معایب صندوق سرمایه گذاری طلا در کنار مزایای فروان آن چیست؟

/ / دسته‌بندی نشده
معایب صندوق سرمایه گذاری طلا در کنار مزایای فروان آن چیست؟ “”

همانطور که می دانید سرمایه گذاری کردن یک کار پر خطر بوده و افرادی که علاقه به ریسک پذیری دارند را می طلبد. اما هستند مواردی که می توان به عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک دانست و اقدام به سرمایه گذاری بر روی آنها نمود. طلا را هم می توان به عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک دانست چرا که در هر شرایطی که در اتفاقات جهان قرار گرفته ایم متوجه شده ایم که قیمت طلا انقدر که باید قیمتش افت پیدا نکرده بلکه بیشتر از حد تصورمان بالا نیز رفته است. اما خوب نگه داری طلا در منزل کار کاملٱ اشتباهی است. چرا که ممکن است دزدیده شود یا اینگه گم گردد.

به همین علت اگر مایل هستید اقدام به سرمایه گذاری بر روی طلا نمایید پیشنهاد ما به شما خرید در صندوق سرمایه گذاری طلا است. اگر در این رابطه به اندازه کافی چیزی نمی دانید ما در این مطلب بر این آمده ایم تا مزایا و معایب صندوق سرمایه گذاری طلا را بازگو نماییم.

پس بهتر است در این مطلب با ما در میهن پرداخت همراه باشبد تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید.

مزایا و معایب صندوق سرمایه گذاری طلا

برای اینکه بتوانید راحت‌تر با این صندوق آشنا شوید ابتدا به مزایای آن خواهیم پرداخت و خواهیم دید چه سودی می تواند برای سرمایه گذار داشته باشد.

همانطور که در بالا گفتیم داشتن صندوق سرمایه گذاری طلا باعث می شود تا ریسک کمتری متوجه سرمایه دار گردد. همچنین مشکلات خرید طلا نیز کاهش پیدا می کند.

معایب صندوق سرمایه گذاری طلا در کنار مزایای فروان آن چیست؟

مزایای صندوق سرمایه گذاری طلا

از مزایای دیگر این صندوق می توان به این موارد اشاره نمود:

۱_ این صندوق کارمزد کمتری نسبت به معاملات فیزیکی دریافت می کند. کارمزدی حدود ۰.۱۵ درصد.

۲_ دیگر مشکل نگهداری و حمل طلا و سکه وجود نداشته و با خیال آسوده می توان هر زمان اقدام به فروش یا افزایش واحد طلا در صندوق نمایید.

۳_  به عنوان یک نقد شوندگی عالی به حساب می آید.

۴_ می توان با هر سرمایه ایی چه زیاد و چه کم اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق نمود.

اما چون واحدهای صندوق در بازار بورس کالا مبادله می شود بایستی حداقل هر سرمایه داری ۵۰ واحد یعنی ۱۰۰ هزار تومان در صندوق داشته باشد. ( هر واحد حدود ۲ هزار تومان ارزش دارد).

۵_ به راحتی می توان اقدام به فروش سهم خود نمود.

۶_ در بورس قابل معامله می باشد و می توان بدون حضور و به صورت آنلاین اقدام به خرید و فروش نمود.

۷_ شما با انتخاب این صندوق سرمایه خود را دست افراد حرفه ایی و مدبر خواهید گذاشت. با اینکار لازم نیست شما مشکلات خرید طلا را داشته باشید و همچنین ریسک سرمایه گذاری خود را نیز به حداقل می رسانید.

حال که از مزایای این صندوق بیشتر آشنا شدیم بهتر است به معایب صندوق سرمایه گذاری طلا نیز بپردازیم و ببینیم چه معایبی را می تواند داشته باشد.

معایب صندوق  طلا

می توان گفت که هیچ سرمایه ایی بدون مشکل و عیب نیست و این قاعده در صندوق سرمایه گذاری طلا هم صدق می کند.

_ امکان خطر پذیر شدن بخشی از بازار

_ امکان وجود عملکرد نادرست در صندوق

_ موازنه با نرخ بهره

_ وجود اشکلات معملاتی که ممکن است گاهی توسط مدیریت صورت پذیرد.

اما مزایایی که این صندوق دارد به معایب آن می چربد و می توان این ریسک را قبول نمود و اقدام به سرمایه گذاری در این صندوق نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *