کلیه متقاضیان دریافت ویزای غیر مهاجرتی کشور آمریکا، ملزم به پرداخت هزینه ای جهت تعیین وقت سفارت آمریکا می‌باشند که این مبلغ MRV نام دارد. متقاضیان ورود به ایالات متحده، می‌بایست پس از تکمیل فرم DS-160 نسبت به پرداخت MRV Fee اقدام نمایند. به طور معمول و برای ویزاهای متداول هزینه MRV Fee برای متقاضی و همراهان  برای هر نفر برابر با ١۶٠ دلار می‌باشد.

مراحل گرفتن تعیین وقت سفارت آمریکا

1- تکمیل فرم درخواست ویزا DS-160 به صورت آنلاین

هر متقاضی باید یک اپلیکیشن فرم مجزا تکمیل نماید و پرینت صفحه تاییدیه آن را در روز مصاحبه به همراه داشته باشد. در تکمیل این فرم، اسکن یک عکس تازه گرفته شده رنگی زمینه سفید 5*5 با رزولوشن 600*600 پیکسل، اطلاعات گذرنامه، مشخصات فردی، خانوادگی، شغلی، تحصیلی و توضیحات مرتبط با سفر متقاضی موردنیاز است.

2- تعیین قرار ملاقات مصاحبه ویزای آمریکا

هر متقاضی می باید پیش از دریافت ویزای آمریکا توسط افسر صدور ویزا در موعد مقرر تعیین وقت سفارت آمریکا ، مورد مصاحبه قرارگیرد. برخی از کنسولگری های ایالات متحده افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال را از مصاحبه معاف می کنند؛ اما توصیه می شود کلیه متقاضیان، صرف نظر از سن، در مصاحبه حضور یابند. مدت زمان لازم جهت دریافت قرار ملاقات برحسب نوع ویزای درخواستی، مکان موردنظر و فصل متغیر است.

تعیین وقت سفارت آمریکا برای ویزای آمریکا

3- آمادگی برای حضور درمصاحبه

پرداخت هزینه درخواست ویزا :

هر متقاضی می باید پیش از رسیدن موعد مصاحبه، هزینه مرتبط با نوع ویزای درخواستی را پرداخت نماید.
هزینه های انواع ویزای غیرمهاجرتی به شرح زیر است:

 

هزینه نوع ویزا شماره ویزا
$160 ویزاهای توریستی، کاری، درمانی B
$160 ویزای ترانزیت C-1
$160 ویزا کارکنان کشتی و خطوط هوایی D
$160 ویزای دانشجویی F
$160 ویزای مطبوعاتی I
$160 ویزای فرصت مطالعاتی J
$160 ویزا دانشجویی فنی حرفه ای M
$160 ویزای NAFTA TN/TD
$160 قربانیان قاچاق انسان T
$160 قربانیان اقدامات جنایی U
$190 کارگران و کارمندان موقت H
$190 تبادلات بین کشوری L
$190 اشخاص با توانایی های فوق العاده O
$190 ورزشکاران و هنرمندان P
$190 تبادلات فرهنگی بین المللی Q
$190 مبلغان مذهبی R
$270 ویزا سرمایه گذاری E
$240 نامزد یا همسر سیتیزن امریکا K

حضور در مصاحبه:

در طی مصاحبه، افسر صدور ویزای آمریکا برآورد می کند که متقاضی صلاحیت دریافت ویزا و ورود به خاک ایالات متحده را دارد یا خیر. اطلاعات مندرج در فرم DS-160، مدارک ارائه شده و رفتار و گفتار متقاضی تعیین کننده خواهد بود. اکثر کنسولگری های ایالات متحده از کلیه داوطلبان ویزا، انگشت نگاری به عمل می آورند. ممکن است پرونده موردنظر، نیاز به بررسی های اداری بیشتر داشته باشد، در این صورت افسر پرونده این مورد را به اطلاع متقاضی می رساند و معمولا شماره پرونده مربوطه را برای اطلاع از وضعیت ویزا، در اختیار وی قرار می دهد. پس از تایید شدن ویزای آمریکا کنسولگری به متقاضی اطلاع می دهد که کی و کجا پاسپورت خود را جهت صدور ویزای آمریکا تحویل نماید. معمولا در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری متقاضی نیست.

توضیحات تکمیلی:

تا پیش از صدور ویزا اقدام به برنامه ریزی نهایی برای سفر و خرید بلیط نکنید. هیچ سازمان یا نهادی نمی تواند صدور قطعی ویزا را تضمین نماید. هر ویزا، تا پیش از به اتمام رسیدن مدت اعتبار، معتبر و قابل استفاده است. اگر ویزای معتبری در گذرنامه منقضی شده شما وجود دارد، می توانید به همراه یک گذرنامه جدید معتبر و گذرنامه منقضی شده حاوی ویزا از آن استفاده نمایید. با توجه به متغیر بودن نوبت دهی کنسولگری های مختلف ایالات متحده امریکا برحسب زمان و نوع ویزا درخواستی، جهت آگاهی از وقت های موجود با دفتر ایران-آنکارا در تهران تماس بگیرید.

ما در میهن پرداخت، پرداخت هزینه سفارت آمریکا را برای شما با نوین ترین راهکارها و در اسرع وقت انجام خواهیم داد. همچنین اقامت کانادا و پرداخت تعیین وقت انگلستان و سوئیس را نیز برای شما عزیزان انجام خواهیم داد. برای پرداخت هزینه سفارت آمریکا عضو شوید و درخواست خود را برای ما بفرستید.

انجام پرداخت های مربوط به تعیین وقت سفارت ها

انجام کلیه امور مربوط به مهاجرت و مسافرت توسط میهن پرداخت به راحتی و سهولت قابل انجام است.

بالا