کارت اعتباری بیت کوین چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
کارت اعتباری بیت کوین “”

بروزرسانی آبان ۲۱, ۱۴۰۰

امروزه بیت کوین یکی از محبوبترین رمزارزها در دنیا است. این رمزارز با توجه به امنیت آن توجه سرمایه گذاران بسیاری را به خود جلب کرده است. کاربران می توانند از بیت کوین مانند سایر ارزهای دیجیتالی جهت انتقال و پرداخت های ارزی خود استفاده نمایند. این رمزارز دارای انواع کارت های اعتباری می باشد که در ادامه به تفصیل بیان خواهد شد.

 کارت اعتباری بیت کوین 

هنوز اکثر سایت ها و سرویس های مجازی، بیت کوین را به عنوان یک روشی برای پرداخت نپذیرفته و تعداد محدودی از آنها از رمز ارزها در فعالیت های خود استفاده می کنند.

معمول ترین راه برای نقد بیت کوین معامله آن با ارز فیات است. یک راه راحت و سریع برای انجام این کار، باز کردن یک کارت اعتباری (Debit Card) بیت کوین می باشد. استفاده ازاین کارت همچون سایر کارت های نقدی متعلق به رمزارزها و سایر کارت های اعتباری پیش پرداخت بوده و تنها تفاوت آن در هزینه های پردازش و تبدیل ارز می باشد.

این کارت به طور خودکار بیت کوین را به ارز فیات تبدیل میکند، که انتقال پول و پرداخت را برای کاربران بسیار ساده خواهد کرد.

انواع کارت اعتباری بیت کوین

در مطالب پیشین با کارت اعتباری آشنا شدیم، باید بدانیم که کارت های اعتباری بیت کوین، به دو صورت مجازی و فیزیکی در دسترس بوده که با توجه به کاربردشان در فعالیت های مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند.

کارت مجازی

کارت مجازی بیت کوین برای کاربرانی که مایل هستند آنلاین بیت کوین خود را خرج کنند مناسب می باشد. این کارت ها قابلیت اتصال به کیف پول های مجازی در گوشی های هوشمند و رایانه را دارند. مزیت کارت های مجازی نسبت به کارت های فیزیکی بیت کوین قیمت ارزان تر و به صرفه تر آن ها است.

کارت فیزیکی 

اگر به فکر استفاده به صورت فیزیکی هستید، کارت فیزیکی بیت کوین بسیارمناسب می باشد. این کارت در صورتی که می خواهید از یک فروشگاه خرید کرده و یا از خودپرداز پول برداشت نمائید مناسب می باشد. ازمعایب این کارت هزینه بالاتر آن است.

چگونگی دریافت کارت اعتباری بیت کوین 

برای دریافت کارت اعتباری بیت کوین، ابتدا بایستی یک کیف پول بیت کوین برای خود ایجاد کنید. در هنگام افتتاح حساب توجه کنید که حسابتان متناسب با شرایط و خرج کردنتان باشد، پس حتما ابتدا هزینه ها، نرخ خرج کرد و … را با هم مقایسه کنید.

مزایا و معایب کارت اعتباری بیت کوین

برای اینکه بهتر متوجه شوید که آیا کارت اعتباری بیت کوین برایتان مناسب است یا خیر می توانید به این نکات توجه کنید:

این کارت اعتباری کمک می کند تا سریع و آسانتر پرداخت و انتقال داشته باشید.

بیت کوین در هر کشوری قابل استفاده می باشد فقط بایستی بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کنید.

امکان نگهداری چند ارز فیات در این کارت وجود دارد.

به راحتی نمی توانید در هر جایی از این کارت استفاده کنید.

چه نکاتی را باید در هنگام دریافت کارت اعتباری بیت کوین در نظر گرفت؟

هنگام دریافت کارت اعتباری بیت کوین موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود:

کارت های مختلف محدودیت های مختلفی برای برداشت پول نقد و کارمزد دارند، بنابراین می بایست اطمینان حاصل کنید که کارت و ارائه دهنده ای که انتخاب کرده اید برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

برخی از کاربران بیت کوین مایل به ناشناس ماندن هستند اما برای ثبت نام درسایت های ارائه دهنده کارت بیت کوین احراز هویت اجباری است. شرایط بسته به ارائه دهنده متفاوت است، اما اگر ناشناس بودن برای شما مهم است قبل از ثبت نام آن را بررسی کنید.

اگر از چندین ارز رمزنگاری شده استفاده می کنید و می خواهید تنها یک کارت نقدی رمزارز داشته باشید، پیشاپیش بررسی کنید که کارت ارائه دهنده ای که انتخاب کرده اید از رمزارزهای مدنظر شما پشتیبانی می کند یا خیر.

شما همچنین باید بررسی کنید که شرکت ارائه دهنده انتخابی شما با در کشورتان خدمات ارائه می کند و یا معتبر است یا خیر.

بسته به اینکه از برنامه هایی برای نظارت بر حساب خود استفاده میکنید یا خیر، می تواند گزینه ای برای انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات مورد نیاز شما باشد.

در ایران خرید کارت اعتباری بیت کوین امکان پذیر است؟

متاسفانه در حال حاضر استفاده از این کارت ها به خصوص شکل فیزیکی آن، در ایران مقدور نیست و شرایط آن ساکن بودن در کشور آمریکا و استفاده از آن در همان کشور است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید کارت های اعتباری بیت کوین، می توانید به خدمات میهن پرداخت در این زمینه مراجعه کنید.

در آخر

جهت بهره مندی از خدمات بیت کوین به پنل کاربری خود مراجعه کنید، همکاران ما شما را راهنمایی خواهند کرد.  مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *