تفاوت پی پال با کردیت کارت چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
فرق پی پال و کردیت کار “”

بروزرسانی تیر ۲۷, ۱۴۰۲

همه افرادی که در حال فعالیت تجارتی در حد بین المللی هستند، خود به خود با حساب پی پال آشناییی دارند اما برای افرادی که تازه وارد دنیای کسب و کار شده اند یا اینکه قصد سفر به خارج از کشور را داشته و یا خرید اینترنتی از کشورهای دیگر داشته باشند ضروری است که با پی پال آشنا شده و فرق آن با کردیت کارت را بدانند. برای درک فرق پی پال و کردیت کارت با ما همراه باشید.

 

مفهوم پی پال چیست؟

اگر بخواهیم به ساده ترین روش برایتان تعریف کنیم، پی پال یک روش انتقال پول از طریق ایمیل می باشد. به عبارتی یک سرویس اینترنتی برای نقل و انتقال پول از حسابی به حساب دیگر و همچنین انتقال از کشوری به کشور دیگر است. پی پال امروزه حدود ۳۶۱ میلیون حساب فعال در سرتاسر جهان دارد و توانسته هر قشر کاری یا شخصی را تحت پوشش خود قرار دهد. این حساب این امکان را برای تمام اقشار آماده نموده تا در هر لحظه و در هر مکانی بتواند از طریق این حساب انتقال یا خرید اینترنتی امن را داشته باشد. شروع کار پی پال از سال ۱۹۹۸ انجام شده و توانسته تا کنون طرفداران بی شماری را جذب خود نماید. شاید سوالی که در بالا پرسیده شده است یک سوال بی ربط باشد که آیا پی پال امن است یا خیر؟ پی پال تمام نکات امینیتی که باید برای یک حساب وجود داشته باشد را دارد و اجازه دزدی از طریق هکرها را نمی دهد. پی پال همچون مانی کارت، ویزا کارت، مسترکارت و … بهترین حساب اینترنتی در سطح جهان می باشد.

شما مسئول حفظ امنیت و کنترل کافی همه شناسه‌ها، رمز عبور، شماره شناسایی شخصی یا هر کد دیگری هستید که برای دسترسی به حساب PayPal و خدمات PayPal خود استفاده می‌کنید. شما باید آدرس پستی، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس خود را در نمایه حساب پی پال (Papal account profile) خود نگه دارید.

پیشنهاد مطالعه: تغییر حساب شخصی پی پال به حساب بیزینسی

جهت افتتاح حساب پی پال، شارژ حساب پی پال و همچنین خرید با پی پال کلیک کنید.

کارت اعتباری یا همان کردیت کارت نیز به نوبه خود مزایا و معایبی را به همراه دارد که در ادامه به آن نیزخواهیم پرداخت.

از مزایای پی پال  می توان به این نکته اشاره کرد که:

  • حفظ امنیت نقل و انتقال وجه و خرید و فروش برای افراد و انتقال هدفمند و امن پول می باشد.
  • تمام داده های تراکنش پی پال از طریق رمزگذاری سرتاسری انتقال میابد تا هکرها نتوانند در هنگام انتقال پول از خریدار به فروشنده، آن را خنثی و از این طریق برداشت نمایند. به عبارتی این شیوه باعث می شود تا حتی فروشنده نیز نتواند اطلاعات شما را داشته باشد.

مفهوم کردیت کارت چیست؟

کردیت کارت به یک نوع از کارت بانکی گفته می‌شود که فقط می توان تا یک سقف معین از آن برداشت، خرید و یا انتقال انجام داد. این کارت ها به حسا بانکی متصل هستند، و حتی می توان خیلی بیشتر ز موجودی کارت نیز استفاده نمود. سقف استفاده از این کارت ها بر اساس معیارهای مختلفی مانند حقوق دریافتی، درآمد مالی و صورت حساب های فرد تعیین می شود. این کارت همچون یک وام می ماند که فقط تا یک سقف معین قابل برداشت می باشد و تا زمانی که قرضتان را پس بدهید می توانید از این کارت استفاده کنید.

به عبارت دیگر هر چقدر که کارت اعتبار داشته باشد قابل استفاده می باشد و زمانی که از اعتبار ساقط گردد دیگر قابل استفاده نیست و باید قرض خود به بانک را پرداخت نمایید تا دوباره کارتتان شارژ گردد.

داشتن کردیت کارت این امکان را برای افراد ایجاد می کند تا هر نوع خرید، انتقالی را بتوانید انجام دهید. این کارت دارای انواع مختلف بوده و هرکدام سقف برداشت و پرداخت متفاوتی را به نوع دیگر دارد.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

مزایای استفاده از کردیت کارت (کارت اعتباری)

  • وجود CVV و PIN شماره باعث افزایش ایمنی کارت می‌شود.
  • این کارت ها سطح امنیت بالایی دارند.
  • در صورت انتقال اگر توسط فرد تایید نشود انتقال لغو می شود.
  • امکان مسدود شدن کارت وجود دارد.

معایب آن نیز می توان کردیت کارت

  • وجود کارت های تقلبی کردیت کارت
  • برای هر خرید یا انتقال پول وارد کردن اطلاعات کارت بسیار مشکل و خسته کننده می باشد.

جهت خرید با ویزا – مستر کارت کلیک کنید.

در آخر با این گفته ها باید بگوییم فرق آنچنانی بین پی پال و کردیت کارت وجود ندارد و در هر صورت بایستی مراقب امنیت حسابتان  باشید تا دچار مشکلی یا دزدی از طریق هکرها نگردید. همچنین قبل از خرید از امنیت و اعتبار سایت مورد نظر خود آگاهی کامل را داشته و پس از آن اقدام به خرید یا انتقال پول کنید.

جهت نقد کردن موجودی پی پال خود به صفحه نقد کردن پی پال مراجعه کنید.  مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *