واریز به حساب ارزی در ایران چگونه ممکن است؟

/ / دسته‌بندی نشده
واریز به حساب ارزی “”

حساب های ارزی یکی دیگر از خدمات مفید بانک ها برای مردم می باشد. اگر بخواهیم یک تعریف برای حساب ارزی در نظر بگیریم باید بگوییم که حساب ارزی باعث می شود تا هر فردی با افتتاح نمودن آن بتواند به غیر از پول رایج کشور خود، از پول یا ارزهای خارجی همچون: دلار، یورو پوند و… استفاده نماید. همچنین این حساب برای افرادی که قصد سپرده گذاری دارند و یا مد نظرشان است با کشورهای دیگر اقدام به همکاری نمایند مفید و پرفایده می باشد.

حساب ارزی همچون حساب های معمولی دیگر انواع مختلفی دارد که سپرده ارزی از مهمترین آنها به حساب می آید و اکنون هم می توان با برداشت یا واریز به حساب ارزی گردش حساب را در آن جریان داد و از سود و مزایای این حساب به نحو احسنت استفاده کرد.

حساب های ارزی که در خارج کشور وجود دارند و بسیار هم معروف و پرطرفدار می باشند شامل: حساب ارزی پرفکت مانی، پی پال، وب مانی و اسکریل هستند. که هر کدام به نوبه خود دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشند.

در بین این حساب های ارزی، افراد ایرانی می توانند به وسیله وب مانی و یا پرفکت مانی دارای یک حساب ارزی در خارج از کشور شوند و کار برداشت یا واریز به حساب ارزی وب مانی را بدون هیچ دردسری انجام دهند. اما خوب حساب های دیگر به دلیل وجود تحریم علیه ایران برای افراد ایرانی کارایی نداشته و حتی ممکن است حساب افراد ایرانی را نیز بلوکه نمایند.

آیا در کشور ایران حق برداشت و واریز به حساب ارزی وجود دارد؟

در جواب این سوال باید بگوییم بله، در کشور ایران هم این حساب ارزی با این امکانات وجود داشته و بانک مرکزی خود به طور رسمی بر روی حساب نظارت می کند و اصل و سود سپرده ارزی را به طور کامل تضمین می نماید. یعنی بانک های عامل فقط حق باز نمودن حساب را بر عهده دارند.

بر اساس آماری که از کشورمان بر آمده حدود ۲۵میلیارد دلار ارز به صورت خانگی در کشور وجود دارد و مردم برای اینکه ارزش دارایی خود را حفظ نمایند دست به این کار زده اند.

از ویژگی های مهم سپرده ارزی که در بالا هم به آن اشاره کردیم این است که می توان کار برداشت یا واریز به حساب ارزی سپرده ایی خود را انجام داد.واریز به حساب ارزی

آیا اتباع خارجه هم می توانند از حسابهای ارزی در کشور ایران استفاده نمایند؟

بله اتباع خارجی همچون اتباع عراق و اتباع افغانستان هم با داشتن مدارک مورد نیاز می توانند اقدام به باز نمودن و برداشت و واریز به حساب ارزی خود داشته باشند.

حتی شرایط متفاوتی هم برای افتتاح سپرده ارزی برای آنها در نظر گرفته شده است که با مراجعه به شعب ارزی بانک ها می توانند از این شرایط باخبر شوند.

افتتاح و واریز به حساب ارزی

افتتاح حساب ارزی همچون حساب های معمولی صورت می گیرد. و احتیاج است همان مدارک را آماده کرده و به بانک مورد نظر مراجعه نمایید.

 نکته

بهتر است بدانید برای افتتاح حساب ارزی بایستی مبلغ ۱۰۰ یورو، ۱۰۰ دلار یا ۵۰۰ درهم امارات، هر کدام که مد نظر خودتان است را برای واریز به حساب ارزی خود آماده کرده باشید تا افتتاح حساب صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *