ویزا کارت چیست؟ انواع ویزاکارت و موارد استفاده از آن چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
ویزاکارت “”

بروزرسانی آبان ۱۰, ۱۴۰۲

انجام تمام تراکنش‌های مالی داخلی با به وجود آمدن فضای آنلاین راحت‌تر شده است. به طوریکه تمامی خریدهای آنلاین با داشتن شماره کارت بانکی، رمز دوم، سی وی وی و تاریخ انقضا به راحتی انجام می‌شود. در فضای آنلاین علاوه بر خرید کالا یا سفارش خدمات می‌توان پرداخت اقساط، قبوض و بسیاری از تسهیلات هم انجام داد. اگر تجربه خرید در سایت‌های فروشگاهی و خدماتی را داشته باشید، می‌دانید که بعد از انتخاب کالا یا خدمات مورد نظر به مرحله پرداخت می‌رسید، این مرحله برای سایت‌های خارجی و داخلی روند مشابهی دارد. در سایت‌های داخلی بهترین روش پرداخت استفاده از کارت‌های بانکی مانند تجارت، پاسارگاد، پارسیان و… می‌باشد.  ممکن است برای برخی افراد سوال به وجود بیاید که ویزا کارت چیست ویزا کارت از مهم‌ترین و بهترین روش‌های پرداخت در سایت‌های خارجی است. در صرافی میهن پرداخت به راحتی می توانید در سایت‌های خارجی با روش‌هایی مانند خرید پی پال، خرید با مستر کارت و یا ویزا ­کارت، خرید با پرفکت مانی، خرید وب مانی پرداخت خود را انجام دهید.

ویزا کارت

اگر قصد دارید با یکی از شرکت‌های مالی بین‌المللی ویزا کارت یا مسترکارت پرداخت ارزی خود را انجام دهید، خوب است از مزایای ­استفاده از ویزا کارت، معرفی انواع ویزا کارت و تفاوت مستر کارت و ویزا کارت به خوبی باخبر شوید. توجه داشته باشید که استفاده از ویزا کارت برای ایرانیان به دلیل تحریم‌ها کمی محدود شده است. متاسفانه به دلیل تحریم کشور آمریکا، ایران قادر به استفاده از این خدمات بانکی اینترنتی نمی‌باشد. اما بگوییم راه گریز نیز برای این مشکل وجود دارد و کاربران ایرانی می‌توانند به وسیله واسطه‌های اینترنتی اقدام به خرید ویزا کارت نمایند.

شما می‌توانید برای خریدهای اینترنتی با ویزاکارت، از خدمات خرید با ویزا کارت میهن پرداخت استفاده کنید. برای این منظور تنها لازم است در سایت ثبت نام کرده و از قسمت سفارشات، سفارش خرید با ویزاکارت/مسترکارت ثبت کنید.

معرفی انواع ویزا کارت

به طور کلی ویزا کارت به سه نوع کارت‌های اعتباری (Credit Card)، کارت بانکی (Debit Card) و کارت‌های پیش پرداخت (Prepaid Card) تقسیم می‌گردد. که هر کدام از آن‌ها توانایی و کارایی خاص خود را دارند و باتوجه به نیاز کاربران صادر می‌شوند.

۱- ویزا کارت اعتباری

ویزا کارت اعتباری یا Credit Card انواع مختلفی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

ویزاکارت اعتباری چیست

ویزا کارت کلاسیک

استفاده از این نوع کارت در تمام دنیا گسترش پیدا کرده و قدیمی‌ترین کارت‌ها هستند. بیشتر برای کاربرانی که سطح تراکنش پایینتری دارند مناسب است. کاربران آن می‌توانند در سفر برای خریدهایشان و برداشت از خودپرداز استفاده کنند. از مهمترین ویژگی این کارت قیمت پایین آن است. 

ویزاکارت گلد

کاربرانی که از این نوع ویزا کارت استفاده می‌کنند می توانند از تعویض اضطراری کارت، خط اعتباری چرخشی و خدمات پرداخت نقدی لذت ببرند. ویزا کارت گلد در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۳۶۵ روز سال امکان دسترسی رایگان به خدمات راهنمای مشتری را به صورت جهانی فراهم کرده است. از مهمترین ویژگی های این کارت، امکان خرید آفلاین، خرید از سایت های خارجی، برداشت پول از خودپرداز، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما و… اشاره کرد.

ویزاکارت پلاتینیوم

این نوع ویزا کارت دارای پذیرش جهانی می‌باشد اگر شما کارت خود را گم کردید می‌توانید به راحتی حساب خود را مسدود کرده و کارت دیگری جایگزین آن کنید. ویزا کارت پلاتینیوم بالاترین سطح کارت اعتباری است. از مزایای این نوع ویزاکارت می توان به خرید آفلاین، خرید از سایت های فروشگاهی، استفاده از لانژهای فرودگاهی، خدمات بیمه ای گسترده، خرید از خودپرداز و… اشاره کرد.

ویزاکارت سیگنیچر

ویزا کارت سیگنیچر مزیت‌هایی مشابه با ویزا کارت پلاتینیوم دارد. از مزایای آن می‌توان به کلیه خدمات پلاتینیوم و به همراه کمک‌های اظطراری و مسافرتی اشاره کرد.

ویزاکارت اینفینیت یا نامحدود

این ویزا کارت شبیه به ویزا کارت سیگنیچر و پلاتینیوم است. از مزایای این نوع کارت می‌توان به بیمه حوادث، امکان برگشت و لغو بلیط‌های رزرو شده، بیمه چمدان در سفرهای هوایی، امکان حراست از کالاها و ارجاع آن‌ها به همراه سایر مزایای کارت‌های اعتباری سیگنیچر و پلاتینیوم اشاره کرد.

۲- دبیت کارت

از دیگر انواع ویزا کارت می‌توان به دبیت کارت اشاره کرد که مشابه با پول نقد کار می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از دبیت کارت در ۲۴ ساعت شبانه روز به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید تا پرداخت صورتحساب، خرید و یا دریافت پول نقد را در هر نقطه از جهان انجام دهید.

۳- ویزا کارت پیش پرداخت

یکی دیگر از مهم­ترین انواع ویزا کارت ویزا کارت پیش پرداخت یا Prepaid Debit Cards است که می‌توان برای خرید اینترنتی، پرداخت قبض و یا برداشت پول از خودپرداز استفاده کرد. استفاده از این ویزاکارت آسان است شما می‌توانید آن را شارژ مجدد کنید.

۴- ویزا کارت فیزیکی

این کارت برای حساب بین‌المللی بانکی شما صادر می‌شود تا با کمک آن بتوانید به صورت غیرحضوری خرید اینترنتی در خارج از کشور انجام دهید و یا بتوانید به صورت حضوری از طریق کارتخوان‌های دارای نشان ویزاکارت هزینه کالا و یا خدمات را بپردازید.از دیگر استفاده این کارت می توان به برداشت پول از خودپرداز اشاره کرد. بر روی این کارت مانند کارت‌های بانکی دیگر یک شماره ۱۶ رقمی، عدد CVV و تاریخ انقضا قرار دارد. با داشتن این کارت می‌توانید مبلغ مانده در حسابتان را به ارزهای دیگر تبدیل کنید.

۵- ویزا کارت مجازی (Visa virtual card)

credit card چیست

این نوع ویزا کارت برای تراکنش‌های مجازی کاربرد دارد و هیچ کارت فیزیکی را برای آن صادر نمی‌کنند. در ازای اقدام برای دریافت ویزاکارت مجازی، تمامی اطلاعات حساب و کارت دراختیار متقاضی قرار می‌گیرد تا شخص متقاضی بتواند برای خریدهای اینترنتی یا پرداخت‌های آنلاین از آن استفاده کند. به دلیل مجازی بودن این کارت هزینه آن کمتر و سرعت صدور آن نسبت به کارت‌های فیزیکی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از ویزا کارت

ویزا کارت یکی از بزرگترین شبکه‌های مالی در جهان است که خدمات متنوعی به کاربران خود ارائه می‌دهد. این خدمات باعث شده تا هر روزه به تعداد کسانی که از این خدمات استفاده می‌کنند، اضافه شود. شما می‌توانید با اطلاع از مزایای متنوعی که ویزا کارت دارد تصمیمات مالی هوشمندانه‌‌تری بگیرید.

  • با استفاده از ویزا کارت به جای حمل کیف پول و همراه داشتن پول نقد می‌توانید با یک کارت بانکی کوچک خرید راحتی را تجربه کنید.
  • ویزا کارت امکان دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز در هنگام سفرهای خارجی را برای کاربرانش فعال کرده است.
  • خرید و پرداخت آنلاین از سایت‌های خارجی معتبر را می‌توانید انجام دهید.
  • امکان خرید حضوری در کشورهای دنیا با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان.
  • امکان انتقال پول به حساب‌های بین‌المللی دیگر.
  • پرداخت هزینه دوره‌های بین‌المللی آنلاین و آزمون‌های بین‌المللی 
  • اتصال به کیف پول الکترونیک پی پال.
  • پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت‌هایی که در ایران قرار ندارند مانند پرداخت هزینه سفارت انواع ویزای کانادا.
  • ویزا کارت‌ها امنیت بالایی دارند و برای جلوگیری از کلاهبرداری و سرقت اطلاعات مجهز به تراشه EMV هستند. شما می‌توانید در صورت مفقود شدن کارت از طریق مرکز پشتیبانی بانکی و یا اپلیکیشن موبایل بانک اقدام به قفل کارت کنید.
  • برای امنیت بالا می‌توانید محدودیت انتقال را بر روی کارت نقدی و یا محدودیت اعتباری خود در صورتی که کارت اعتباری است تعیین کنید.
  • استفاده از آن بسیار ساده و کاربر پسند است.

بیشتر بخوانید: اتصال کارت مجازی به حساب پی پال؛ صدور کارت مجازی در میهن پرداخت

کاربردهای ویزاکارت

ویزا ­کارت‌ها به شبکه پرداخت ویزا متکی هستند و برای انجام پرداخت‌های غیر نقدی و تراکنش‌ها به وجود آمدند. شما می‌توانید با کمک این کارت پرداخت مبالغ مورد نظرتان را به صورت الکترونیکی انجام دهید و از کشورهای مختلف و یا فروشگاه‌های آنلاین مانند آمازون و ebay خرید کنید و پرداخت آنلاین انجام دهید. این کارت کاربرد و کارایی بسیاری داشته که می‌توان به این موارد اشاره نمود.

  1. به راحتی می‌توان به وسیله ویزا کارت کالا و خدمات را از هر کجای جهان انتخاب و خرید نمود.
  2. می‌توان از دستگاه‌های کارتخوان نیز برای خرید استفاده نمود.
  3. با ویزاکارت اقدام برداشت وجه از خودپرداز نیز وجود دارد.
  4. به وسیله تلفن یا فرم‌های کاغذی نیز می‌توان پرداخت انجام داد.

 

استفاده از ویزا کارت برای ایرانیان

بعد از آشنایی با مزایا و کاربردهای ویزاکارت برای اینکه تجربه لذت بخش خرید کالا از فروشگاه‌های اینترنتی را در خارج از کشور به صورت غیر حضوری تجربه کنید، حتماً نسبت به خرید و داشتن یکی از آن‌ها مشتاق شدید اما به دلیل اینکه تحریم‌های زیادی بر ایران اعمال شده است، نمی‌توانید به راحتی یک ویزا کارت داشته باشید.

مجموعه میهن پرداخت می‌تواند با استفاده از ویزا کارت در سایت‌های خارجی خرید شما را انجام دهد. همانطور که گفتیم با توجه به اینکه به خاطر تحریم‌ها ارتباط سیستم بانکداری ایران با برخی از کشورهای دنیا قطع شده، بسیاری از افرادی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند ناگزیر از پول نقد استفاده می‌کنند، که این کار امنیت بالایی ندارد، اما خوب است بدانید که تحریم ویزا کارت و مستر کارت در ایران مشکل جدی محسوب نمی‌شود هر شهروند ایرانی می‌تواند به راحتی با بهره‌‌­مندی از خدمات میهن پرداخت خرید و پرداخت خود را انجام دهد.

مسترکارت چیست؟

شرکت مسترکارت در اوایل دهه ۱۹۶۰ تاسیس شد، مسترکارت کمپانی مشهور و معتبر در دنیا است که هماهنگ کننده بسیاری از کارت‌های بانکی در جهان می‌باشد. اگر شما از بانکی مسترکارت دریافت کنید می‌توانید با خیال آسوده در تمام کشورهایی که سفر می‌کنید، از کارت خود استفاده نمایید و از اینترنت خریدهای مختلف انجام دهید.

تفاوت مسترکارت و ویزا کارت

مسترکارت مانند ویزا کارت یکی دیگر از روش‌های پرداخت وجه به صورت برون‌ مرزی است. این دو از نظر کاربرد و اعتبار در کشورهای دیگر تقریباً مثل هم هستند. بیشتر مراکز خرید و فروشگاه‌های اینترنتی خارجی ازهر دو کارت استفاده می‌کنند و می‌پذیرند. مسترکارت و ویزا کارت در بیشتر دستگاه‌های کارتخوان و خودپرداز در سراسر جهان قابل استفاده است و توسط دو شرکت آمریکایی ارائه می‌شوند. همچنین با وجود رقابت‌های فراوان کاربردهای یکسانی دارند؛ تنها تفاوت بین ویزا کارت و مسترکارت این است که Visa Card در شبکه پرداختی ویزا کار می‌کند این کارت در شبکه پرداختی مستر کارت کار نمی‌کند.

سخن آخر

همانطور که گفتیم ویزاکارت یک کارت پرداخت بین المللی است که توسط شرکت چند ملیتی آمریکایی تاسیس شده معرفی انواع ویزا کارت و مزایای استفاده از ویزا کارت به شما کمک می‌کند تا بتوانید به درستی تصمیم خود را بگیرید که چه نوع کارتی برای دریافت خدمات پرداختی و یا درسفرهایتان به خارج از کشور انتخاب کنید. در این مقاله یاد گرفتیم ویزا کارت چیست، شما می‌توانید برای خریدهای اینترنتی با ویزاکارت، از خدمات خرید با ویزا کارت میهن پرداخت استفاده کنید. برای این منظور تنها لازم است در سایت ثبت نام کرده و از قسمت سفارشات، سفارش خرید با ویزاکارت/مسترکارت ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *