چگونه از هک شدن حساب پی پال خود جلوگیری کنیم؟

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی آبان ۲۵, ۱۴۰۰

پی پال از بهترین حساب های ارز الکترونیکی در جهان می باشد و محافظت سفت و سختی برای حساب های خود تعبیه نموده است. اما خوب باز هم ممکن است خطراتی را به دنبال خود داشته باشد. یکی از این خطرات هک شدن حساب پی پال افراد است.

اگر بخواهیم به خاطر یک خرید، انتقال وجه و … یک حساب ارزی مطمئن را پیشنهاد دهیم، پیشنهادمان استفاده از حساب پی پال می باشد. یکی از دلایل انتخاب این حساب پرطرفدار بودنش می باشد چرا که حدود ۲۰۳ میلیون کاربر در حال حاضر در پی پال فعالیت دارند و هر روز هم به این تعداد افزوده می شود. دلیل دیگرش هم قوانین سختی است که برای کاربران خود قرار داده و در صورت خطر حساب را لیمیت می کند.

ما در این مطلب می خواهیم بدانیم که آیا امکان هک شدن حساب پی پال وجود دارد یا خیر؟ اگر شما هم به دنبال باز نمودن این حساب هستید  ما را در این مطلب همراهی کنید.

در صورتی که پی پال متوجه فعالیت مشکوک در حساب کاربر گردد آن را لیمیت می کند. اگر وجهی از حساب پی پالتان خارج شده باشد ممکن است برگرداندن آن کمی طول بکشد و اگر زود متوجه شده باشید می توانید با کمک پی پال پول را به حساب خود بازگردانید. زمانی که حساب پی یال کاربری لیمیت می شود، تا زمانی که این محدودیت برداشته شود نمی تواند با حساب خود کار کرده و پرداخت، دریافت یا برداشت داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: دلایل لیمیت شدن حساب پی پال

چگونه می توان از هک شدن حساب پی پال خود جلوگیری نمود؟

برای اینکه مطمئن باشید که حسلاب پی پال امن است و هیچگونه ناامنی در آن وجود ندارد می توانید به این مراحل توجه و آن را طی کنید:

تغییر رمز عبور

اگر شخصی وارد حساب پی پال شده باشد یعنی رمز شما را دارد پس در اولین فرصت از حساب بایستی رمز عبورتان را تغییر بدهید.

مراحل تغییر رمز عبور به شرح زیر است:

  • به تنظیمات (Settings) بروید.
  • روی Security در بالای نام خود کلیک کنید.
  • روی Update در کنار Password کلیک کنید.
  • رمز عبور فعلی خود را تأیید کنید، رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید و روی Change Password کلیک کنید.

بهترین رمز عبور برای حساب پی پال:

  • از حداقل ۸ کاراکتر، از جمله حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها استفاده کنید.
  • کلمات یا تاریخ‌های مرتبط با شما، مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ های مهم را درج نکنید.
  • از کلمات رایجی مانند «password» یا «qwerty» که به راحتی قابل حدس زدن هستند استفاده نکنید.

بررسی فعالیت حساب پی پال 

برای اینکه مطمئن شوید آیا حسابتان هک شده یا خیر فعالیت کاربران را بررسی نمایید. فردی را که به آن مطمئن نیستید و به او شک دارید، به عنوان غیر مجاز تعیین و به پی پال گزارش دهید.

بررسی سایر حساب ها

اگر هکر ها وارد حساب شما شده باشند یعنی احتمال ورود به حساب های دیگر شما نیز وجود خواهد داشت. به همین دلیل تمام حساب های بانکی خود را بررسی کنید و ببینید می توانید به سایر حساب هایتان دسترسی داشته باشید یا خیر؟ به حساب هایی که رمز مشترکی با هم دارند بیشتر توجه کنید و در صورت موارد مشکوک در هر کدام از حساب ها حتما گزارش دهید و سریع رمز خود را تغییر دهید.

احراز هویت ۲ مرحله ای در حساب پی پال

بهترین اقدام برای ایمن سازی و محافظت از حساب پی پال داشتن یک رمز عبور دشوار و سخت است. با احراز هویت ۲ عاملی می توانید کار هک کردن حساب خود را دشوارتر نمود. با اینکار بایستی هم رمز عبور را داشت و هم باید جواب چند سوال را داد. همچنین می توانید یک کد برای شماره تلفن همراه خود ارسال کنید که قبل از وارد شدن آن را بایستی وارد نمود و سپس به حساب کاربری دسترسی داشت.

مراحل راه اندازی کد احراهویت دومرحله ای برای حساب پی پال آورده شده است:

  • وارد حساب پی پال خود شوید.
  • روی تنظیمات (Settings) در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • بر روی Security کلیک کنید.
  • در تأیید ۲ مرحله‌ای، روی Set Up یا اگر از مرورگر تلفن همراه استفاده می‌کنید، روی Edit کلیک کنید.

اسکن بدافزارها

گاهی پیش می آید با اینکه رمز حساب تغییر کرده باز هم سریع توسط فرد هکر حساب پی پال هک شود. آن هم به این دلیل است که بدافزار بر روی سیستم رایانه یا گوشی وصل بوده و این به هکر کمک کرده تا رمزتان را سریع پیدا کند. پس برای جلوگیری از این موضوع بهتر است بدافزار را حذف کنید. همچنین می توانید از یک آنتی ویروس استفاده کنید تا رایانه شما را اسکن کرده و فایل های مخرب را حذف کند.

زمانی که به این مراحل توجه کرده و انجام دهید امنیت حساب پی پالتان بالا خواهد رفت و از هک شدن جلوگیری می شود. با اینکه داشتن  حساب در ایران تحریم است اما به علت داشتن امنیت مناسب و پاسخگویی بسیار در ایران پرطرفدار است و از همین رو اکثر افراد علاقه مند به افتتاح حساب پی پال هستند. اما متاسفانه این کار با آی پی ایران غیر ممکن است.

گروه خدمات ارزی میهن پرداخت توانایی استفاده از آی پی های دیگر و افتتاح حساب در کشورهای دیگر را دارد و از این توانایی جهت ساخت حساب پی پال برای کاربران خود بهره میبرد. اگر مایل به ساخت این حساب هستید با همکاران ما در میهن پرداخت ارتباط برقرار کنید. همچنین خدمات دیگر از جمله، شارژ حساب پی پال، و همچنین نقد کردن موجودی حساب پی پال نیز در این مجموعه انجام می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *