صفر تا صد آزمون پزشکی IMAT ایتالیا + پرداخت هزینه آزمون پزشکی IMAT

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی فروردین ۱, ۱۴۰۲

آزمون پزشکی IMAT ایتالیا چیست؟

 پزشک شدن آرزوی خیلی از دانش آموزان است، شما ممکن است به هر دلیلی موفق به قبولی در آزمون سراسری کشور خود نشوید. اگر انگیزه و توان مالی برای ورود به دانشگاه های خارج از کشور را دارید، کشور ایتالیا می تواند برای گذراندن دوره تحصیلی پزشکی بسیار وسوسه انگیز باشد. تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد تا رویای خود را برای پزشک شدن محقق کنید. از طرفی دانشگاه های ایتالیا به دلیل کیفیت آموزش، هزینه تحصیلی مقرون به صرفه و کیفیت بالای سبک زندگی برای بسیاری از دانشجویان مفید هستند. آزمون پزشکی IMAT یک آزمون ورودی است که به عنوان بخشی از فرآیند ثبت نام در برخی از دانشگاه های دولتی و خصوصی ایتالیا که دوره های پزشکی، جراحی و دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ما باشید.

ثبت نام در آزمون IMAT

برای ثبت نام لازم است به سایت ” universitaly.it ” مراجعه کنید. در صفحه زیر، روی گزینه Why and how to register کلیک کنید.

 

در مرحله بعد پس از تکمیل اطلاعات شخصی، نام، سال تولد، کشور محل تولد، ایمیل، شماره تلفن، نوع مدرک شناسایی، تاریخ صدور و اعتبار آن و آدرس محل سکونت را باید وارد کرده و گزینه Save را بزنید.

تکمیل اطلاعات در آزمون آیمت

بعد از ثبت اطلاعات پیام موفق بودن ثبت نام را مشاهده خواهید کرد. در این مرحله باید ایمیلی را که در مرحله ثبت نام وارد کرده اید بررسی کرده و روی لینک کانفرم ایمیل شده به ایمیلتان کلیک کنید. سپس باید پسورد جدیدی را انتخاب کنید.

کانفرم کردن ایمیل در آزمون آیمت

در گام بعدی، در صفحه اصلی (Home page)، گزینه Programmed / IMAT access را انتخاب کرده و روی IMAT 2022 کلیک کنید. سپس دانشگاهی را که قصد ثبت نام در آن دارید را انتخاب کنید. در تصویر قوانین مربوط به نوع انتخاب آزمون و شرایط برخی دانشگاه ها در کادر آبی آورده می شود. ممکن است این شرایط هرساله تغییر کند. انتخاب اول شما برای تعیین دانشگاه اجباری و سایر انتخاب ها اختیاری است. داوطلبان غیر اتحادیه اروپا یک انتخاب دانشگاه دارند، در حالی که داوطلبان اتحادیه اروپا می توانند برای هر ۱۳ دانشگاه درخواست دهند. پس از انتخاب دانشگاه مورد نظرتان، تیک را فعال کرده و گزینه Proceed را بزنید.

انتخاب دانشگاه در IMAT

بعد از این مرحله می بایست مدرک زبان را آپلود کنید و همچنین زمان آزمون را با توجه به مراکزی که در آن کشور اننتخاب کرده اید را نیز تعیین کنید. در آخرین مرحله وارد مرحله پرداخت خواهید شد.

 


معرفی آزمون دولینگو (Duolingo)


زمان ثبت نام و شرکت در آزمون آیمت ۲۰۲۲

تاریخ دقیق ثبت نام و شرکت در آزمون آیمت برای هر سال را می توانید در وبسایت ” Dates and costs ” مشاهده کنید. شروع و پایان ثبت نام در آزمون آیمت سال ۲۰۲۲ به ترتیب در تاریخ ۴ ژوئیه (July) تا ۲۲ ژوئیه بوده است ثبت نام باید به صورت آنلاین و همراه با پرداخت هزینه ثبت نام انجام شود. این آزمون در تاریخ ۱۳ سپتامبر برگزار خواهد شد.

محاسبه نمره قبولی آزمون آیمت

نمره کل داوطلب با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

  • ۱.۵ امتیاز برای هر پاسخ صحیح
  • -۰.۴ امتیاز برای هر پاسخ اشتباه
  • ۰ امتیاز برای هر سوال پاسخ داده نشده.

آزمون آزمایشی IMAT

انتخاب دانشگاه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از نمره قبولی آزمون، شرایط اقتصادی و…  برای شما سخت است. یک راه برای انتخاب بهترین دانشگاه براساس استانداد های شما و شرایط اقتصادی و نمره قبولی شما وجود دارد. در نظر بگیرید که میزان سختی هر سال این آزمون قابل قیاس با سال های گذشته نیست.

 برای شرکت در آزمون آزمایشی IMAT در وبسایت ” Imatschool.com ” ثبت نام کرده و به صورت رایگان آزمون آزمایشی بدهید.

ثبت نام آزمون آزمایشی IMAT

بعد از ساخت حساب کاربری، از منوی بالا روی گزینه Practice Questions و سپس IMAT Simulator شوید. در صفحه بعد می توانید سال ۲۰۱۶ را انتخاب کرده و آزمون بدهید. با این کار شما با چگونگی طرح سوالات آشنا می شوید و به با درک بهتری برای آزمون آماده خواهید شد.

انتخاب یک سال برای آزمون آیمت

 

بعد از آزمون، نمره قبولی شما توسط سایت نمایش داده می شود. برای ارزیابی نمره قبولی تان با سطح هر دانشگاه، می توانید به وبسایت”  medschool.it ” مراجعه کنید. در منوی بالا در گزینه International medical school روی Compare all med school کلیک کنید. در این صفحه، تعداد ظرفیت هر دانشگاه، حداقل نمره ورودی مرحله اول، مقادیر شهریه و هزینه تحصیلی (یورو در هر سال)، میانگین هزینه زندگی (یورو در هر سال)، شرایط کلاس ها شامل سیستم نمره دهی و حضور غیاب و دیگر شرایط آورده شده است. 

هزینه شرکت در آزمون IMAT

داوطلبانی که مایل به شرکت در آزمون آیمت هستند باید هزینه ورودی معادل ۱۶۴ دلار یا ۱۱۴ پوند و یا ۱۳۰ یورو را پرداخت کنند.

آیا آزمون IMAT به زبان انگلیسی است؟

این آزمون برای ارزیابی دانش علمی از جمله ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی، منطق و دانش عمومی استفاده می شود، اما با توجه به اینکه برنامه تحصیلی کاملاً به زبان انگلیسی است، سطح زبان انگلیسی دانش آموز را نیز ارزیابی می کند.

آزمون آیمت از چند سوال تشکیل شده است؟

آزمون پذیرش IMAT شامل ۶۰ سوال است که به شرح زیر تقسیم می شود:

  • ۱۰ سوال ریاضی و فیزیک (Physics and Mathematics)
  • ۱۰ سوال استدلال منطقی (Logical Reasoning)
  • ۱۵ سوال زیست شناسی (Biology)
  • ۱۵ سوال شیمی (Chemistry)
  • ۱۰ سوال دانش عمومی (General Knowledge)

مدت زمان آزمون حداکثر ۱۰۰ دقیقه و حداکثر امتیاز کل ۹۰ امتیاز است.

مراکز آزمون IMAT در کشورهای مختلف

 فهرست کشورها و شهرهایی که IMAT در آن ها برگزار می شود هر ساله با مشورت ” وزارت آموزش، دانشگاه ها و تحقیقات ایتالیا (MIUR) ” تعیین می شود. به دلیل بیماری کرونا، نمی توان هیچ مکان مرکز آزمایشی را از قبل تضمین کرد زیرا فضاها به دلیل رعایت فاصله اجتماعی محدود هستند و با اولویت در دسترس قرار می گیرند. همانطور که می دانید کشور ایران به دلیل تحریم امکان بودن کشوی به عنوان مرکز آزمون را ندارد. به همین دلیل شما برای شرکت در آزمون IMAT باید یکی از کشورهای همسایه را انتخاب کنید. برای انتخاب مرکز آزمون می توانید از سایت ” admissionstesting.org ” کمک بگیرید. 

IMAT test center

دانشگاه های پذیرنده دانشجوی پزشکی با آزمون IMAT در ایتالیا

برخی از دانشگاه های ایتالیا از طریق آزمون آیمت و به زبان انگلیسی، دانشجوی پزشکی می پذیرند.

دانشگاه های ایتالیا

پرداخت هزینه آزمون IMAT در میهن پرداخت

برای پرداخت هزینه آزمون باید به سیستم پرداخت ارزی دسترسی داشته باشید. به دلیل شرایط تحریم بودن ایران، دسترسی به ویزا کارت برای همه ممکن نیست. چنانچه قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، نگران پرداخت آن نباشید. میهن پرداخت در کمترین زمان ممکن پرداخت شما را انجام می دهد. برای اینکار لازم است در سایت ثبت نام کرده و با تایید مدارک لازم، سفارش ” خرید با ویزا_مستر ” ثبت نمائید.

 مهین پرداخت ” با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *