تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال

/ / دسته‌بندی نشده
مقایسه پی پال و وسترن یونیون “”

بروزرسانی آبان ۷, ۱۴۰۲

امروزه در سراسر جهان افراد بسیاری هستند که بیزینس و حوزه فعالیتشان به صورتی است که درآمد خود را با استفاده از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی مانند پی پال، وسترن یونیون و…دریافت کرده و برای نقد کردن درآمد ارزی خود از این درگاه‌ها استفاده کنند. مانند فریلنسرها، به همین دلیل انتخاب یک درگاه پرداخت آنلاین معتبر برای آن‌ها مسئله‌ای ضروری و پر اهمیت می‌باشد. افرادی که می‌خواهند از این درگاه‌های پرداخت استفاده کنند، ممکن است برایشان سوالی به وجود بیاید که تفاوت وسترن یونیون و پی پال در چیست؟ دراین مقاله از جنبه‌های مختلفی به این موضوع می‌پردازیم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتر نسبت به این دو شبکه پرداخت تصمیم‌گیری کنید. در هنگام استفاده از دو راه ارسال حواله وسترن یونیون و یا خدمات پی پال مانند شارژ حساب پی پال می‌توانید از هرکدام با آگاهی کامل در میهن پرداخت استفاده کنید.

تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال

مفهوم وسترن یونیون 

western union چیست؟ یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین ارائه دهندگان انتقال پول است که هنوز هم فعال است. وسترن یونیون که در سال ۱۸۵۰ تأسیس شد، دارای شبکه‌ای از بیش از ۵۰۰۰۰۰ نمایندگی در ۲۰۰ کشور است که ارسال و دریافت پول به عنوان پول نقد را برای میلیون‌ها نفر امکان‌پذیر می‌کند. وسترن یونیون مانند سایر درگاه‌های پرداخت بین‌المللی وب مانی، پرفکت مانی، پی پال و … یک درگاه پرداخت ارزی در سطح بین‌الملل است که با استفاده از آن می‌توانید پول به سراسر دنیا انتقال دهید و یا از کشوری دیگر دریافت کنید. وسترن یونیون یک شبکه پرداخت امن است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تراکنش‌های شما را انجام می‌دهد، این شرکت در ایالات متحده آمریکا با هدف ارتقاء سطح کیفی نقل و انتقالات مالی تأسیس شده است و در بیش از ۲۰۰ کشور جهان نمایندگی رسمی دارد.

ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون

معرفی پی پال در ایران

شرکت پی پال در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد و به دلیل عدم شناخته شدن در بین مردم مورد استفاده هکرها و مجرمان اقتصادی قرارگرفت و حتی استفاده از آن در کشور آمریکا هم ممنوع اعلام شد. با وجود مشکلاتی که در ابتدای فعالیت پی پال وجود داشت اما به مرور این روش پرداختی توسط خریداران و فروشندگان به منظور انجام تراکنش‌ها و معاملات مورد استفاده قرار گرفته است؛ به طور کلی می‌توان گفت، پی پال یک روش بسیار سریع و راحت برای ارسال و دریافت پول به صورت آنلاین می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پی پال چیست؟ هر آنچه که در مورد حساب پی پال باید بدانید.

 شما می‌توانید با استفاده از این درگاه پرداخت آنلاین برای خانواده، دوستان و یا فروشگاه‌های آنلاینی که از آن‌ها خرید کرده‌اید پول انتقال دهید همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات خرید با پی پال میهن پرداخت خریدتان را تکمیل کنید، پی‌پال در زمینه تجارت الکترونیک و سامانه مربوط به انتقال وجه و تراکنش‌های مالی فعالیت می‌کند این کیف پول یک جایگزین بسیار مناسب برای روش سنتی جابجایی مالی و نقد وجه است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از پی‌پال پول واریز کنید و شارژ حساب پی­ پال خود را انجام دهید.

واریز پول به حساب پی پال

تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال

هر سیستم انتقال ارزی بین‌المللی، امکانات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که کاربران با توجه به این ویژگی‌ها یک شبکه پرداخت را برای انجام تراکنش‌های ارزی خود انتخاب می‌کنند. با مقایسه وسترن یونیون و پی‌پال از لحاظ امنیت، سرعت، سیستم پشتیبانی و… می‌توان به درک درستی از تفاوت بین این دو شبکه انتقال پول رسید و با دانستن این تفاوت‌ها می‌توان بین این دو روش پرداخت، بهترین گزینه را انتخاب کرد.

۱- تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ کارمزد

کارمزد پی‌پال بسته به کشوری که پول خود را ارسال می‌کنید، متفاوت می‌باشد. کارمزد پی پال باتوجه به کشور حساب مبدأ و مقصد متغیر است، معمولا بین ۴ تا ۵ درصد مبلغ تراکنش بوده که از گیرنده کسر خواهد شد. اما هزینه‌های وسترن یونیون با توجه به عوامل مختلفی از جمله کشوری که به آن پول ارسال می‌کنید، روش پرداخت، جفت ارز و روش تحویل انتخابی شما متفاوت است.

اگر مبالغ کمتری ارسال می‌کنید، بسته به کشور مقصد، حداقل کارمزد را با PayPal می‌پردازید. برای مقادیر بیشتر، Western Union، ممکن است روش بهتری باشد. به عنوان مثال، مقدار کارمزد برای ارسال ۱۰۰ دلار با از وسترن یونیون احتمالا تا ۱۰ دلار و با پی پال تا ۶ دلار باشد.

۲- تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ نرخ ارز

نرخ مبادلات ارزی پی پال بر اساس آنچه که در وب سایت پی پال ذکر شده است حدود ۳ تا ۵ درصد می‌باشد. این نرخ ارز با توجه به نوع ارز و مبلغی که ارسال می‌کنید متغیر است. اما وسترن یونیون برای نقل و انتقالات نشانه گذاری حدود ۳ تا ۶ درصدی را بر روی نرخ متوسط بازار اضافه می‌کند. درنتیجه می‌توان گفت تشخیص فرق پی پال و وسترن یونیون براساس نرخ ارز بسیار دشوار است.

۳- تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ پشتیبانی از انواع ارز

سرویس وسترن یونیون درحال حاضر بیش ۱۳۰ ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند و بیش از ۵۰۰۰۰۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد. امروزه پی‌پال از ۲۰۰ نوع ارز پشتیبانی می‌کند اما درحال حاضر تنها با استفاده از ۲۵ نوع ارز تبدیل ارز را انجام می‌دهد؛ درنتیجه می‌توان گفت تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال براساس پشتیبانی از ارزها به این صورت است که وسترن یونیون با پشتیبانی از ارزهای بیشتر و هزاران نمایندگی حقیقی در کشورهای مختلف از لحاظ نقل و انتقالات بین المللی از پی‌پال پیشی می‌گیرد. 

۴- تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ سرعت

نقل و انتقال ارز با استفاده از پی پال حدود چند دقیقه و یا ۳ تا ۵ روز کاری ممکن است طول بکشد. مدت زمان نقل و انتقالات ارز با استفاده از وسترن یونیون می‌تواند از یک دقیقه تا ۷ روز کاری طول بکشد. اگر انتقال نقدی را به عنوان روش تحویل انتخاب کنید تراکنش معمولاً سریع‌تر پردازش می‌شود.

اگر انتقال از طریق سپرده‌های بانکی باشد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، علاوه بر آن مبلغی که ارسال می‌کنید، می‌تواند بر زمان انتقال وجه تاثیر بگذارد، زیرا پردازش مبالغ بزرگتر به زمان بیشتری نیاز دارد. در نتیجه می‌توان گفت انتقال پول با وسترن یونونیون و پی­ پال بسته به شرایط خاص انتقال ممکن است چند دقیقه و یا تا چند روز کاری زمان ببرد. در کل می‌توان گفت برای ارسال مبالغ کم هر دو سیستم مالی آنلاین گزینه خوبی هستند.

۵- تفاوت پی پال و وسترن یونیون از لحاظ گزینه‌های انتقال وپرداخت وجه

گزینه‌های پرداخت Western Union

  • کارت‌های اعتباری
  • دبیت کارت
  • حواله بانکی
  • پول نقد

به طور کلی می‌توان گفت گزینه‌های پرداخت یا به صورت پرداخت نقدی و یا از طریق سپرده بانکی امکان‌پذیر می‌باشد.

گزینه های پرداخت PayPal

در واقع گزینه‌های پرداخت شامل پرداخت از طریق سپرده بانکی و انتقال به حساب پی پال گیرنده می‌باشد. در نتیجه پی پال و وسترن یونیون خدمات نسبتاً متنوعی از گزینه‌های پرداخت را به کاربران خود ارائه می‌دهند و لازم به ذکر می‌باشد، تنها وسترن یونیون است که برداشت‌های نقدی را به عنوان یکی از روش‌های انتقال ارائه می‌دهد.

مقایسه وسترن یونیون و پی پال

تبادل بین وسترن یونیون و پی پال

به هیچ عنوان نمی‌توان هزینه وسترن یونیون را با پی پال پرداخت نمود برای اینکه اطلاع کافی درباره پرداخت Western Union و PayPal داشته باشید بهتر است به این جدول نگاه کوتاهی بی اندازید.

روش پرداخت کشورها و ارزها سرعت انتقال روش های تحویل حداقل و حداکثر انتقال روش های پرداخت
وسترن نیون بیش از ۲۰۰ کشور از دقیقه تا ۵+ روز متغیر است انتقال بانکی، دریافت پول نقد، کیف پول الکترونیکی حداقل و حداکثر بر اساس کشور متفاوت است انتقال بانکی، کارت اعتبارییا بدهی، نقدی
پی پال بیش از ۲۰۰ کشور از چند دقیقه تا ۱ روز کاری متغیر است انتقال PayPal ، انتقال بانکی حداقل بر اساس کشور متفاوت است (حدود ۱.۰۰ دلار) ؛ حداکثر ۵۰۰۰ دلار در هر انتقال انتقال بانکی، کارت اعتبارییا بدهی ، اعتبار PayPal ، حساب ارسال Amex

روش انتقال پول در وسترن یونین

  • اگر گیرنده بصورت شخصی و حضوری قادر به دریافت وجه باشد، در این صورت فقط به اطلاعاتی از قبیل کشور مقصد، نام و نام خانوادگی است.
  • اگر شخص گیرنده امکان دریافت وجه بصورت حضوری را نداشته باشد، در این صورت بعد از ۱ الی ۲ روز کاری پول به حساب بانکی وی منتقل می گردد.

MCTN همان کدی است که فرستده بعد از انتقال از وسترن یونیون دریافت کرده و به گیرنده منتقل می کند تا با ارائه آن بتواند وجه خود را دریافت نماید. پس حفظ امنیت این کد بسیار ضروری است.

تفاوت وسترن یونیون در تعداد کشورهای انتقال پول

  • پی پال در بیش از ۲۰۰ ارز در دسترس است، اما در حال حاضر تنها از ۲۵ ارز ارز پشتیبانی می‌کند.
  • Western Union از انتقال بین‌المللی به بیش از ۲۰۰ کشور با ۱۳۰ ارز پشتیبانی می‌کند و بیش از ۵۰۰۰۰۰ نمایندگی دارد.

سخن آخر

به طور کلی می‌توان گفت دربررسی تفاوت وسترن یونیون و پی‌پال این دو درگاه پرداخت الکترونیکی هردو هزینه‌هایی را برای نقل و انتقالات پول بین‌المللی در نظر گرفته‌اند؛ علاوه بر آن وسترن یونیون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که تراکنشات خود را در وب سایت وسترن یونیون انجام دهند.

 پی‌پال هم هزینه‌های انتقال پول را محاسبه می‌کند و هم هزینه‌های تبدیل واحد ارزی در واقع این دو سیستم پرداخت بسته به نوع متدی که به کار می‌برند. تفاوت‌هایی دارند علاوه بر این هر دو شرکت، زیرساخت‌های امنیتی متعددی را برای محافظت از حساب مشتری هنگام تکمیل تراکنش در نظر گرفته‌اند تا کاربران خود بتوانند بدون هیچ نگرانی با استفاده از روش های ارسال پول به خارج از کشور تراکنش‌های خود را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *