قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا چگونه تعیین میشود؟

/ / دسته‌بندی نشده
قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا چگونه تعیین میشود؟ “”

داشتن سرمایه در صندوق سرمایه گذاری طلا باعث می شود تا در یک جای امن و مطمئن اقدام به سرمایه گذاری نمود. می توان گفت سرمایه گذاری بر روی طلا همچون سرمایه گذاری بر روی ارز می تواند پر سود باشد. از نظر ریسک آن باید گفت که ریسک پذیری زیاد نداشته و اگر دچار نوسان گردد دوباره به حالت عادی خود باز می گردد و خیلی کم پیش می آید که ارز یا طلا دچار کاهش گردند. در این مطلب سعی داریم راجب قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا صحبت کوتاه ولی مفیدی داشته باشیم. پس بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

چگونگی قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا

تاکنون در کشور ما ایران، چهار صندوق فعال برای طلا بوجود آمده است که سرمایه گذاریشان مبتنی بر طلا می باشد. صندوق طلا با نماد زر، صندوق طلا با نماد گوهر، صندوق طلا با نماد طلا و صندوق طلا با نماد عیار به عنوان چهار صندوق مهم شناخته می شوند. می توان در هر کدام صندوق ها اقدام به سرمایه گذاری نمود و توسط مدیران مدبر سود قابل توجهی را دریافت نمود.

البته اینکه بگوییم این صندوق ها بدون ریسک می باشند کاملٱ اشتباه است و ممکن است به هر دلایلی مشکلی پیش بیاید و سرمایه مورد تهدید قرار بگیرد.

قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا چگونه تعیین میشود؟

خدمات میهن پرداخت

در رابطه با قیمت صندوق سرمایه گذاری طلا باید بگوییم که این صندوق از چندین سرمایه دار تشکیل می شود و هر فردی نسبت به سرمایه ایی که دارد می تواند سهمی داشته باشد. قیمت حداقلی که برای ورود به صندوق وجود دارد حداقل ۱۰۰ هزار تومان می باشد. یعنی خیلی کمتر از قیمت یک سکه. با این وجود هر سرمایه داری می تواند به نسبت مبلغی که دارد اقدام به خرید واحد در صندوق طلا نمایید.

همچنین برای هر صندوق مدیران مجرب و کاربلد وجود دارد تا با کار کردن با سرمایه داخل صندوق باعث افزایش و سود دهی مناسب صندوق گردند.

فروش صندوق طلا

در رابطه با فروش آن نیز باید بگوییم که در هر لحظه و زمانی که احتیاج مالی وجود داشته باشد امکان فروش سهم فرد وجود دارد و می تواند به نسبت مشکل مالی خود چند واحد از سهم خود را برای فروش قرار دهد.

می بینید به همین راحتی می توان اقدام به فروش نمود. ولی اگر دارای طلا و سکه به صورت فیزیکی بودید بایستی تمام سکه و یا طلای خود را برای فروش قرار می دادید و حتی کارمزد بالایی نیز که در هنگام خرید برای اینکار در نظر گرفته شده نیز کسر می گردد. با اینکار سود آنچنانی را فرد بدست نمی آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *