شناسه تراکنش یا هش تراکنش چیست؟ + چگونه TxID را در کیف پولم پیدا کنم؟

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی اسفند ۲۵, ۱۴۰۱

شناسه تراکنش (TxID) چیست؟

شناسه تراکنش (Transaction ID) یا هش تراکنش (Transaction hash)، شناسه منحصربه‌فرد غیرتکراری است که برای شناسایی یک تراکنش خاص در بلاک چین استفاده می‌شود و معمولاً توسط رشته‌ای از اعداد و حروف بین ۶۴ تا ۶۶ کاراکتر ساخته می‌شود. در ادامه قصد داریم به طور مفصل در مورد شناسه تراکنش صحبت کنیم، لطفا با ما همراه باشید.

جستجوی شناسه تراکنش در کیف پول های مختلف

جستجوی TXID در Trust Wallet

  1. برنامه Trust Wallet خود را باز کنید و روی توکن مورد نظرکلیک کنید.
  2. در این قسمت تمام تراکنش هایی که با این رمزارز انجام شده است نمایش داده می شود. (Sent و Received) روی هر تراکنش که مدنظرتان است کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده روی “More Details” کلیک کنید.

مطالعه بیشتر: کیف پول تراست ولت + نصب و ساخت حساب کاربری در تراست ولت

جستجوی TXID در Coinbase

  1. روی تب Accounts کلیک کنید.
  2. روی کیف پول ارزدیجیتال که تراکنش را از آن ارسال کرده اید کلیک کنید.
  3. تراکنش مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. در صفحه باز شده روی گزینه View Transaction کلیک کرده و TxID را کپی کنید.

جستجوی TXID در بایننس

  1. وارد حساب بایننس خود شوید. روی Wallet کلیک کنید و Overview را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  2. گزینه Transaction History را انتخاب نمائید. در اینجا می توانید تمام سابقه سپرده یا برداشت خود را مشاهده و همچنین شناسه تراکنش را در زیر بخش [TxID] مشاهده کنید.
  3. می‌توانید از (“Wallets“> “Spot” > “Transaction History“) در اپلیکیشن بایننس به تاریخچه تراکنش‌های خود دسترسی داشته باشید.

جستجوی TXID در MetaMask

جستجو در نسخه کروم

  1. به محض ارسال تراکنش، در تب Activity حساب شما ظاهر می شود و جزئیات ارسال یا دریافت شما را نشان می دهد. روی تراکنش مورد نظر کلیک کنید
  2. در صفحه باز شده، روی Copy Transaction ID کلیک کنید.
  3. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری ببینید، می‌توانید View on block explorer را نیز انتخاب کنید، که شما را برای تراکنش به صفحه جستجوگر بلاک مربوطه منتقل می کند.

جستجو در اپلیکیشن موبایلی متامسک

  • اگر جستجو بر اساس نوع رمز ارز باشد، در صفحه اصلی روی توکن مورد نظر کلیک کرده و تراکنش مورد نظر (Sent و Recieved) را انتخاب کنید.
  • اگر جستجو از طریق تاریخچه تراکنش ها باشد، از نماد دایره ای در سمت چپ بالا به سابقه تراکنش بروید و روی گزینه Transaction History کلیک کنید.
  • پس از یافتن تراکنش مورد نظر برای بررسی، روی آن ضربه بزنید تا جزئیات آن نمایش داده شود.

مطالعه بیشتر: چگونه یک حساب کاربری در کیف پول MetaMask داشته باشیم؟

جستجوی TXID در Kucoin

جستجو در نسخه دسکتاپ

  1. Kucoin را باز کنید.
  2. پس از ورود، بر روی تب Deposit & Withdrawal History کلیک کنید. (اگر قبلا وارد سیستم شده اید، می توانید به منوی کشویی Assets در بالا سمت چپ بروید و روی نمای کلی کلیک کنید.)
  3. اکنون بر روی تب Withdrawal History کلیک کنید و در اینجا جزئیات برداشت های خود را به همراه وضعیت فعلی آنها مشاهده خواهید کرد.

جستجو در برنامه موبایلی

  1. برنامه Kucoin را در دستگاه تلفن همراه خود باز کنید.
  2. پس از ورود به سیستم، روی نماد نمایه در بالا سمت چپ کلیک کنید.
  3. روی History کلیک کنید.
  4. بر روی تب Withdraw کلیک کنید و لیستی از برداشت های خود را مشاهده خواهید کرد. روی تراکنشی که می خواهید کلیک کرده و جزئیات آن را مشاهده کنید.

جستجوی TXID در Exodus

جستجو در نسخه دسکتاپ

برای شروع، Exodus را باز کنید و روی Wallet در بالای Exodus کلیک کنید. سپس روی دارایی که می‌خواهید شناسه تراکنش را در آن پیدا کنید کلیک کنید. برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد یک تراکنش خاص، روی تراکنش مورد نظر خود کلیک کنید و شناسه تراکنش را کپی نمایید.

جستجو در برنامه موبایلی

برای شروع، Exodus را باز کنید و روی نماد Wallet در پایین، گوشه سمت چپ Exodus ضربه بزنید. سپس روی دارایی که می‌خواهید شناسه تراکنش را در آن پیدا کنید کلیک کنید. برای مشاهده جزئیات بیشتر در مورد یک تراکنش خاص، روی مورد مورد نظر خود کلیک کنید تا شناسه تراکنش را کپی نمایید.

چگونه می­توانم جزئیات تراکنش­های رمزنگاری را با استفاده از شناسه تراکنش مشاهده کنم؟

برای مشاهده جزئیات یک تراکنش، به کاوشگر بلاک چین مراجعه کنید. به طور کلی، برای هر رمزارز چند کاوشگر بلاک چین وجود دارد. برخی از آن­ها عبارتند از:

اگر برای یافتن یک بلاک کاوشگر برای یک رمزارز خاص مشکل دارید، «[coin name] explorer» را در گوگل جستجو کنید. معمولاً می‌توانید با استفاده از آدرس کیف پولی که رمزارز را ارسال/دریافت کرده یا شناسه تراکنش، جزئیات تراکنش را در آن جستجو کنید.  برای مثال من میخواهیم جزئیات تراکنش را برای انتقال رمزارز SHIBA روی شبکه ETH را مشاهده کنیم، از طریق گوگل عبارت “SHIBA explorer” را جستجو کرده و جزئیات تراکنش را در سایت اتراسکن مشاهده می کنیم.

شماره تراکنش در شیبا

 

جستجو در شیبا اکسپلورر

 

در میهن پرداخت به راحتی می توانید خرید و فروش رمزارهایتان را انجام دهید. مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *