاری تحلیلی (analytical writing section) می‌باشد.
سؤالات مربوط به آزمون ریاضی شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که در ۳۵ دقیقه باید پاسخ داده شود، نمره این بخش بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.
سوالات بخش درک واژگان شامل ۲ سری سؤال ۲۰ تایی است که باید در ۳۰ دقیقه پاسخ داده شود. نمره این بخش نیز بین ۱۳۰–۱۷۰ محاسبه می‌شود.
قسمت نوشتاری تحلیلی شامل نوشتن ۲ انشا می‌باشد که هرکدام دارای ۳۰ دقیقه زمان است. نمره این بخش از ۶ محاسبه می‌شود.

روز آزمون GRE

داوطلبان می بایست در روز آزمون اصل پاسپورت که تاریخ انقضای آن سپری نشده باشد یا اصل کارت ملی سالم و بدون خدشه همراه داشته باشند و از ورود داوطلبانی که مدرک شناسایی معتبر همراه نداشته باشند جلوگیری خواهد شد

نحوه پذیرش

دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه‌های بسیار معتبر کشورهای دیگر ( عمدتا کانادا و بخش ریاضی آن در ترکیه ) نمره‌ی این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد ، دکترا و بالاتر ملاک قرار می دهند . این آزمون به دو صورت ورقه‌ای ( Paper base ) و کامپیوتری ( Computer base ) برگزار می‌شود که نوع کامپیوتری آن در ایران برگزار نمی‌شود. نوع ورقه ای سالی سه بار برگزار می شود ، یک بار در اکتبر و یک بار در نوامبر و یک بار هم در فوریه .

عدم محدودیت شرکت کننده

تعداد شرکت کننده در این امتحان دارای محدودیت نبوده و ثبت نام در این آزمون می تواند از طریق سایت موسسه ETS انجام پذیرد . نمرات این آزمون تقریبا 45 روز پس از برگزاری آماده خواهد شد و لازم به ذکر است جهت ارسال نمرات به دانشگاه تا 4 دانشگاه رایگان می باشد در صورت ماندن برای پس از برگزاری رایگان نخواهد بود .

نوع عمومی آزمون جی آر ای ( GRE General ) ورقه‌ای ( Paperbase ) شامل سه بخش می‌باشد :
1 . Quantitative ( ریاضیات )
2 . Verbal ( واژگان )
3 . Analytical Writing ( بخش نوشتاری )

ریاضیات

بخش ریاضیات این آزمون بسیار ساده و چیزی بیش از کتاب‌های دبیرستان نیست . شاید یک دانش آموز خوب سوم راهنمایی هم بتواند به راحتی به سوالات آن پاسخ دهد . نمره این بخش از 800 ( ورژن جدبد 170 ) می‌باشد که معمولا اکثر افرادی که در این آزمون شرکت می کنند این نمره را کسب می کنند . بیشترین نکته این بخش دقت زیاد و سرعت عمل می باشد .

توصیه به کسانی که به دنبال بورس‌ های تحصیلی می‌باشند : گرفتن نمره کمتر از 170 نشان می‌دهد که شما خیلی هم با دقت نیستید . لذا خواندن این بخش حتما توصیه می شود

آشنایی با سوالات آزمون GRE

حتما چند دوره از آزمون های قبلی را تست بزنید تا کاملا به نوع سوالات آشنا شوید و تعداد اشتباهات خود را کاهش دهید و سرعتتان در زدن تستها افزایش پیدا کند . همچنین در بسیاری از دانشگاه هایی که نمره GRE برای آنها اهمیت دارد ، برای مجموع نمره ریاضیات و واژگان حد نصابی مانند 1100 ، 1200 ، 1250 ، و حتی بیشتر یعنی 1350 نیز تعیین می شود . پس سعی کنید که بخش ریاضیات را از دست ندهید . البته با تغییراتی که در آزمون GRE از August 2011 اعمال گشت ، پایه نمرات نیز تغییر کردند ، ملاک جدید نمرات بین 170 – 130 می باشد . ولی کماکان نمره ها هم به صورت معیار قدیمی و هم به صورت معیار جدید در کارنامه ثبت می شود .

بخش ریاضیات ( Quantitative ) :

سوالات مربوط به آزمون جدید 2 سری سوال 25 تایی است که در 35 دقیقه باید پاسخ داده شود ، همچنین استفاده از ماشین حساب ساده در آزمون نوع جدید مجاز می باشد ، ماشین حساب توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبین قرار می گیرد . در آزمون نوع قدیم معیار براین اساس بود که اگر 2 یا حتی در برخی آزمون ها تا 4 غلط نیز داشتید نمره شما 800 بود .

بخشی که در این آزمون امکان غلط زدن را افزایش می دهد مربوط به بخش سوالات نموداری است که در این بخش یک نمودار داده شده و از شما چند سوال پرسیده می شود . در این بخش دقت بیشتری لازم می باشد ( خیلی از دوستان سوالات نموداری را بعد از پاسخ به سایر سوالات جواب می دهند ) .

بخش واژگان ( Verbal ) :

تمام این آزمون بخش واژه آن است که نیاز به دانش بسیار بالایی از دایره لغات پیچیده ای دارد که بعضا معانی پارسی آن نیز به گوش ما نخورده است . سوالات این بخش 5 گزینه ای است و نمره منفی ندارد . موفقیت در این بخش نیز دور از دسترس نیست . ولی نیاز به زمان نسبتا زیادی دارد . این بخش شامل 2 سری سوال 25 تایی می باشد کسب نمره بالای 400 از 800 در این آزمون واقعا خوب است و شما با کسب مجموع 1200 حتی در 10 دانشگاه اول آمریکا نیز شانس خواهید داشت .

هر کدام از این 25 سوال در 3 فرم زیر می باشند :

1 . بخش جای خالی ( عادی ) ( 8 سوال ) : یک جمله نسبتا پیچیده داده می شود و یک ، دو و یا سه جای خالی را باید با گزینه ها پر کنید
2 . بخش پر کردن جا خالی با دو مترادف ( 4-5 سوال ) : یک جمله ی نسبتا پیچیده را باید با دو کلمه ی مترادف پر کنید
3 . بخش خواندن ( 12-13 سوال ) : در این بخش پنج یا شش متن نسبتا پیچیده داده می شود که باید با توجه به آنها به سوالات پاسخ دهید

بخش نوشتاری ( Analytical Writing ) :

شامل نوشتن 2 انشا می باشد . هر انشاء دارای 30 دقیقه زمان است ( مجموعا 60 دقیقه ).

بخش اول

در بخش اول به شما یک موضوع داده می شود که به مراتب از موضوعات تافل مشکل تر است و باید برای آن بنویسید . تحلیل دقیق موضوع ، گرامر نسبتا پیچیده ، تعداد لغات و… در این بخش بر روی نمره شما تاثیر بسزایی دارند . نمره این بخش نیز از 6 محاسبه می شود که نمره 4 واقعا خوب است و گرفتن آن از معادل تافل آن سخت تر است . البته لازم به ذکر است که کسانی هم بوده اند که نمره این بخش آنها از تافل ( TOEFL ) بیشتر بوده که احتمالا تصادفی بوده است .

بخش دوم

در بخش دوم در حدود چند خط یک موضوعی توضیح داده می شود . این موضوع ظاهرا منطقی به نظر می رسد ولی در اصل اینطور نیست و دارای اشکالاتی است که شما باید آنها را بسط دهید . یک مژده بسیار خوب این است که از آنجاییکه ما ایرانیها فقط یاد گرفته ایم از یک کار خوب فقط جنبه های کوچک منفی آن را پیدا کنیم و بکوبیم ، از این رو در این بخش نیز جزو شرکت کننده های موفق هستیم . البته پیدا کردن بخش های منفی آن نیز کار سختی نیست .

زمان مناسب برای آزمون جی آر ای عمومی ( GRE General ) :

در مورد زمان این آزمون نیز سعی کنید تا قبل از آبان ماه این کار را انجام دهید . اگر این آزمون را در اواخر شهریور بدهید کاملا مطمئن است ، چرا که دانشگاه های خوب ( یا برخی دانشگاه هایی که می خواهند خود را در زمره دانشگاه های خوب قرار دهند ) برای بورس تحصیلی موعد نهایی 15 دسامبر و حتی برخی 1 دسامبر نیز دارند .  اگر رزومه خوبی دارید که احساس می کنید دانشگاه های با رتبه 1 تا 50 آمریکا به شما بورس تحصیلی می دهند این آزمون را فراموش نکنید

به عنوان نمونه برای کسی که معدل لیسانس بالای 16 و 17 و معدل ارشد بالای 17 و 17.5 دارد و حداقل یک مقاله در مجلات ISI یا مجلات خوب خارجی چاپ یا حتی در حال چاپ دارد ، این آزمون اکیدا توصیه می شود . همچنین برای این دوستان نمره عالی تافل نیز بسیار بسیار توصیه می شود .

آزمون جی آر ای موضوعی ( GRE Subject ) نیز که تخصصی تر است برای تعداد اندکی از عزیزان مانند رشته مهندسی کامپیوتر و … در تعداد بسیار کمی از دانشگاه ها اجباری می باشد . یا برخی از اساتید تاکید می کنند که این آزمون را بدهید . نمره کل این امتحان از 900 می باشد که درصد بالای 85% خوب است .

نحوه ثبت نام آزمون جی آر ای عمومی ( GRE General ) :

ثبت نام آزمون جی آر ای عمومی به دو روش از طریق سایت ETS و دیگری سایت Sanjesh امکان پذیر می باشد :

ثبت نام از طریق سازمان سنجش :

مراحل ثبت نام از طریق سنجش به شرح زیر است :

  • تکمیل فرم های اطلاعات فردی، اطلاعات جهت برقراری تماس .
  • تکمیل فرم اطلاعات تحصیلی .
  • صدور شماره پرونده ثبت نام(عددی 10 رقمی) جهت پیگیری های بعدی .
  • ارسال فایل تصویری از چهره داوطلب .
  • انتخاب نوع و تاریخ آزمون و پرداخت هزینه .
  • صدور شماره رهگیری ثبت نام .

ثبت نام از طریق سایت ETS :

پس از ساختن پروفایل در سایت ETS در در قسمت myGRE متقاضی می تواند برای آزمون و حوزه امتحانی مورد نظر خود ثبت نام نماید. در آخر و پس از تکمیل اطلاعات مربوطه، داوطلب باید وجه امتحان را از طریق کارت های اعتباری بین المللی پرداخت نموده و در صورت موفقیت آمیز بودن ثبت نام یک Confirmation Code دریافت می کند. بعد از این مرحله مدتی طول می کشد تا Admission Ticket صادر شود و در دسترس داوطلب قرار بگیرد. نکته قابل توجه این است که ثبت نام از طریق ETS و دریافت کد مربوطه به منزله اتمام ثبت نام نمی باشد.

پس از اتمام ثبت نام در ETS متقاضی باید مراحل ثبت نام خود را ( در صورتی که سنجش را به عنوان محل امتحان خود مشخص کرده باشد ) با تشکیل پرونده در سایت سازمان سنجش تکمیل کند که شامل مراحل زیر می باشد :

تشکیل پرونده

  1. تکمیل فرم های اطلاعات فردی، اطلاعات جهت برقراری تماس .
  2. صدور شماره پرونده ثبت نام (عددی 10 رقمی) جهت پیگیری های بعدی .
  3. ارسال فایل تصویری از چهره داوطلب .
  4. اعلام آزمونی که در سایت ETS در آن ثبت نام کرده اید .
  5. صدور شماره رهگیری ثبت اطلاعات آزمون .

در این صورت متقاضی می تواند کارت خود را از طریق سایت ETS پرینت بگیرد ولی لازم است این داوطلبان نیز یک هفته قبل از آزمون به سازمان سنجش مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را که شامل اطلاعات مربوط به حوزه آزمون و شماره صندلی داوطلب می باشد را دریافت کنند .

نکات قابل توجه :

  1. هنگامی که کارت خود را از سنجش دریافت می کنید قسمتی دارد به نام Correction Stub که به Admission Ticket متصل می باشد . در این قسمت متقاضی می تواند اطلاعات مربوط به 4 تا ریپورت رایگان را به صورت دستی وارد کرده و یا اصلاح کند . سپس این بخش را ( تا جمعه قبل از آزمون ) اسکن کرده و به ETS ایمیل کند . همچنین روز آزمون این کارت ها توسط حوزه مربوطه جمع آوری می شوند.
  2. کارنامه های کاغذی آزمون پس از صدور به سازمان سنجش ارسال می شوند .
  3. داوطلبان نمی توانند ثبت نام خود در آزمون GRE را بفروشند و یا واگذار کنند .

انجام پرداخت هزینه آزمون GRE توسط میهن پرداخت

میهن پرداخت توانایی انجام پرداخت مربوط به ثبت نام آزمون GRE در کمترین زمان ممکن را دارد. لطفا در صورت تمایل به پرداخت هزینه آزمون GRE مربوطه سفارش خود را در پنل کاربری ثبت کنید و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

انجام پرداخت های مربوط به آزمون های بین المللی

انجام کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون های بین المملی توسط میهن پرداخت به راحتی و سهولت قابل انجام است.

بالا