حساب اجاره ای چیست و چه خطراتی به همراه دارد

/ / دسته‌بندی نشده
حساب اجاره ای چیست “”

بروزرسانی دی ۱۴, ۱۴۰۲

این حکایت دردناک ممکن است برای هر فردی که به دنبال یک کار پردرآمد با کمترین تخصص و دانش کافی است اتفاق بیفتد، برخی از شما هم ممکن است به آن به عنوان شغل دوم با درآمد بالا نگاه کنید. اما درآمد حاصل از اجاره کارت بانکی به کلاهبرداران، یک سراب است. کلاهبرداران شما را با انگیزه درآمد بالا و پرسود فریب می‌دهند. جالب است بدانید که آن‌ها فرد موردنظرشان را دقیقا از بین افرادی که هیچ تخصصی نداشته و می‌خواهند بدون هیچ تلاشی به پول زیاد برسند انتخاب می‌کنند. برای اینکه بدانید حساب اجاره ای چیست و چه خطراتی به همراه دارد با ما در این مقاله همراه باشید.

حساب اجاره ای چیست

حساب اجاره ای چیست و چگونه از آن برای پولشویی استفاده می شود؟

قبل از اینکه مبحث معرفی حساب اجاره ای را شروع کنیم، یک سوال دارم، اینکه آیا شما کلید گاوصندوقتان را در اختیار کسی قرار می‌دهید؟ پاسخ قطعا منفی است. اجاره دادن حساب بانکی نیز مصداق همین مسئله است. شما با اجاره کارت‌های بانکی‌تان در قبال مبلغ ناچیز، وارد یک گرداب بزرگ می‌شوید که در نهایت ممکن است ضررهای آن در مقایسه با سود، بسیار ناچیز باشد. باید بدانید که هر حرفه‌ای نیاز به تلاش مداوم، دانش و تخصص دارد. قطعا بدون تلاش مستمر، هرگز به درآمد بالا و بدون ریسک نمی‌رسید. چیزی که دقیقا کلاهبرداران در این حوزه، از شما دریغ کرده و مسئله را طوری عنوان می‌کنند که امروزه بدون تلاش هم می توان یک شغل پردرآمد داشت.

اگر در تله این افراد سودجو با حرف‌هایی مانند ” دوره دوره ی دورکاری و کار بدون تلاش زیاد است“، ” با این کار می‌توانی یک شغل دوم با ساعت کاری پایین داشته باشید“، ” رسیدن به درآمد بالا بدون ذره‌ای تلاش و تخصص” باید بدانید که اولا کسی که به عنوان فریلنسر یا همان دورکاری در خانه مشغول به کار است، ساعت‌های زیادی در طول روز را صرف یادگیری و کار می‌کند و صرفا خانه ماندن و دورکاری دلیل بر کار بدون تلاش نیست. دوما هیچوقت کار بدون تلاش و تخصص با درآمد بالا در دنیای امروز وجود ندارد. برای اینکه بدانید حساب اجاره ای چیست باید با راه‌هایی که کلاهبرداران از طریق آن ممکن است شما را فریب دهند و پولشویی کنند آشنا شوید.

پولشویی با کارت بانکی چیست؟

اجاره کارت بانکی برای صرافی

پولشویی به تبدیل پول حاصل از فعالیت‌های نامشروع همچون دزدی، قاچاق، فرار مالیاتی، قمار، شرط بندی و … به پول مشروع، از طریق استفاده از کارت‌های بانکی افراد عادی می‌گویند. در واقع کلاهبرداران از طریق کارت‌های بانکی افراد عادی، پول نامشروع را وارد چرخه اقتصادی کشور کرده تا مراجع قانونی به سختی بتوانند مبدأ فعالیت‌های غیر قانونی آن‌ها را پیدا کنند.

ارتباط پولشویی با حساب اجاره ای

کلاهبرداران بعد از پولشویی نمی‌خواهند ردی از خود بجا بگذارند، بنابراین تصمیم می‌گیرند تا با اجاره حساب‌های بانکی و با وعده‌های درآمد زیاد، افراد ساده لوح را فریب دهند. از نظر قانون، اجاره دادن حساب بانکی حتی بدون اطلاع فرد، مصداق پولشویی بوده و مجازات به همراه دارد. اگر فردی هستید که کد ملی و شماره حساب خود را در اختیار کسی قرار داده‌اید، بدانید که اگر تراکنش‌های شما منشأ فعالیت‌های مجرمانه داشته باشد، از نظر قانون شما نیز به دلیل معاونت و مشارکت در پولشویی مجرم هستید.

اجاره کارت بانکی برای صرافی ارز دیجیتال

برای اینکه بدانیم کارت اجاره ای چیست؟ باید ارتباط کلاهبرداران را در یک صرافی ارزدیجیتال و … در نظر بگیریم. یک نمونه دیگر سواستفاده مجرمان از افراد ساده لوح، فریب آن‌ها در حوزه ارز دیجیتال و موراد دیگر مانند پرفکت مانی است. کلاهبرداران با انتشار آگهی در اینستاگرام، اجاره کارت بانکی تلگرام، اجاره حساب بانکی دیوار، شیپور و … اقدام به فریب آن‌ها کرده و با قول واریز درصدی از خرید و فروش به حسابشان، از کارت بانکی‌شان برای خرید و فروش غیر قانونی و اجاره کارت بانکی برای صرافی استفاده می‌کنند. با وجود هشدارهای زیاد پلیس فتا، حجم کلاهبرداری حساب اجاره ای ارز دیجیتال هروز رو به افزایش است. اجاره کارت بانکی تلگرام

روند کار به این صورت است که فرد فریب خورده، حساب بانکی و اطلاعات کد ملی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار می‌دهد و یا با عضویت در صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه اطلاعات حساب کاربری به آن‌ها، به پولشویی مجرمان در حوزه کریپتوکارنسی کمک می‌کنند. در این صورت نیز شخصی که حساب خود را اجاره می‌دهد مجرم شناخته شده و مطابق قانون مجازات می‌شوند.

عواقب اجاره دادن کارت بانکی

تمام مسئولیت ناشی اجاره حساب بانکی بر عهده فرد اجاره دهنده است، مجازات اجاره کارت ملی به اندازه اجاره کردن آن از فرد دیگری است. مطابق ماده ۲ قانون مبارزه با پولشویی، مجازات فرد مجرم و فردی که دانسته و یا ندانسته حساب خود را برای پولشویی اجاره دهد، به دلیل معاونت در پولشویی شامل موارد زیر است:

  • برگشت تمام مبلغ مبادله شده به همراه سود بانکی
  • برگشت یک چهارم (۲۵%) کل مبلغ تراکنش برای عواید حاصل از جرم
  • پرداخت مالیات وجوه مورد معامله
  • فرد اجاره دهنده حساب بانکی، تا زمان پیدا شدن مجرم اصلی وارد زندان شده و اگر امکان پرداخت وثیقه باشد باید به اندازه کل تراکنش‌های انجام شده با حساب بانکی‌اش، وثیقه بگذارد.

اگر فردی بار اول مرتکب چنین جرمی شده باشد و اظهار پشیمانی کند و ثابت کند که حساب بانکی خود را به قصد پولشویی اجاره نداده است امکان تخفیف برای او نیز وجود دارد. پس اگر تا الان از کارت بانکی اجاره ای استفاده کرده‌اید، برای جلوگیری از خطرات دیگر، هرچه سریع‌تر روش کسب درآمد از این کار را متوقف کنید.

نحوه کلاهبرداری از مردم برای اجاره حساب بانکی

اجاره کارت بانکی تلگرام

نحوه فریب کلاهبرداران بسیار پیچیده و هوشمندانه است. این افراد برای استفاده از حساب های بانکی از کارت‌های آشنایان خود استفاده نمی‌کنند. روش‌های کلاهبرداری در ادامه آورده می‌شود.

انتشار آگهی استخدام تحت عنوان مدیر مالی 

انتشار آگهی استخدام یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ترغیب افراد ساده لوح برای اجاره حساب بانکی است. این آگهی‌ها اغلب در شبکه‌های اجتماعی که عموما غیرقابل پیگیری هستند منتشر می‌شوند. طی این مسیر، کلاهبرداران با ایجاد یک شرکت نمادین و فیک، سعی در فریب و استخدام نیرو دارند. به طور مثال بعد از مصاحبه ادعا می‌کنند که روند کلی کار در شرکت به این صورت است که به دلیل تحریم‌ها علیه ایران، امکان مبادله مستقیم وجوه به داخل کشور نیست و قصد دارند شما را به عنوان یک کارگزار معرفی کنند. به این ترتیب شروط استخدام، قبول واریز وجوه به حساب بانکی شما برای رسیدگی به هزینه‌های جاری شرکت است. اما در واقعیت ماجرا، نه شرکتی وجود دارد و نه شما به عنوان یک کارگزار استخدام شده‌اید. درواقع از شما برای استفاده ابزاری از حسابتان سواستفاده شده است.

اعطای وام در قبال وثیقه ارزدیجیتال

در این روش کلاهبرداران در ظاهری موجه ادعا می‌کنند که حاضرند در ازای دریافت سود اندک، با دریافت وثیقه ارزدیجیتال، معادل ریالی آن را وام بدهند. کلاهبرداری شرکت های وام دهنده به طرق مختلفی است. حالا فرض کنید شخصی به شدت نیازمند پول است و نمی‌خواهد سرمایه خود را با فروش ارزدیجیتال از دست بدهد، چگونه می‌تواند تشخیص بدهد که مبلغ ریالی که قرار است از سمت آن فرد به حسابش واریز شود منشأ پولشویی و کلاهبرداری دارد؟ واقعیت این است که امکان تشخیص به هیچ وجه وجود ندارد!!

فرد متقاضی وام، سرمایه و رمزارز بدون مشکل خود را در قبال دریافت وام با احتمال بالای منشأ پولشویی در اختیار وام دهنده قرار می‌دهد. و فرد کلاهبردار، در صرافی ارز دیجیتال به راحتی آن را تبدیل به پول تمیز و بدون مشکل می کند.

سپرده گذاری رمزارز و دریافت سود ریالی 

در این روش، کلاهبرداران ادعا می‌کنند که با دریافت رمزارز از شما، ماهیانه سود قابل توجهی را در اختیارتان قرار می‌دهند. از این طریق پول حاصل از پولشویی را به راحتی به حساب افراد واریز کرده و در مقابل رمزارز دریافت می‌کنند.

انتشار آگاهی در تلگرام و اینستاگرام برای پولشویی و اجاره حساب بانکی

سایت‌های کاریابی آنلاین برای انتشار آگهی، یک پیشینه‌ای از شرکت و فعالیت آن سوال می‌کنند که باید اطلاعات صحیح را در اختیارشان قرار دارد. به همین دلیل این سایت‌ها، مکان خوبی برای کلاهبرداران نیست. افراد سودجو معمولا در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و… (به دلیل عدم پیگیری) شروع به انتظار آگهی به ترفندهای مختلف می‌کنند، حتی برای اثبات حوزه فعالیت‌شان مدرک جعلی ارسال می‌کنند. 

راه های جلوگیری از فریب خوردن در برابر کلاهبرداران حساب های اجاره ای چیست؟

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که در برابر هر آگهی استخدامی خیلی شک کنید و کم اعتماد کنید. این جمله را در نظر بگیرید که اگر “شرایط بی دلیل خیلی خوبه، شک کن“!!! در محیط فضای مجازی افراد سودجوی زیادی هستند که از راه‌های مختلفی سعی در فریب شما دارند، تنها نکته‌ای که باید درنظر بگیرید این است که هیچ کاری بدون تلاش و تخصص لازم وجود ندارد. اگر قصد دارید در حوزه ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید حتما قبل از هر کاری مطالعه کنید و با دانش کافی وارد حوزه کاری آن شوید. بعد از ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال، به شما اخطار می‌دهند که هیچوقت اطلاعات حساب کاربری‌تان را در اختیار کسی قرار ندهید، مرور ضوابط و شرایط صرافی‌ها نشان‌دهنده اهمیت پولشویی و عواقب بد حساب‌های اجاره‌ای است.

سخن آخر

در این مقاله آموختیم که حساب اجاره ای چیست و در صورت در اختیار قرار دادن حساب بانکی و اطلاعات کد ملی به افراد سودجو چه عواقبی در انتظار است. این مطلب برای افزایش آگاهی و دانش در حوزه بازارهای مالی و ارزدیجیتال و جلوگیری از فریب خوردن در مقابل کلاهبرداران نوشته شده است. چنانچه قصد دارید از ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری و از پرفکت مانی برای خرید از سایت‌های خارجی استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما صرافی میهن پرداخت است. زیرا باید خدمات مدنظرتان را از منبع معتبری تهیه کنید تا ترس اقدامات سودجویانه را نداشته باشید. در میهن پرداخت ثبت نام کرده و از خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین خدمات پرفکت مانی استفاده کنید.

۲ Comments to “ حساب اجاره ای چیست و چه خطراتی به همراه دارد”

  1. علی عزیزی says :پاسخ

    واقعا فاز اینایی که حساب اجاره میدن چیه؟
    وقتی این همه بانکا میگن و کلاهبرداری زیاد شده

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      سلام علی عزیز
      ممنون بابت نظرتان، انشالله کسی به دام حساب های اجاره ای نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *