بهترین کیف پول های بیت کوین در یک نگاه

/ / دسته‌بندی نشده
بهترین کیف پول های بیت کوین “”

بروزرسانی آبان ۲۳, ۱۴۰۰

کیف پول بیت کوین یک نوع کیف پول دیجیتالی می باشد که برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده می شود. این کیف پول بسیار شبیه به نوع فیزیکی آن بوده، با این تفاوت که به جای ذخیره پول فیزیکی، اطلاعات رمزنگاری شده را در خود جای داده است. این اطلاعات برای دسترسی آسان به آدرس بیت کوین و همچنین ارسال تراکنش ها ذخیره سازی می شوند. برای اینکه بیشتر با این کیف پول دیجیتالی آشنا شوید و ببینید چه مزایا و معایبی را به همراه دارد، پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کیف پول های بیت کوین

این کیف پول دیجیتالی یک نوع برنامه است که به نگهداری و ارسال بیت کوین کمک می کند.

کیف پول دیجیتال، دارای کلیدهای خصوصی برای امضای معاملات بیت کوین است. منظور این است که اگر هر فردی این کلیدها را داشته باشد می تواند به راحتی دارایی مربوط به آن آدرس را کنترل کند.

از امن ترین کیف پول بیت کوین می توان به کیف پول سخت افزاری اشاره کرد که در مقایسه با کیف پول های تحت وب، امنیت بیشتری دارند.

قابلیت دیگر برخی از کیف پول های بیت کوین این است که می توان در آن چندین رمزارز را نگهداری کرد.

کلید های خصوصی (Private Key) در کیف پول های بیت کوین

کلیدهای خصوصی برای کنترل آدرس بیت کوین استفاده می شود. هرکسی که کلید خصوصی شما را داشته باشد می تواند دراریی های شما را به راحتی و بدون هیچ دردسری جابجا کند.

کیف پول بیت کوین یک دستگاه یا برنامه است که می تواند با بلاک چین بیت کوین تعامل برقرار کند. برخی تصور می کنند که این کیف پول برای ذخیره بیت کوین می باشد، اما در اصل نشان دهنده کنترل رمزنگاری آدرس بلاک چین است.

هر کیف پول بیت کوین دارای مجموعه ای از کلیدهای خصوصی می باشد که مربوط به دفترچه آدرس بلاک چین کاربر است. از این کلیدها صرفا برای امضای معاملات بیت کوین استفاده می گردد و عملاً به کاربر اجازه کنترل بیت کوین های آن آدرس را می دهد.

اگر هکر بتواند کلیدهای خصوصی کیف پول را به دست آورد، می تواند بیت کوین های آن آدرس را به کیف پول خود منتقل نماید.

بهترین کیف پول های بیت کوین

انواع کیف پول های بیت کوین

کیف های موبایل، دسکتاپ، تحت وب، سخت افزاری و کاغذی انواع کیف پول های بیت کوین هستند که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

کیف پول موبایل

این کیف پول ها، برنامه هایی هستند که چون در موبایل نصب می شوند همیشه همراه فرد بوده و می توان درهنگام پرداخت سریع بصورت حضوری یا آنلاین از طریق ارتباطات میدانی(NFC) یا اسکن یک کد QR از آن استفاده نمود.

اکثر کیف پول های موبایل معمولاً با iOS یا Android سازگار می باشند. از بهترین کیف پول های بیت کوین می توان به  تراست ولت (TrustWallet)، اکسودوس (Exodus)، کوینومی (Coinomi) و اتمیک (Atomic) اشاره کرد.

به دلیل وجود بدافزارهای مخفی به عنوان کیف پول بیت کوین بهتر است قبل از انتخاب هر کیف پول  درمورد آن تحقیق کرده و سپس تصمیم بگیرید.

کیف پول دسکتاپ

کیف پول های دسکتتاپ برنامه هایی مناسب رایانه های شخصی هستند و برای سیستم عامل های مختلفی از قبیل ویندوز، مک و لینوکس طراحی شده اند. کیف پول های اکسودوس (Exodus)، کوینومی (Coinomi)، اتمیک (Atomic) و فری ولت (Freewallet) از معروفترین کیف پول های دسکتاپ هستند.

کیف پول تحت وب

این کیف پول یک سرویس آنلاین می باشد و دسترسی به آن فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است. مزیت اصلی کیف پول های تحت وب این است که می توان به راحتی به آنها در هر مکانی و از هر دستگاهی دسترسی داشت. با این حال، داشتن امنیت یک نگرانی اصلی در بین این کیف پول ها است. که باید مراقب خطراتی مانند بدافزارها و فیشینگ برای سرقت رمز عبور کاربران بود. از محبوب ترین کیف پول های تحت وب می توان به Blockchain اشاره کرد.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری امن ترین نوع کیف پول بیت کوین می باشند، آن هم به این دلیل است که کلیدهای خصوصی را بر روی یک دستگاه فیزیکی ذخیره کرده و از بهترین روش های رمزنگاری استفاده می کنند. این دستگاه ها شبیه یک درایو USB هستند. هنگامی که کاربر می خواهد در رایانه خود معامله بیت کوین انجام دهد، کیف پول سخت افزاری را به آن متصل می کند که می تواند بدون آسیب رساندن به کلیدهای خصوصی کاربر، معاملات را امضا نماید.

Ledger و Trezor هر دو تولید کننده کیف پول سخت افزاری معروفی هستند و تعداد بسیاری از رمزارزها را پشتیبانی می کنند. می توان یکی از این دو را انتخاب، خریداری و استفاده نمود.

جهت خرید کیف پول های لجر نانو اس و لجر نانو ایکس کلیک کنید.

نکات مهم برای امنیت کیف پول

هر کیف پولی را که انتخاب می کنید زعایت نکات امنیتی برای حفظ دارایی تان ضروری است. برخی از اقدامات حفاظتی شامل:

  • انتخاب رمز عبور قوی
  • استفاده از احراز هویت ۲ مرحله ای
  •  نگهداری سرمایه های سنگین در کیف پول های سخت افزاری
  • حفظ کلمه های امنیتی کیف پول در جای مطمئن

برای بهره مندی از خدمات میهن پرداخت و خرید و فروش بیت کوین وارد پنل کاربری خود شوید و با همکاران ما تماس برقرار کنید. مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *