اسکالپینگ (Scalping) در ترید ارز دیجیتال، سهام و فارکس

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی فروردین ۱, ۱۴۰۲

اسکالپینگ چیست؟

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی پرخطر بر اساس تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه مدت قیمت است. هنگامی که هیچ روندی در یک بازه زمانی طولانی‌تر وجود ندارد، رفتن به یک بازه زمانی کوتاه‌تر می‌تواند یک معامله‌گر را به دنبال یک اسکالپ سوق دهد. اسکالپرها بین ۱۰ تا چند صد معامله را در یک روز انجام می‌دهند، با این باور که حرکت‌های کوچک در قیمت سهام راحت‌تر و پرسودتر از حرکت‌های بزرگ است. در ادامه بیشتر در این حوزه توضیح داده می شود با ما همراه باشید.

 

اسکالپینگ

ویژگی استراتژی اسکالپینگ

  • استراتژی اسکالپینگ پوزیشن هایی با زمان کوتاه از چند ثانیه تا چند دقیقه ولی با اغلب با مقادیر بزرگ است.
  • یک سبک معاملاتی با ریسک بالا است.
  • برای تمرین اسکالپینگ، شما باید به ابزارهای تجزیه و تحلیل و اندیکاتورها، دسترسی داشته باشید اینکار به ارزیابی پوزیشن هایی که باید انتخاب شود کمک کرده تا بتوانید با سرعت بسیار بالایی معامله کنید.
  • اسکالپرها از اهرم یا leverage استفاده می کنند تا بتوانند چنین موقعیت های بزرگی را بگیرند. 
  • در معاملات روزانه، اسکالپینگ اصطلاحی برای اولویت دادن به کسب حجم بالا از سودهای کوچک است.

مطالعه بیشتر: تحلیل تکنیکال در بازار رمزارزها چیست؟ + اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

ملزومات استفاده از استراتژی اسکالپینگ چیست؟

  • اسکالپینگ یک استراتژی سریع برای معامله گران فرز بوده و نیاز به زمان بندی و اجرای دقیق دارد.
  • تمرکز بر روی نمودارهای بازه زمانی کوچکتر مانند نمودارهای شمعی یا کندلی یک دقیقه ای و پنج دقیقه ای
  • دسترسی مستقیم به یک کارگزاری
  • استفاده از اندیکاتورهای تکانه مانند، همگرایی واگرایی میانگین متحرک (MACD) و شاخص قدرت نسبی (RSI)، شاخص های نمودار قیمت مانند میانگین های متحرک، باندهای بولینگر و نقاط محوری به عنوان نقاط مرجع برای سطوح حمایت و مقاومت قیمت 
  • اگر به دنبال اسکالپینگ آلت کوین هستید، مطمئن شوید که سکه هایی که انتخاب می کنید نقدینگی بالایی دارند.
  • باید از ابزارهای نموداری مانند TradingView برای تجزیه و تحلیل نوسانات بازار استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: معرفی پلتفرم TradingView + کار با نرم TradingView در بایننس

بهترین زمان برای شروع اسکالپینگ چه زمانی است؟

بهترین تایم فریم برای اسکالپینگ باید نمودارهای بین ۵ تا ۳۰ دقیقه باشد. هرچه بازه زمانی کوچکتر باشد، تنظیمات معاملاتی بیشتری وجود دارد. مهم است که توجه داشته باشید که این کاملاً به استراتژی اسکالپینگی که انتخاب می کنید بستگی دارد.

اشتباهات رایج اسکالپرها

برخی از اشتباهات رایجی که اسکالپرها مرتکب می شوند شامل اجرای ضعیف، استراتژی ضعیف، عدم پذیرش ضرر، اهرم بیش از حد، ورود دیرهنگام، خروج دیرهنگام و معامله بیش از حد است. اسکالپینگ به دلیل تعداد بالای تراکنش ها کمیسیون های سنگینی را ایجاد می کند. ساختار قیمت‌گذاری کمیسیون هر سهم برای اسکالپرها مفید است، به‌ویژه برای کسانی که تمایل دارند قطعات کوچک‌تر را در داخل و خارج از موقعیت‌ها مقیاس کنند.

مفهوم umbrella در استراتژی اسکالپینگ

رویکرد چتر یا umbrella به شما اجازه می دهد تا مبنای هزینه خود را کم و سود را حداکثر کنید. به این صورت که شما به عنوان یک معامله گر یا تریدر، پوزیشن لانگ برای یک معامله آغاز می کنید. سپس همزمان با توسعه پوزیشن اصلی، با اسپالکینگ پوزیشن کوتاه مدت باز می کنید. هر سیستم معاملاتی را می توان برای اهداف اسکالپ استفاده کرد. در این راستا می توان اسکالپینگ را نوعی روش مدیریت ریسک دانست. اساساً، هر معامله ای را می توان با کسب سود نزدیک به نسبت ریسک/پاداش ۱:۱ به اسکالپ تبدیل کرد. به عنوان مثال، اگر شما پوزیشن اسکالپ خود با قیمت ۲۰ دلار با استاپ اولیه در ۱۹.۹۰ دلار باز کنید، ریسک ۰.۱۰ دلار است. این بدان معناست که نسبت ریسک / پاداش ۱:۱ به ۲۰.۱۰ دلار خواهد رسید.

معایب اسکالپینگ

Scalping می تواند یک استراتژی معاملاتی بسیار سودآور باشد، اما دارای معایبی است و مهمترین آنها کارمزدهای معامله است. کارمزدهای معاملاتی بالا در برخی صرافی ها می تواند به طور قابل توجهی سود کلی را کاهش دهد. دقت زیاد در استراتژی های معاملاتی و اجتناب از باز کردن پوزیشن از روی احساس از ملزومات است.

انواع مختلف استراتژی اسکالپینگ

اولین نوع اسکالپینگ به عنوان «بازارسازی» شناخته می‌شود، که به موجب آن یک اسکالپر سعی می‌کند با ارسال همزمان یک پیشنهاد برای یک سهام خاص، از اسپرد سرمایه‌گذاری کند. انجام موفقیت آمیز این نوع اسکالپینگ بسیار دشوار است، زیرا یک معامله گر باید با بازارسازان برای سهام در پیشنهادات رقابت کند. نوع دوم اسکالپینگ با خرید تعداد زیادی سهام انجام می شود که با قیمت بسیار اندک با سود بالا به فروش می رسند. درنوع سوم معامله‌گر مقدار مشخصی از سهام را در هر سیگنالی از سیستم خود وارد می‌کند و به محض اینکه اولین سیگنال خروج نزدیک به نسبت ریسک/پاداش ۱:۱ تولید شد، موقعیت را می‌بندد.

هر آنچه اسکالپرهای مبتدی باید بدانند

افرادی که تازه وارد اسکالپینگ می شوند باید مطمئن شوند که سبک معاملاتی با شخصیت آنها مطابقت دارد زیرا نیاز به رویکردی منظم دارد. معامله گران باید سریع تصمیم بگیرند، فرصت ها را شناسایی کنند و دائماً صفحه نمایش تریدینگ را زیر نظر بگیرند. کسانی که باحوصله هستند و با انتخاب معاملات کوچک موفق احساس رضایت می کنند، برای اسکالپینگ مناسب هستند.

برای انجام معاملات خود می توانید از طریق میهن پرداخت اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *