بروکر و صرافی ارزدیجیتال چه تفاوتی باهم دارند؟ + بررسی چند بروکر ارزدیجیتال

/ / دسته‌بندی نشده
“”

بروزرسانی اسفند ۲۵, ۱۴۰۱

بروکر (کارگزاری) ارز دیجیتال

بروکر (کارگزار)، فرد یا شرکتی است که به عنوان واسطه بین سرمایه گذار و بورس اوراق بهادار عمل می کند. کارگزاران خدمات را در ازای دریافت کمیسیون، کارمزد و یا از طریق پرداخت توسط خود صرافی، ارائه می دهند. یک کارگزاری قیمت دارایی خود را تعیین کرده و این قیمت تحت تأثیر قیمت دارایی در بازارهای دیگر است و با شارژ کردن اسپرد درآمد کسب می کند، به این معنی که قیمتی که در آن مایل به فروش است بالاتر از قیمتی است که مایل به خرید است. از جمله مزیت های کارگزاری ها شامل دسترسی به طیف وسیعی از توکن‌های ارز دیجیتال قابل معامله، پرداخت های راحت از طریق کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و پی پال و کارکردن با آن از طریق اپلیکیشن هایی که به راحتی قابل نصب بر روی اندروید و IOS هستند.

چگونه با یک بروکر ارز دیجیتال کار کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بر اساس تحقیقات خود، کارگزاری ارز دیجیتالی را انتخاب کنید. برای ایجاد یک حساب کاربری، معمولاً در صفحه رسمی آن بروکر، “Sign Up” یا “Join Now” را پیدا کنید. در ادامه برخی از اطلاعات عمومی مانند ایمیل، رمز عبور و نام کاربری را وارد کنید. بسیاری از کارگزاری‌های جهت افزایش امنیت، از شما می‌خواهند که فرآیند راستی‌آزمایی شناخت مشتری (KYC) را نیز تکمیل کنید. در قدم بعدی نسخه ای از برنامه ای را که آن کارگزاری ارائه می دهد را دانلود و نصب کرده تا به راحتی بتوانید از آن استفاده نمائید. در قدم های بعدی می توانید از ارزهای فیات به عنوان روش سپرده گذاری یا سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

توجه!!

برخی از کارگزاری ها محدودیت حداقل سقف سپرده گذاری دارند.

در مراحل بعدی می توانید بسته به تصمیم خود از «Buy» یا «Trade» شروع به کار کنید.

صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال، پلتفرمی است که در آن می‌توانید رمزارزهایتان معامله کنید. برای مثال، بیت‌کوین را به لایت‌کوین تبدیل کرده و یا ارزهای دیجیتال را با استفاده از دلار آمریکا و…خریداری و یا ارزهای دیجیتال را به دلار آمریکا یا ارز دیگری تبدیل کنید. صرافی ها با دریافت کارمزد، درآمد کسب می کنند.

مطالعه بیشتر: بهترین صرافی های ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۲

تفاوت صرافی با بروکر

کارگزاران ارز دیجیتال به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا معامله‌ای را با قیمت مشخصی انجام دهند، حتی اگر قادر به پرداخت برای دارایی در آن مقطع زمانی نباشند. برخلاف صرافی ها، نقدینگی توسط کارگزاری تعیین می شود نه معامله گران داخل بازار، به این معنی که تا زمانی که یک کارگزار سفارشی را می پذیرد، معامله گر می تواند معامله ای را انجام دهد.

معرفی بروکرهای ارزدیجیتال

از آنجایی که بروکرهای مختلف، نقاط قوت متفاوتی دارند، باید مشخص کنید که چه نوع بروکری با نوع سرمایه گذاری شما در حوزه ارز دیجیتال مطابقت دارد. انتخاب بهترین بروکر تا حد زیادی به رفع نیازهای شما به عنوان یک سرمایه گذار یا معامله گر بستگی دارد. در ادامه به معرفی چند بروکر ارزدیجیتال پرداخته می شود. سرمایه گذاری دررمزارزها، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) وعرضه اولیه ها(ICO) به علت نوسان شدید بازار بسیار پرخطر و سوداگرانه است. قبل از هر گونه تصمیم گیری مالی با یک متخصص مشورت کرده و یا دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

بروکرهایی که مبتدیان نیاز دارند

وقتی صحبت از مبتدیان به میان می آید، کارگزاری های ارز دیجیتال به طور ایده آل یک رابط کاربری ساده و همچنین محتوای آموزشی را ارائه می دهند.

کوین بیس (Coinbase)

Coinbase یکی از بزرگترین کارگزاری‌های ارزهای دیجیتال است. انواع توکن‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سرویسی به نام Coinbase Pro ارائه می‌دهد که سعی می‌کند آلت‌کوین‌های جدید ارزهای دیجیتال را فهرست کند.

مطالعه بیشتر: بهترین صرافی های ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۲

رابین هود (Robinhood)

راه اندازی و استفاده از Robinhood بسیار آسان است. این بروکر در تلفن همراه و وب قابل استفاده است. برای استفاده از این بروکر، از  Robinhood.com استفاده کنید.

https://robinhood.com/us/en/

از مزیت های این بروکر، محدودیت برای سپرده گذاری نداشته و شما بدون هیچ سرمایه ای می توانید در آن شروع به کار کنید.

بروکرهای موردنیاز برای تریدهای روزانه

کارگزاری‌های ارز دیجیتال به طور خاص برای معامله‌گران روزانه طراحی شده‌اند.

eToro

eToro یک کارگزاری آنلاین پیشرو است که معاملات ارزهای دیجیتال وسهام را ارائه می دهد. در سال ۲۰۱۴، یکی از اولین شرکت های تجارت آنلاین بود که از بیت کوین (BTC) و تجارت ارزدیجیتال پشتیبانی و سپس، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) را نیز اضافه کرد. لیستی از محبوبترین رمزارزهای پشتیبانی شده توسط این بروکر به شرح زیر است:

بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، کاردانو (ADA)، دش (DASH)، دوج کوین (DOGE)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، پولکادوت (DOT)، ماتیک (MATIC)، سولانا (SOL) و استلار (XLM)

کارمزد بروکر eToro

کارمزد معاملات ارز دیجیتال eToro در مقایسه با کارمزدهای رقبا نسبتاً پایین است، اما از هزینه‌های تبدیل و برداشت ارز نباید غافل باشید زیرا این هزینه ها بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت است.

  • هیچ کارمزد برداشتی بجزحداقل برداشت ۳۰ دلاری، برای کاربران ایالات متحده وجود ندارد، در خارج از ایالات متحده، eToro هزینه برداشت ۵ دلار را دریافت می کند.
  • کاربران خارج از آمریکا باید برای واریز و برداشت های انجام شده به ارزهای غیر از USD، هزینه تبدیل ارز را از ۵۰ واحد پایه (bps) پرداخت کنند.
  • برای انتقال رمزارز از com به کیف پول eToro Money هزینه پرداخت می کنید. کارمزدها بر اساس رمزارزهای مختلف که انتقال می دهید متفاوت است.
  • eToro همچنین برای حساب‌هایی که بیش از یک سال غیرفعال بوده‌اند، ماهانه ۱۰ دلار هزینه عدم فعالیت دریافت می‌کند.

افتتاح حساب در eToro

برای افتتاح حساب در این بروکر می توانید از eToro.com اقدام کنید. ابتدا باید نام کاربری، رمز عبور و آدرس ایمیل را وارد کنید. هنگامی که آدرس ایمیل خود را تأیید کردید، eToro از شما می خواهد که برای تعیین میزان تحمل ریسک و تجربه تجارت خود به چندین سؤال پاسخ دهید.

eToro

کراکن (Kraken)

Kraken تعداد زیادی توکن رمزنگاری و همچنین محتوای آموزشی مرتبط را ارائه می دهد که دارای یک پلت فرم سفارشی قابل تنظیم و یک برنامه تلفن همراه اختصاصی است.

مطالعه بیشتر: بهترین صرافی های ارزدیجیتال در سال ۲۰۲۲

WeBull

WeBull یکی از بروکرهای آنلاین است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس و تنها با یک برنامه تلفن همراه در ماه مه ۲۰۱۸ راه اندازی شد. اگر قصد دارید مجموعه ای از سهام و ارزهای دیجیتال را داشته باشید، WeBull یک گزینه بسیارعالی است. این پلتفرم ازرمزارزهای محبوب مانند دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و سایر آلتکوین ها پشتیبانی می کند و تنوع سبد ارزهای دیجیتال شما را آسان می کند. این بروکر به آسانی قابلیت استفاده در ویندوز، تلفن همراه و وب را دارد. شما در این بروکر هیچ کمیسیونی پرداخت نمی کنید و حداقل مقدار۱ دلار برای شروع سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال نیاز دارید. برای ثبت نام می توانید به آدرس webull.com مراجعه کنید.

webull

BlockFi

BlockFi که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد، در حال حاضر مقر آن در نیوجرسی است که بیش از ۱ میلیون کاربر تأیید شده و بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی دارد. لیست جزئی از دارایی هایی که BlockFi پشتیبانی می کند شامل، بیت کوین (BTC)، چین لینک (LINK)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، سکه دلار آمریکا (USDC)، تتر (USDT)، دلار جمینی (GUSD) و دای (DAI) است. BlockFi کارمزد تراکنش نداشته و تنها هزینه های برداشت را در ازای اعمال محدودیت هایی دریافت می کند. برای ثبت نام در بروکر BlockFi می توانید به سایت BlockFi.com مراجعه کنید.

BlockFi

در میهن پرداخت به راحتی می توانید رمزارزهایتان را در هر ساعت شبانه روز خریداری کنید. برای ثبت نام در سایت میهن پرداخت همین الان وارد شده و از سرعت آن در ارائه خدمات به مشتریان لذت ببرید. مهین پرداخت با تفکری نوین برای ارائه انواع خدمات ارزی در خدمت شما است.

۲ Comments to “ بروکر و صرافی ارزدیجیتال چه تفاوتی باهم دارند؟ + بررسی چند بروکر ارزدیجیتال”

  1. علی احمد says :پاسخ

    سلام من از بروکر ترندو استفاده میکنم در شما در مورد اش چه است

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      سلام علی عزیز

      سوال خود را واضحتر بیان کنید تا راهنمایی تان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *