بهترین انتخاب برای کیف پول بیت کوین چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
کیف پول بیت کوین “”

بروزرسانی فروردین ۱, ۱۴۰۲

حتما شما دوستان عزیز نیز در رابطه با پول های دیجیتالی چیزهایی شنیده اید. پول های  دیجیتالی انواع مختلفی دارند. مهمترین و قدیمی ترین ارز دیجیتالی، ارز بیت­ کوین است. بیت کوین یک پول دیجیتالی با امنیت بالا در ذخیره و انتقال است و به جرات می توان گفت اولین پول دیجیتالی است که دچار تورم نشده و برای یک سرمایه گذاری مطمئن، بهترین است. در مقاله بهترین انتخاب برای کیف پول بیت کوین چیست؟ ما برای شما اطلاعات جامعی را تدارک دیده ایم. در واقع مبحث اصلی ما در مورد نگهداری بیت کوین است. امروز با ما همراه باشید تا در مورد کیف پول بیت کوین صحبت کنیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

نوعی ابزار است که با آن شما قادر به نگهداری بیت کوین هایتان خواهید بود. این کیف پول می تواند نوعی نرم افزار باشد و یا حتی تکه کاغذی باشد. حتی می تواند نوعی سخت افزار باشد که به راحتی می توان همچون یک فلش یو­اس­بی آن را با خود حمل کرد. نرم افزارهای بسیار زیادی به عنوان کیف پول ساخته شده اند که قابلیت نصب بر روی کامپیوتر و یا حتی گوشی شما را دارند و شما با نصب آنها به راحتی می توانید نسبت به نگهداری و انتقال بیت کوین اقدام کنید.

همچنین سایت هایی نیز وجود دارند که در عرصه ی اینترنت برای شما کیف پول میسازند و شما می توانید به طور رایگان از امکانات آنها بهره ببرید. این کیف پول ها در هر دستگاهی که باشند، کارکردی آسان دارند و شما به راحتی می توانید با آنها کار کنید. کار با آنها همچون کار با ایمیل راحت است!

امنیت و نگهداری بیت کوین

مهمترین مسئله در رابطه با بیت کوین ها، حفظ امنیت آنهاست. شما در انتخاب کیف پول بیت کوین خود باید دقت زیادی کنید و نرم افزاری را انتخاب کنید که امنیت بالاتری دارد. توصیه ی ما به شما برای مبالغ بالای بیت کوین، استفاده از سخت افزارها است. این نوع از کیف پول ها به راحتی و در برندهای مختلف قابل خریداری هستند.

بیت کوین غیر متمرکز است!

برخلاف پول های رایج و حساب های بانکی، عمل ذخیره و نگهداری و انتقال بیت کوین توسط خود شما انجام می گیرد و خود شما حفاظت از آن و مسئولیت تراکنش ها را بر عهده دارید. همانطور که در مقالات قبل ( فروش بیت کوین) اشاره کردیم، بیت کوین یک پول دیجیتالی غیر متمرکز است. یعنی چه؟

یعنی خود افراد دارنده بیت کوین، هستند که اداره ی کارها را بر عهده دارند و دارایی های خود را به طور مستقیم مدیریت می کنند. هیچ بانک یا موسسه ی واسطی وجود ندارد!

و این موضوع دلیل اصلی این است که حتما یک کیف پول بیت کوین مطمئن و معتبر را باید انتخاب کنید. تراکنش ها در بیت کوین غیر قابل بازگشت هستند!

این کیف پول ها با توجه به بلاک چین و ذخیره اطلاعات در آن، می توانند به آخرین موجودی حساب شما دسترسی داشته باشند و به شما در مورد مبلغ قابل انتقال اطلاع رسانی کنند. همچنین، تغییر کارمزد و جایگزین کردن تراکنش ها از دیگر کارهایی است که می توان با این کیف پول ها انجام داد.

کیف پول بیت کوین

سازوکار کیف پول بیت کوین

هر کیف پول همچون حساب بانکی یه آدرس مخصوص دارد که مختص هر کیف پول است. شما برای دریافت بیت کوین از دیگران باید آدرس کیف پولتان را ارسال کنید. البته باید در اینجا بیان کنیم که هر کیف پول از دو رشته متنی که به عنوان کلید عمومی و کلید خصوصی شناخته میشوند، تشکیل میشود. کلید عمومی برای صحت انجام تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیرد. اما کلید خصوصی مختص به شما است و شما به هیچ وجه نباید آن را در اختیار دیگران قرار دهید.

اگر کسی آدرس کیف پول شما را داشته باشد، می تواند موجودی کیف پول شما را ببیند اما نقل و انتقالات نیاز به داشتن کلید خصوصی دارد.

انواع کیف پول

در دسته بندی اصلی می توانیم به سه دسته بندی اشاره کنیم: فیزیکی، تحت وب و نرم افزاری

اما با توجه به نوع نگهداری کلید خصوصی کیف پول بیت کوین به دو نوع سرد و داغ تقسیم میشود.

ابتدا دسته بندی های سرد و داغ را توضیح می دهیم.

سرد

در این نوع از کیف پول ها، شما قادر به نگهداری کلید خصوصی به شکل آفلاین خواهید بود و امنیت بالاتری نسبت به نوع داغ آن دارد و برای نگهداری دراز مدت و سرمایه های کلان بسیار مناسب است.

داغ

در این نوع از کیف پول ها، کلید خصوصی شما با اینترنت در ارتباط است. در واقع منظور این است که دستگاه باید به اینترنت متصل باشد. این نوع کیف پول با توجه به وصل بودن همیشگی به اینترنت و خطرات ناشی از آن برای دراز مدت و سرمایه های کلان مناسب نیست و شما می توانید برای سرمایه گذاری های کوچک و فوری از آن بهره ببرید.

اما دسته بندی های اصلی!

کیف پول فیزیکی

کیف پول بیت کوین سخت افزاری

این نوع از کیف پول ها، یا از نوع سخت افزاری هستند و یا از نوع کاغذی هستند.  کیف پول سخت افزاری بسیار امنیت بالایی دارد و به همین دلیل است که توصیه برای سرمایه های زیاد، استفاده از این نوع کیف پول است. شما می توانید در برند و طرح های مختلف این نوع از کیف پول ها را خریداری کنید و با خیال راحت از بیت کوین های خود نگهداری کنید.

کیف پول بیت کوین کاغذی

این مدل نیز امنیت خوبی دارد اما نگهداری از آن کمی سخت است. چرا که اطلاعات بر روی یک کاغذ نوشته شده است و شما باید در شرایط خاص که منجر به نابودی کلیدها نشود از آن بهره ببرید.

کیف پول نرم افزاری

این مدل کیف پول بیت کوین به سه دسته، موبایلی و دسکتاپی و تحت وب تقسیم میشوند.

کیف پول بیت کوین تحت وب

این نوع کیف پول با مرورگرها قابل دسترسی است و عموما سایت هایی هستند که به صورت آنلاین این کیف پول را در اختیار کاربر قرار می دهند. دسترسی آسان از مزایای این نوع کیف پول است. اما متاسفانه چون کلید خصوصی بر روی اینترنت ذخیره میشود امنیت پایینی دارد و همیشه خطر هک شدن وجود دارد.

کیف پول

کیف پول بیت کوین دسکتاپ

این مدل نیز نرم افزاری است که بر روی انواع لب تاپ و رایانه نصب میشود و اطلاعات بر روی همان سیستم نصب شده ذخیره میشوند. امنیت بالایی دارد ولی بخاطر حمل، دسترسی به آنها دشوار تر است.

کیف پول بیت کوین موبایلی

این نوع از نرم افزارها بر روی گوشی شخص ذخیره میشوند. با توجه به اینکه امروزه گوشی ها همیشه در دسترس هستند و جزء جدا نشدنی زندگی هر فردی شده اند، دسترسی به اطلاعات آنها نیز بسیار راحت است و در هر مکانی شما به بیت کوین خود دسترسی دارید. اما خطراتی همچون خراب شدن و ربوده شدن گوشی و پاک شدن اطلاعات گوشی همیشه در کمین شما است. حتما باید در دوره های زمانی کوتاه از نرم افزار خود بکاپ تهیه کنید.

چگونه امنیت کیف پول خود را حفظ کنیم؟

حال که توانستید کیف پول مناسبتان را انتخاب کنید، باید در مسیر محافظت و نگهداری صحیح آن گام بردارید. دقت کنید که با توجه به نیازتان کیف پول مناسبی را انتخاب کنید. برخی کیف پول ها خود بدافزار هستند و یا در درون خود باگ هایی دارند که می تواند سرمایه و دارایی شما را نابود کند. پس حتما به دنبال کیف پولی باشید که از اعتبار بالایی برخوردار است.

بکاپ گرفتن از کیف پول

مهمترین راه امنیت کیف پول این است که حتما از آن بکاپ تهیه کنید. ممکن است در هر لحظه کیف پول شما پاک شود. شما  تنها کسی هستید که به اطلاعات کیف پولتان دسترسی دارید و در صورت پاک شدن این اطلاعات، تمام دارایی شما از بین خواهد رفت. شاید این پول به دست کس دیگری نرسد، اما مطمئنا از دست شما برای همیشه رفته است! پس بکاپ گیری را پشت گوش نیاندازید. تمام کیف پولهای دسکتاپ قابلیت بکاپ گیری دارند و به راحتی می توانند بکاپ تهیه کنند.

احراز هویت دو عاملی

احراز هویت دوعاملی نوعی احراز هویت است که علاوه بر رمزهای موجود برای ورود به برنامه و کیف پول، شما باید رمز عبور ارسال شده به موبایل یا ایمیل خود را نیز وارد کنید. این روش امنیتی که به تازگی اعمال شده بسیار برای امنیت توصیه میشود. البته فعال و یا غیر فعال کردن آن به دست خود کاربر است و هر زمان که بخواهد می تواند آن را لغو کند. که البته توصیه نمیشود.

رمز عبور قوی

در تمام برنامه هایی که نیاز به امنیت بالا دارند، از کاربران خواسته میشود تا رمز عبور قوی برای خود انتخاب کنند تا به راحتی هک نشوند. در این مبحث هم حتما باید به رمز عبور قوی اهمیت داد. بهترین رمز عبورها، متشکل از کارکترها و اعداد و حروف بزرگ و کوچک هستند.

رمز عبور بیومتریک

این نوع رمز عبور مختص خود شماست و برنامه تنها با تشخیص عنبیه شما و یا اثر انگشت شما، که تنها مختص شماست و مشابه آن وجود ندارد، به شما اجازه ورود به برنامه را می دهد. که البته باید دید گوشی هوشمند شما از آن پشتیبانی می کند یا نه!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *