ووچر پرفکت مانی چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
ووچر پرفکت مانی چیست “”

بروزرسانی دی ۸, ۱۴۰۲

شاید اگر اطلاعی از سیستم پرداخت بین‌المللی نداشته باشید، احتمالا در برخورد با پرفکت مانی و را‌ه‌های انتقال پول با آن هم دچار سردرگمی شوید. بنابراین قبل از هر چیزی بهتر است بدانید پرفکت مانی چیست؟ و چه مزیت‌هایی نسبت به سایر سیستم‌های پرداخت آنلاین دارد که موجب جذب کاربران زیادی در سراسر جهان شده است. به طور کلی پرفکت مانی یک سیستم پرداخت آنلاین است که شما از آن برای خرید در سایت‌های زیادی می‌توانید استفاده کنید. در کنار انتقال پول با پرفکت مانی از یک حساب به حساب دیگر، امکان استفاده از ووچر پرفکت مانی را هم دارید. برای اینکه بدانید ووچر پرفکت مانی چیست؟، کجا کاربرد دارد؟، مزایای آن چیست؟ و خرید ووچر پرفکت مانی چگونه است، با ما در این مقاله همراه باشید.

کد ووچر پرفکت مانی چیست؟

منظور از ووچر چیست؟ همانطور که گفته شد، برای انتقال پول از طریق پرفکت مانی دو راه وجود دارد:

  • انتقال از طریق حساب به حساب پرفکت مانی
  • استفاده از ووچر پرفکت مانی

استفاده از ووچر پرفکت مانی محبوبتر از روش اول است. برای آشنایی بیشتر بیایید بررسی کنیم ووچر پرفکت مانی چیست؟ و کجا کاربرد دارد. ووچر پرفکت مانی یک کارت شارژ الکترونیکی است و شامل کد ووچر و کد فعال سازی ووچر است. که تاریخ انقضا نداشته و شما می‌توانید بدون داشتن حساب پرفکت مانی، به راحتی از خدمات پرفکت مانی استفاده کنید.

کد فعال سازی ووچر چیست؟

هر ووچر پرفکت مانی که تهیه می‌کنید، شامل یک کد ۱۰ رقمی شماره ووچر، یک کد ۱۶ رقمی کد فعالسازی، تاریخ ایجاد و مقدار دلاری یا یورویی ووچر است. کد فعالسازی ووچر پرفکت مانی، همان Activation code است.

شماره ووچر چیست؟

در تصویر زیر، شماره ووچر همان شماره ۱۰ رقمی e-voucher است. عکس ووچر به صورت زیر است: 

ووچر پرفکت مانی چیست

 باید وارد کردن این کدها در سایت‌های پذیرنده پرفکت مانی، می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به افتتاح حساب پرفکت مانی، خریدتان را بدون دردسر انجام دهید.

خرید ووچر پرفکت مانی با کمترین کارمزد

مراحل برداشت ووچر پرفکت مانی از حساب پرفکت مانی

برای دستیابی به کد ووچر دو شرایط وجود دارد:

  1. شما حساب پرفکت مانی دارید و می‌خواهید از حساب خود ووچر پرفکت مانی برداشت کنید.
  2. حساب پرفکت مانی ندارید ولی برای خرید از یک سایت خارجی نیاز به ووچر پرفکت مانی دارید.

برداشت ووچر در صورت داشتن حساب پرفکت مانی 

در قدم اول باید حساب پرفکت مانی‌تان را به اندازه مبلغ ووچری که قصد برداشت دارید، شارژ کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات شارژ حساب پرفکت مانی میهن پرداخت استفاده کنید. بعد از آن کافی است ابتدا وارد حساب پرفکت مانی خود شده و از منوی بالا، گزینه “withdraw” را انتخاب کنید:

کد ووچر چیست

بعد از کلیک بر روی “e_Voucher“، تاریخچه خریدهای شما نشان داده می‌شود. کافی است اسکرول کنید و در پایین صفحه روی گزینه “Purchase a new e_Voucher” کلیک کنید.

برداشت ووچر از حساب پرفکت مانی 2

در صفحه جدید، باید کیف پولی که از آن قصد برداشت ووچر دارید (Account to charge from) را انتخاب کنید. در قسمت دوم مبلغ دلاری یا یورویی ووچر را وارد کرده (Amount of e_Voucher) و سپس روی گزینه “preview purchase” کلیک کنید. اگر همه موارد مورد تأیید است گزینه “purchase e_Voucher” را بزنید و چنانچه قصد لغو کردن خریدتان را دارید روی گزینه “Cancel Purchase” کلیک کنید.

نحوه صدور ووچر از حساب پرفکت مانی

مرحله آخر، نوعی اطمینان از خرید و بررسی مقدار ووچر و کیف پول است. برای ویرایش مبلغ و کیف پول پرفکت مانی، گزینه “Edit purchase” را انتخاب کنید.

مراحل برداشت ووچر پرفکت مانی

بعد از خرید اطلاعات ووچر به شما نشان داده می‌شود که باید آن را در جای امنی نگهداری کنید. برای حالت دوم، در صورتی که حساب پرفکت مانی ندارید، برای دستیابی به کدهای ووچر با هر مبلغ دلخواه، می‌توانید از خرید آنی ووچر پرفکت مانی میهن پرداخت استفاده کنید.

مراحل واریز پول به پرفکت مانی با ووچر

همانطور که گفته شد تا اینجای مسیر می‌دانید ووچر پرفکت مانی چیست و از چه راهی می‌توان به ووچر دسترسی داشت. قدم بعدی  آشنایی با چگونگی اضافه کردن ووچر در حساب پرفکت مانی است. برای نقد ووچر دو حالت وجود دارد:

  1. نقد ووچر در حساب پرفکت مانی شخصی خودتان یا شارژ حساب پرفکت مانی با ووچر
  2. فروش ووچر پرفکت مانی، بدون داشتن حساب پرفکت مانی

در این حالت شما یک کد ووچری در اختیار دارید که می‌خواهید با استفاده از آن حساب پرفکت مانی خودتان را شارژ کنید. برای این منظور، وارد حساب پرفکت مانی خود شده و از منوی بالا گزینه “Deposit” را انتخاب کرده و سپس روی “e_Voucher” کلیک کنید.

واریز ووچر به حساب پرفکت مانی

در بخش بعد، با وارد کردن کد ۱۰ رقمی شماره ووچر (e_Voucher)، کد ۱۶ رقمی کد فعالسازی (Activation Code) و کد امنیی یا Turing number و سپس کلیک روی گزینه “Activate an e_Voucher“، حساب پرفکت مانی شما به اندازه مبلغ ووچر شارژ می شود. به همین راحتی می‌توانید مبالغ مختلف را از طریق ووچر به حساب پرفکت مانی‌تان اضافه کنید.

واریز ووچر به حساب پرفکت مانی2

واریز ووچر پرفکت مانی به حساب پرفکت مانی میهن پرداخت

فرض کنید شما ووچری در اختیار دارید که قصد دارید با فروش آن، ریال دریافت کنید. برای این منظور می توانید از نقد ووچر پرفکت مانی میهن پرداخت استفاده کنید.

کارمزد ووچر پرفکت‌مانی

برای بررسی کارمزد در پرفکت مانی، دو حالت سپرده گذاری (Deposit) و برداشت (withdraw) مطرح است، که هر کدام باید جداگانه بررسی شود.

  • سپرده‌گذاری یا (Deposit): در سپرده‌گذاری، ووچر را به حسابتان اضافه می‌کنید. در این حالت هیچ کارمزدی پرداخت نخواهید کرد.
  • برداشت یا (withdraw): این حالت مربوط به ساخت یا خرید ووچر از حساب است، که کارمزدی متناسب با نوع وریفای حساب، به شما تعلق خواهد گرفت. اگر احراز هویت نکرده باشید، کارمزد برداشت ۱.۹۹% بوده و در صورت احراز هویت، کارمزد به ۰.۵% کاهش می‌یابد.

کاربردهای ووچر پرفکت‌مانی

کاربرد ووچر بسیار وسیع است. مهمترین کاربردهای ووچر پرفکت مانی شامل موارد زیر است:

  • خرید در سایت‌های خارجی، بدون نیاز به حساب پرفکت مانی است.
  • به عنوان یک واحد پولی الکترونیکی بوده که در سفر می‌توان استفاده و توسط صرافی‌ها نقد کرد.
  • یکی از راه‌های انتقال پول به فردی در کشور دیگر
  • امکان تبدیل ووچر به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین

مزیت های ووچر پرفکت مانی

برخی از مزیت‌های ووچر پرفکت مانی شامل موارد زیر است:

  • استفاده سریع و آسان در خرید از سایت‌های خارجی
  • امکان پیگیری سریع و بدون هزینه با بچ نامبر پرفکت مانی
  • دارا بودن تاریخ انتقضای نامحدود تا زمان استفاده
  • کارمزد پایین
  • رابط کاربری سریع و آسان

آیا ووچر پرفکت مانی انقضا دارد؟

خیر، کدهای ووچر به صورت اتوماتیک تولید می‌شوند و امکان نامعتبر بودن آن‌ها قبل استفاده وجود ندارد.

از کدهای ووچر پرفکت چند بار می توان استفاده کرد؟

کدهای ووچر یکبار مصرف هستند، بنابراین باید در حفظ آن بسیار دقت کنید.

هنگام استفاده از کد ووچر با خطای “ووچر شما نامعتبر است” روبرو شدم باید چه کاری انجام بدهم؟

در دو حالت با این خطا مواجه می‌شوید، حالت اول به دلیل مشکل درگاه پرفکت مانی سایت مقصد است که باید با ارائه بچ نامبر پرفکت مانی یا همان کد پیگیری، از آن‌ها بخواهید تا بررسی کنند که ووچر شما در سایتشان نقد شده است یا خیر. حالت دوم وقتی رخ می‌دهد که ووچر شما استفاده شده باشد که باید سالم بودن ووچر را از سایتی که از آن ووچرتان را خریداری کرده‌اید پیگیری کنید.

سخن آخر 

در این مقاله به طور کلی آموختیم که ووچر پرفکت مانی چیست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت و آن را نقد کرد. تجربه کار با ووچر پرفکت مانی بسیار ساده است و تنها با استفاده از دو کد ۱۰ و ۱۶ رقمی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. برای خرید ووچر پرفکت مانی و هم‌چنان نقد ووچر پرفکت مانی باید از صرافی معتبری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات پرفکت مانی میهن پرداخت است. برخی از مزایای صرافی میهن پرداخت، امکان احراز هویت با سرعت بالا، خرید و نقد ووچر پرفکت مانی به صورت آنی و در کمتر از ۵ دقیقه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *