اینویس invoice پی پال چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی دی ۱۰, ۱۴۰۲

فاکتور در پی پال به عنوان یک سند تجاری-زمانی است که نوع معامله بین خریدار و فروشنده، شرایط معامله و اطلاعاتی در مورد روش‌های پرداخت را مشخص می‌کند و پرداخت بین طرفین را از طریق انتقال آنلاین برقرار می‌سارد. درست مانند نقد کردن پی پال برای خرید و فروش، شما برای دریافت پول می‌توانید از طریق اینویس پی پال اقدام کنید. برای کار با پلتفرم پی پال ابتدا لازم است حساب کاربری بسازید و سپس با اتصال کارت مجازی به پی پال  احراز هویت خود را طبق شرایط انجام دهید، پس از طی این مراحل، می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق برنامه موبایلی، پرداخت‌ها را به سایر حساب‌های PayPal ارسال و یا از آن‌ها دریافت کنید. ذو روش برای دریافت و پرداخت مبلغ وجود دارد که شامل پرداخت به صورت مستقیم و ساخت فاکتور است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. در این مقاله قصد داریم بدانیم اینویس invoice پی پال چیست و چگونه می‌توان فاکتور در پی پال صادر کرد، با ما در این مقاله همراه باشید.

فاکتور پی پال چیست؟

فاکتورهای پی پال از طریق پلتفرم پی پال ارسال می‌شوند در ابتدا باید بدانید که پی پال چیست؟. برای مثال، اگر به صورت فریلنسر برای سایت‌های خارجی کار می‌کنید و یا سایت خودتان را دارید و مشتری از خارج ایران هم دارید، بعد از اینکه کار را به مشتری تحویل دادید، باید هزینه آن را دریافت کنید. یکی از راه‌ها دریافت پول از طریق پی پال است. به دلیل تحریم‌ها، امکان دسترسی مستقیم به خدمات پی پال در ایران وجود ندارد، شما می‌توانید از طریق بهترین صرافی پی پال در ایران، میهن پرداخت، درآمد ارزی خود را به ریال تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس ایمیل مشتری را وارد کنید و سپس مبلغ را در فاکتور اضافه کنید. پی پال همچنین اجازه می‌دهد یادداشت و شرایط دریافت پول نیز به فاکتور اضافه کنید.

مزایای استفاده از اینویس invoice پی پال چیست؟

  • ارسال فاکتورهای حرفه ای سریع و آسان 
  • دریافت وجوه مستقیماً از طریق حساب پی پال
  • ذخیره یک الگوی ثابت فاکتورها
  • پرداخت وجوه از هر روش پرداختی مانند حساب بانکی، کارت اعتباری یا موجودی پی پال و در برخی از کشورها از اعتبار پی پال
  • ارسال فاکتور از طریق اپلیکیشن موبایل

نحوه ارسال فاکتور در پی پال

برای ارسال فاکتور پی پال، ابتدا از آدرس paypal.com وارد حساب خود شده و از بخش invoicing حساب خود اقدام کنید.

راه حل اول: در داشبورد، در قسمت پیوندهای سریع یا “quick links” روی نماد “Invoicing” کلیک کنید.

اینویس invoice پی پال چیست

 

  • گزینه بعدی، از طریق “Pay & Get Paid” است که می‌توانید به “Invoicing” دسترسی داشته باشید، سپس روی «Create & Manage invoices» کلیک کنید.

ارسال فاکتور پی پالراه حل دوم: روی دکمه آبی رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و عبارت “Create Invoice” را بزنید.

ساخت فاکتور پی پال

      ۴. در این مرحله می‌توانید از قالب‌های استاندارد PayPal استفاده کنید. به طور کلی پیپال ۳ الگو را ارائه می‌دهد:

  • فقط مبالغ (Amounts only): برای صدور فاکتور محصولات بدون اندازه‌گیری مالیات یا کمیت.
  • مقدار (Quantity) : برای محصولات با مالیات فروش.
  • ساعت (Hours): برای خدماتی که بر اساس ساعت کار محاسبه می‌شوند.

شما می‌توانید هر یک از الگوها را مطابق با هر آنچه که برای آن فاکتور ارسال می‌کنید، استفاده کنید.

لینک فاکتور پی پال چیست؟

شما می‌توانید لینک‌های فاکتورها را کپی کرده و با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. لینک فاکتور به مشتری شما امکان می‌دهد فاکتور را مشاهده و به راحتی پرداخت کند. از آنجا که فاکتورها حاوی اطلاعات شخصی مشتریان شما هستند، پیوند فاکتور را در یک سایت عمومی به اشتراک نگذارید. دو راه برای دستیابی به لینک فاکتور وجود دارد:

راه اول: برای دریافت لینک فاکتور، فاکتور موردنظر را باز کنید و بر روی نماد سه نقطه کلیک کرده و گزینه “Share links to invoce” را انتخاب کنید.

ارسال اینویس پی پال

راه دوم: از بخش invoicing، فاکتور موردنظر را پیدا کرده و روی سه نقطه کنار مبلغ کلیک کرده و گزینه “Share link” را انتخاب کنید.

اینویس چیست

بعد از ارسال فاکتورهای پی پال چه اتفاقی می افتد؟

پس از ارسال فاکتورهای پی پال، ایمیلی به مشتریان شما ارسال می‌شود که به فاکتور شما لینک می‌شود. سپس مشتری شما می‌تواند فاکتور را بررسی و انتخاب کند که با موجودی پی پال یا کارت اعتباری متصل به پی پال خود، فاکتور را پرداخت کند.

فاکتور پی پال کجاست؟

در حساب‌های تجاری یا Business accounts با مراجعه به بخش “Invoicing” در حساب پی پال خود می‌توانید فاکتورهای خود را مشاهده کنید.

کنسل کردن فاکتور پی پال

وقتی فاکتوری را لغو می‌کنید، مشتری امکان پرداخت نخواهد داشت. برای لغو، از دو بخش “Invoicing” و “Activity” می‌توانید فاکتور پی پال را لغو کنید:

  1. در بخش invoicing، بر روی سه نقطه کنار مبلغ فاکتورهایی که هنوز پرداخت نشده‌اند کلیک کرده و گزینه “cancel” را مطابق تصویر انتخاب می‌کنیم.

لغو فاکتور پی پال

      ۲. در بخش “Activity“، فاکتور ارسال شده را پیدا کرده و بر روی “Remind” کلیک کرده و سپس گزینه “Cancel” را پیدا کنید.

لغو فاکتور پی پال

اضافه کردن یادداشت در فاکتور پی پال چگونه است؟

برای افزودن یادداشت به invoice برای سوابق خود، در حین ایجاد فاکتور در پایین صفحه، روی “More Options” کلیک کنید. در واقع این یادداشت را مشتری شما نمی‌بیند.

نوشتن یادداشت در فاکتور پی پال

اهمیت تاریخ اینویس invoice پی پال چیست؟

تاریخ invoice نشان‌دهنده زمان و تاریخی است که کالا در آن، صورت‌حساب شده و معامله به‌طور رسمی ثبت شده است. بنابراین، تاریخ فاکتور دارای اطلاعات ضروری در مورد پرداخت است، زیرا مدت اعتبار و تاریخ سررسید قبض را دیکته می‌کند. تاریخ سررسید واقعی invoice معمولا ۳۰ روز پس از تاریخ فاکتور است. به همین ترتیب، شرکت‌ها این گزینه را به مشتریان ارائه می‌دهند که کالاها را معمولاً بر اساس تعداد روزهای مشخصی از زمان اثبات خرید، همانطور که در فاکتور مشخص شده است، پرداخت نمایند.

سخن آخر

در این مقاله به موضوع اینویس invoice پی پال چیست پرداختیم. اگر قصد دارید به مشتری خود فاکتور ارسال کنید، باید در نظر داشته باشید که اطلاعات ایران را در ان درج نکنید. اگر قصد دارید از خدمات پی پال میهن پرداخت استفاده کنید، کافی است ایمیل مشتری را در اختیار ما قرار دهید. نقد درآمد پی پال شما با سرعت بالا و بدون چک و سفته انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *