بهترین صرافی های ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۲

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی اسفند ۲۵, ۱۴۰۱

بهترین صرافی های ارزدیجیتال در یک نگاه

اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال بخرید یا بفروشید، باز کردن حساب در یک صرافی ارز دیجیتال راهی عالی برای شروع است. صرافی‌های کریپتو مانند پلت‌فرم‌های کارگزاری آنلاین عمل می‌کنند و ابزارهایی را که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند. هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، مهم است که به عواملی مانند دارایی های پشتیبانی شده، کارمزدها، روش های پرداخت و امنیت توجه کنید. این مقاله به شما کمک میکند تا با آگاهی بالاتری صرافی خود را برای انجام معاملات، انتخاب کنید.

صرافی کوین بیس (Coinbase)

coinbase

کوین بیس امروزه با ارزش کل بازار بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد تا مردم را قادر سازد بیت کوین را به طور یکپارچه خریداری، فروش و ذخیره کنند. این صرافی مستقر در سانفرانسیسکو در حال حاضر یک شرکت غیرمتمرکز بوده و دفتر مرکزی ندارد و در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است و یکی از بهترین صرافی ها برای معامله گران مبتدی است که از بیش از ۱۵۰ رمزارز پشتیبانی می کند. بسته به حجم معاملات، کارمزد تراکنش ها متفاوت بوده و بین ۰ تا ۶۰% متغیر است. و شما با حداقل ۲ دلار می توانید سپرده گذاری کنید. کوین بیس علاوه بر اینکه یک پلتفرم مناسب برای مبتدیان است، پلتفرم معاملاتی پیشرفته Coinbase Pro را نیز ارائه می دهد که گزینه خوبی برای معامله گران حرفه ای است. در مقابل مزایای بسیار، پشتیبانی نامناسب، بسته شدن حساب ها و کارمزد بالای معاملات از معایب این صرافی است. 

صرافی کریپتوداتکام (Crypto.com)

https://crypto.com/

کریپتوداتکام که در سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد، هم اکنون خود را به عنوان یکی از پیشروترین صرافی ارزدیجیتال جهانی تثبیت کرده است. در حال حاضر در ۹۰ کشورهای جهان در دسترس است و حداقل از ۲۵۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. توکن بومی این صرافی CRO است. در حالی که بسیاری از برنامه های موبایل صرافی رمزارز نسخه ضعیفی از پلتفرم مبتنی بر وب صرافی را ارائه می دهند، کریپتوداتکام تمرکز زیادی بر ساخت برنامه ای دارد که طیف گسترده ای از محصولات و ویژگی ها را ارائه می دهد. شما با استفاده از اپلیکیشن موبایل می‌توانید با ارز دیجیتال خود خرید، فروش، تجارت کرده و همچنین پرداخت های خود را انجام دهید. کریپتوداتکام به ازای هر معامله ۰.۴% کارمزد کسر می کند.

صرافی جمینی (Gemini)

https://www.gemini.com/

جمینی در سال ۲۰۱۴ توسط تایلر و کامرون وینکلووس راه‌اندازی شد. این صرافی با امنیت بسیار بالا و مستقر در نیویورک است. استفاده از این صرافی نیاز به احراز هویت کامل دارد. همچنین کاربران را تشویق می‌کند تا از احراز هویت دو مرحله‌ای برای ایمن کردن حساب‌های خود استفاده کنند و گزینه بررسی و تأیید دستگاه‌هایی را که برای ورود به حساب تجاری استفاده می‌شوند، فراهم می‌کند. این صرافی از بیش از ۷۵ ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و برای معامله گران حرفه ای بسیار مناسب است. پلتفرم اصلی جمینی و پلتفرم معامله گر فعال از ساختارهای کارمزد متفاوتی استفاده می کنند. پلتفرم اولیه مبالغ ثابتی را برای معاملات کوچکتر و ۱.۴۹ درصد در معاملات بالای ۲۰۰ دلار دریافت می کند. در حالیکه پلتفرم تریدر فعال، با افزایش حجم شما، کارمزدهای سازنده را تا ۰.۴ درصد دریافت می کند.

صرافی بیت مارت (BitMart)

https://www.bitmart.com/

بیت مارت یک صرافی جهانی ارزدیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و در بیش از ۱۸۰ کشور در دسترس است و به کاربران امکان خرید، فروش و ذخیره بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال و توکن را می دهد. شما می توانید از ویژگی Earn صرافی برای دریافت سود دارایی های رمزنگاری شده در صرافی استفاده کنید. همچنین درصورت نگهداری توکن بومی صرافی، BMX، به تخفیف‌های کارمزد معاملاتی دسترسی داشته باشید.

صرافی کراکن (Kraken)

https://www.kraken.com/

کراکن در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد و در اکثر نقاط جهان در دسترس بوده و یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است. کراکن مستقر در سانفرانسیسکو بوده و سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال را خریداری، فروش و ذخیره کنند و در عین حال هزینه‌های پایینی را در پلتفرم تجاری حرفه‌ای خود، Kraken Pro، پرداخت کنند. این صرافی، خود را به عنوان پلتفرم مورد استفاده برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در روزهای اولیه بازار کریپتو تثبیت کرد و شهرت خود را به عنوان یک مکان معاملاتی قابل اعتماد و حرفه‌ای حفظ کرده است. کراکن دارای دو پلتفرم اصلی و حرفه ای است. در حالی که هزینه های خرید فوری در پلتفرم اصلی آن بسیار بالا است، کارمزدها در نسخه پرو تا ۱.۵٪  پایینتر است. به طور کلی مقادیر کارمزد در این صرافی بین ۰ تا ۰.۲۶% متغیر است.

صرافی کش اپ (Cash.App)

https://cash.app/

کش اپ که در سال ۲۰۱۳ توسط Block, Inc راه اندازی شد، به افراد در ایالات متحده و بریتانیا امکان ارسال، هزینه، بانک و سرمایه گذاری را می دهد و در اصل یک برنامه بانکداری تلفن همراه است که برای پرداخت‌های همتا به همتا طراحی شده است، اما یک جزء سرمایه‌گذاری نیز دارد. کارمزد معاملات بیت کوین کش اپ متفاوت است و تنها زمانی نشان داده می شود که از شما خواسته شود معامله خرید یا فروش خود را تأیید کنید.

صرافی بیسکیو (Bisq)

https://bisq.network/

بیسکیو که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، یک نرم افزار تجارت ارز دیجیتال منبع باز است که به افراد از سراسر جهان امکان می دهد تا طیف وسیعی از ارزها و توکن ها را به صورت همتا به همتا معامله کنند و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ دارایی دیجیتال را پشتیبانی می کند. در این صرافی، شما می‌توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با استفاده از روش‌های پرداخت مختلف، از جمله حواله‌های بانکی، حواله‌های ACH و سپرده‌های نقدی خریداری و بفروشید. برای سرمایه گذاران باتجربه کریپتو که ترجیح می دهند در یک پلتفرم غیرمتمرکز و بدون KYC معامله کنند، بیسکیو هر آنچه را که برای خرید و فروش ارز دیجیتال نیاز دارید ارائه می دهد.

مطالعه بیشتر: آشنایی با مفاهیم حوزه رمزارزها + اصطلاحات دنیای رمزارزها

چرا باید از یک صرافی ارزدیجیتال استفاده کنیم؟

  • صرافی های ارزدیجیتال امن ترین و قانونی ترین راه برای دستیابی به ارز دیجیتال است.
  • این صرافی ها به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین و با استفاده از یک برنامه تلفن همراه می‌دهند و دسترسی به بازارهای کریپتو را از هر کجا آسان می‌کند.
  • اکثر صرافی‌های کریپتو طیف وسیعی از رمزارزها و توکن‌ها را ارائه می‌کنند که گزینه‌های متعددی برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مجموعه‌ای متنوع از دارایی‌های دیجیتال ایجاد کنند، فراهم می‌کنند.
  • نگهداری رمزارزها در صرافی تنها زمانی که قصد تبدیل دارایی های خود به دیگر رمزارزها در فاصله های زمانی کوتاه را دارید می تواند منطقی باشد.
  • صرافی‌های جهانی ارز دیجیتال معمولاً با قوانین «مشتری خود را بشناسید» و «ضد پول‌شویی» (KYC/AML) و همچنین مقررات مالی مطابقت دارند. بنابراین، کاربران می توانند مطمئن باشند که با یک شرکت کلاهبردار یا شرکت کنندگان مخرب بازار سر و کار ندارند.

معیارهای انتخاب صرافی های ارزدیجیتال

برای انتخاب صرافی مناسب جهت خرید و فروش رمزارزها، بهتر است معیارهای زیر را در نظر بگیرید: 

دارایی های پشتیبانی شده

اگر به دنبال خرید ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین هستید، قبل از تصمیم گیری، به لیست دارایی های پشتیبانی شده نگاه کنید. برخی فقط از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می دهند صدها ارز را معامله کنید.

برای خرید و فروش رمز ارز، کلیک کنید.

روش‌های پرداخت

صرافی‌ های کریپتو معمولاً روش‌های انگشت شماری را برای تأمین مالی حساب شما ارائه می‌دهند. درحالی که اکثر صرافی‌ها از وایرترنسفر پشتیبانی می‌کنند، برخی از پلتفرم‌ها به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و سایر روش‌های پرداخت، ارز دیجیتال بخرید.

کارمزدها

هر صرافی برای انجام معاملات از شما کارمزد دریافت می کند و صرافی های ارزدیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند اما نکته مهم انتخاب آن صرافی است که با توجه به حجم معاملاتی که انجام می دهید کمترین کارمزد و بالاترین سود را به همراه داشته باشد.

امنیت

متأسفانه، صرافی‌های ارزدیجیتال هدف اصلی هکرهایی هستند که به دنبال دستیابی به رمزارزها هستند. نقض امنیت و سرقت سایبری در چشم انداز مبادلات ارزهای دیجیتال رایج است، به همین دلیل است که انتخاب یک صرافی با امنیت بالا ضروری است.

خدمات مشتری

اگر در زمینه ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری مبتدی هستید، ممکن است سؤالاتی داشته باشید یا برای شروع به کمک نیاز داشته باشید.

شهرت

قبل از ثبت نام و داشتن حساب کاربری در یک صرافی، ایده خوبی است که ابتدا در مورد شهرت آن صرافی تحقیق کنید. نظرات مشتریان را بخوانیدو به تاریخچه آن نگاهی بیندازید.

کلام آخر

اکثر صرافی های خارجی به احراز هویت کامل نیاز دارند و صرافی هایی از قبیل بایننس، به دلیل تحریم، برای کاربران ایرانی قابل استفاده نخواهد بود. در میهن پرداخت می توانید خرید و فروش رمزارزهایتان را با امنیت بالا انجام دهید. از مزایای عضویت در سایت میهن پرداخت و استفاده از خدمات آن، امکان خرید و فروش تعداد بسیار زیاد رمزارزها به صورت خودکار در هر ساعات شبانه روز است. 

برای خرید و فروش رمز ارز، کلیک کنید.

 مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *