واریز و برداشت رمزارزها در صرافی بایننس چگونه انجام می شود؟

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی اسفند ۲۵, ۱۴۰۱

واریز و برداشت رمزارز

در حال حاضر بایننس بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم معاملات روزانه رمزارزها است. یکی از ویژگی های بسیار مطرح این صرافی، پشتیبانی آن از رایج ترین رمزارزها است. شما پس از احراز هویت در آن می توانید معاملات خود را به راحتی انجام دهید. نکته بسیار بسیار!!! مهم در زمینه انتقال رمزارزها، داشتن دانش کافی در این حوزه است، زیرا در صورت بروز هرگونه خطا، ممکن است بازگشت دارایی تان غیرممکن باشد. در این مقاله سعی شده نکات کلیدی در اختیارتان قرار داده شود تا بتوانید با قوانین موجود آشنا شده و ازاشتباهات رایج در این زمینه پیشگیری کنید. با ما همراه باشید.

انتقال رمزارز در صرافی بایننس

چگونه یک شبکه برای انتقال رمزارز مورد نظر خود انتخاب کنیم؟

شبکه ها به طور خلاصه در زیر معرفی شده است:

  • BEP2 به زنجیره بایننس اشاره دارد.
  • BEP20 به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) اشاره دارد.
  • ERC20 به شبکه اتریوم اشاره دارد.
  • TRC20 به شبکه TRON اشاره دارد.
  • BTC به شبکه بیت کوین اشاره دارد.
  • BTC به Native Segwit (bech32) اشاره دارد و آدرس با “bc1” شروع می شود. کاربران مجاز به برداشت یا ارسال  بیت کوین خود به آدرس های SegWit (bech32) هستند.

لطفاً مطمئن شوید که شبکه انتخابی با شبکه پلتفرمی که از آن وجه برداشت می‌کنید یا به آن وجه واریز می‌کنید، یکسان باشد. انتخاب شبکه، به گزینه‌های ارائه شده توسط کیف پول یا صرافی که از آن برداشت می‌کنید بستگی دارد. اگر کیف پول مقصد فقط از ERC20 پشتیبانی می‌کند، باید شبکهdeposit را ERC20 انتخاب کنید. سعی نکنید شبکه ای که کامزد کمتری دارد را انتخاب کنید. بلکه ملاک انتخاب، شبکه متناسب با کیف پول است. به عنوان مثال، شما فقط می توانید رمزارزهای ERC20 را به یک آدرس ERC20 دیگر و رمزارزهای BSC را به یک آدرس BSC دیگر ارسال کنید.

جهت خرید و فروش رمزارز در میهن پرداخت کلیک کنید.

مطالعه بیشتر: خرید و فروش ارزهای دیجیتال

انتخاب شبکه در انتقال رمزارز

چگونه رمزارز را به بایننس واریز (Deposit) کنیم؟

  1. وارد حساب بایننس خود شوید و روی گزینه Wallet و سپس Overview کلیک کنید.
  2. روی Deposit کلیک کنید
  3. روی Deposit Crypto کلیک کنید.
  4. ارز دیجیتالی را که می خواهید سپرده گذاری کنید، انتخاب کنید.
  5. در این مرحله شبکه های موجود برای واریز رمزارز را مشاهده خواهید کرد. لطفاً شبکه سپرده را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که شبکه انتخابی با شبکه پلتفرمی که از آن وجه برداشت می‌کنید یکسان باشد.
  6. برای کپی کردن آدرس سپرده (deposit) کیف پول بایننس خود کلیک کنید و آن را در فیلد آدرس در پلتفرمی که می‌خواهید رمزارز را از آن برداشت کنید، جای‌گذاری کنید.
  7. پس از تأیید درخواست برداشت، باید منتظر بمانید تا انتقال پردازش شده و رمزارز به زودی به حساب بایننس شما واریز شود.

چگونه رمزارز را از بایننس برداشت (Withdraw) کنیم؟

  1. وارد حساب بایننس خود شوید و روی گزینه Wallet و سپس Overview کلیک کنید.
  2. روی گزینه Withdraw کلیک کنید.
  3. روی Crypto کلیک کنید.
  4. رمزارزی را که می‌خواهید برداشت کنید انتخاب کنید.
  5. شبکه را انتخاب کنید. لطفاً شبکه را با دقت انتخاب کنید و مطمئن شوید که شبکه انتخابی با شبکه پلتفرمی که در حال برداشت وجه از آن هستید یکسان است.
  6. آدرس گیرنده را وارد کنید.
  7. مبلغ برداشت را وارد کنید. در این مرحله می توانید کارمزد تراکنش مربوطه و مبلغ نهایی را مشاهده کنید. برای ادامه روی Witdraw کلیک کنید.
  8. تراکنش را وریفای کنید. پس از تأیید (confirm) درخواست برداشت، باید منتظر بمانید تا انتقال پردازش شود.
چقدر طول می کشد تا رمزارز به حساب مقصد واریز شود؟

پس از تایید درخواست در بایننس، مدتی طول می‌کشد تا تراکنش در بلاک‌چین تایید شود. زمان تایید بسته به بلاک چین و ترافیک شبکه آن متفاوت است.

چگونه تاریخچه تراکنش‌ها (transaction history) را در حساب خود بررسی کنیم؟

می توانید وضعیت سپرده یا برداشت خود را از قسمت Wallet، سپسOverview و بعد از آن Transaction History بررسی کنید.

چگونه یک آدرس برداشت جدید به دفترچه آدرس خود در بایننس اضافه کنیم؟
  1. برای افزودن گیرنده جدید، به Address Management بروید.
  2. روی Add Withdrawal Address کلیک کنید.
  3. نوع ارز و شبکه را انتخاب کنید. سپس، یک برچسب کیف پول، آدرس و MEMO را وارد کنید.

Wallet Label یا همان برچسب کیف پول یک نام سفارشی است که می توانید برای مرجع خود به هر آدرس برداشت بدهید.

MEMO اختیاری است. برای مثال، هنگام ارسال وجوه به حساب بایننس دیگر یا صرافی دیگر، باید MEMO را ارائه دهید. هنگام ارسال وجه به آدرس Trust Wallet نیازی به MEMO ندارید. برخی از پلتفرم ها و کیف پول ها به MEMO به عنوان برچسب یا شناسه پرداخت اشاره می کنند.

گاهی ممکن است، از بایننس به صرافی یا کیف پول دیگر برداشت کرده، اما طی گذشت مدت زمانی رمزارز خود را دریافت نکرده باشید. برای آشنایی روند حل این مشکل با ما همراه باشید.

انتقال وجه از حساب بایننس به صرافی یا کیف پولی دیگر شامل سه مرحله است:
  1. درخواست برداشت (Withdrawal) در بایننس
  2. تایید شبکه بلاک چین
  3. سپرده گذاری (Deposit) در پلتفرم مربوطه است که بایننس تراکنش برداشت را با موفقیت انجام است. با این حال، ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا تراکنش تایید شده و به کیف پول مقصد واریز شود.

مدت زمان تأیید شبکه (network confirmations) مورد نیاز برای بلاک‌چین‌های مختلف متفاوت است. به دلیل ترافیک شبکه، ممکن است تاخیر قابل توجهی در پردازش تراکنش شما وجود داشته باشد. برای بررسی وضعیت انتقال رمزارز خود می‌توانید شناسه تراکنش را در blockchain explorer آن رمزارز جستجو کنید.

اگر blockchain explorer نشان داد که تراکنش تایید نشده است (unconfirmed)، باید منتظر تایید باشید. زمان تایید بسته به شبکه بلاک‌چین متفاوت است.

اگر blockchain explorer نشان دهد که تراکنش تأیید شده است، به این معنی است که رمزارز شما با موفقیت ارسال شده است و در مورد ننشستن ارز به حساب موردنظر نمی توان کمک بیشتری کرد، زیرا ممکن است آدرس مقصد و یا شبکه را اشتباه وارد کرده باشید. برای این مورد باید با پشتیبانی آدرس مقصد تماس بگیرید.

در میهن پرداخت به راحتی می توانید خرید و فروش رمزارهایتان را انجام دهید. چنانچه در خرید و فروش رمزارزها با مشکل مواجه شدید، بخش پشتیبانی در کمترین زمان پاسخگوی شما خواهد بود.

 مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *