چگونه با ویزا کارت خرید کنیم؟ +به راحتی با ویزاکارت خرید کن

/ / دسته‌بندی نشده
چگونه با ویزا کارت خرید کنیم “”

بروزرسانی مهر ۲۱, ۱۴۰۲

امروزه به هر فروشگاه آنلاین خارجی و یا شرکتی که یک سرویس و محصولی ارائه می‌دهد سربزنید، آیکون خرید با ویزا کارت و مستر کارت را در هنگام پرداخت نهایی مشاهده می‌کنید. اما چگونه با ویزا کارت خرید کنیم؟ و نحوه خرید با ویزا کارت و مستر کارت در ایران به چه صورت است؛ ویزا کارت و مستر کارت هر دو سیستم پرداخت بین‌المللی هستند که می‌توان با استفاده از این کارت‌های اعتباری هر محصول، سرویس و یا هزینه‌ای را به آسانی پرداخت کرد. خرید از سایت‌های مختلف خارجی مانند آمازون، پرداخت هزینه‌های امتحانات بین‌المللی و یا دانشگاه، خرید اشتراک سرویس‌های دیجیتال سرگرمی و یا آموزشی با کمک ویزا کارت و مستر کارت قابل انجام هستند.

چگونه با ویزا کارت خرید کنیم

ویزا کارت چیست؟

ویزا کارت یک شرکت چند ملیتی در آمریکا است که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شده و دفتر اصلی آن در کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا قرار دارد، شرکت ویزا کارت خدماتی مانند تسهیلات برای معاملات و مبادلات مالی در سراسر جهان را به صورت کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی ارائه می‌دهد. ویزاکارت از زمان تاسیس تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۴۳ میلیون کارت اعتباری در ایالات متحده آمریکا و بیش از ۷۹۸ کارت اعتباری در سراسر جهان عرضه کرده است. درآمد کلی این شرکت تقریباً ۲۳ میلیارد دلار باحجم پرداختی ۸.۸ تریلیون دلار می‌باشد.

 ویزا کارت محصولات مختلفی دارد اما از محصولات اصلی این شرکت می‌توان به کارت‌های اعتباری، بدهی و کارت‌های پیش پرداخت اشاره کرد که برای راهکارهای پرداخت تجاری و بخش‌هایی مانند خدمات پردازش داده‌ها معاملات بین المللی و… است؛ ویزاکارت از آنجایی که یک سیستم پرداخت بین‌المللی است با بانک‌ها و شرکت‌های بسیاری فعالیت می‌کند، برای مثال اگر شما در فرانسه یک ویزا کارت دریافت کنید، می‌توانید با استفاده از آن از ترکیه تا آمریکا خرید کنید و نگرانی برای مبادله پول نداشته باشید.

آموزش خرید با ویزا کارت

با داشتن ویزا کارت و یا مستر کارت می‌توان در اکثر سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین خرید کرد برای خرید اینترنتی با ویزا کارت و مستر کارت می توانید ازمراحل زیر استفاده کنید. بدر جواب سوال چگونه با ویزا کارت خرید کنیم، دو پاسخ وجود دارد:

حالت اول: خودتان دسترسی به ویزا کارت دارید و می‌خواهید با استفاده از اطلاعات آن، در سایت‌های خارجی ارائه دهنده درگاه ویزا، پرداخت انجام دهید.

۱- بر روی ویزا کارت و مستر کارت شما یک شماره ۱۶ رقمی، تاریخ انقضا، نوع کارت، نام صاحب کارت و کد سه رقمی امنیتی که مشابه با CVV2 کارت‌های بانک‌های داخلی است درج شده است.

آموزش خرید با ویزا کارت

۲- ممکن است بر روی کارت بخشی به نام Billing Address وجود داشته باشد که این بخش مربوط به آدرسی است که در هنگام درخواست ویزا یا مسترکارت ارائه دادید.

۳- زمان خرید با ویزا کارت و مسترکارت در صفحه پرداخت هر سایتی با انتخاب بر روی گزینه پرداخت با ویزاکارت ویزاکارت یا مستر کارت وارد بخش اطلاعات می‌شوید.

۴- بعد از ورود به بخش اطلاعات در این صفحه تمامی اطلاعات موجود بر روی کارت را وارد کنید. جدا از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در بخش اطلاعات کارت اعتباری باید نوع کارت را مشخص کنید و شماره ۱۶ رقمی بر روی کارت، ماه و سال انقضا و شماره اعتباری ۳ رقمی را وارد کنید.

چگونگی خرید با ویزا مستر

۵- بعد از وارد کردن تمامی اطلاعات خواسته شده گزینه پرداخت را بزنید و خرید خود را تکمیل کنید.

حالت دوم: در ایران هستید و دسترسی به ویزا کارت ندارید، در این شرایط می‌بایست از شرکت‌های واسطه معتبر مانند میهن پرداخت، برای پرداخت در سایت‌های خارجی کمک بگیرید. برای این منظور لازم است ابتدا در سایت ثبت نام کرده و سفارش خرید با ویزا کارت بدون احراز هویت را ثبت کنید. خرید با ویزا کارت یا مسترکارت مشابه خرید با پی پال و یا خرید با پرفکت مانی و سایر خدمات است که شما کافی است با خیال راحت خریدتان را به مجموعه میهن پرداخت بسپارید.

 

انواع ویزا کارت

ویزاکارت در دو نوع فیزیکی و مجازی در سراسر جهان عرضه شده و در صورتی که شما یک کارت اعتباری داشته باشید، می‌توانید تاسقف معینی خرید کنید، اگر خریدتان نسبت به موجودی حساب بیشتر باشد، شما بدهکارمی‌شوید و در صورت بدهکار شدن برای شما یک فرصت مشخص تعیین می‌شود تا بتوانید بدهی خود را پرداخت کنید. همانطور که گفتیم ویزاکارت به دو صورت مجازی و فیزیکی ارائه می‌شود، هدف اصلی ویزا کارت ایجاد بستری مطمئن و امن برای مصرف کنندگان، کسب و کارها، بانک‌ها و حتی دولت‌ها است. با استفاده از ویزا کارت می‌توانید به صورت حضوری از دستگاه‌های کارتخوان خرید کنید و یا با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز پول نقد دریافت کنید و از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری که از ویزاکارت پشتیبانی می‌کنند محصول و یا سرویس مورد نظرتان را بخرید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت چیست؟ انواع ویزاکارت و موارد استفاده از آن چیست؟

مستر کارت چیست؟

یکی دیگر از شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی مستر کارت است که در زمینه کارت‌های اعتباری و کارت‌های نقدی فعالیت می‌کند. دفتر اصلی شرکت مستر کارت در نیویورک قرار دارد بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود، این شرکت در دهه ۱۹۶۰ شروع به کارکرد و امروزه صدها میلیون کاربر ازمسترکارت استفاده می کنند؛ این شرکت در سال ۲۰۱۹ به درآمد حدود ۱۷ میلیارد دلاری با حجم پرداختی ۶.۵ تریلیون دلاری رسید.

از محصولات اصلی مستر کارت می‌توان به کارت‌های اعتباری مصرف کننده، کارت‌های اعتباری پیش پرداخت، کارت بدهی و کارت محصولات تجاری اشاره کرد. مستر کارت یک بخش تجاری قابل گزارش دارد که به عنوان راه حل‌های پرداخت آنلاین ارزی شناخته شده است و در مناطقی مانند ایالات متحده از آن استفاده می‌کنند؛ یکی از کاربردهای اصلی مستر کارت ارائه کارت اعتباری برای خریدهای حضوری و آنلاین است، این کارت در ۲۰۰ کشور دنیا اعتبار دارد و می­توان در هرکدام از این کشورها با مسترکارت خرید کرد و مبلغ مورد نظر را پرداخت کرد؛ مستر کارت مانند ویزاکارت، دبیت کارت و یا کارت بدهی به کاربران خود ارائه می دهد دبیت کارت مانند کارت‌های بانکی می‌باشد که مستقیماً به حساب جاری افراد در بانک‌ها متصل است و می‌توان به صورت مستقیم در هر نقطه از جهان از این کارت استفاده کرد.

انواع مستر کارت

  • مسترکارت اعتباری
  • مسترکارت دبیت
  • مسترکارت پیش پرداخت
  • مسترکارت استاندارد
  • مسترکارت گلد
  • مسترکارت پلاتینیوم
  • مسترکارت ورد
  • مسترکارت الیت ورد

زمان خرید با ویزا کارت یا مستر کارت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در زمان استفاده از مستر کارت و یا ویزاکارت هنگام خرید و پرداخت از سایت‌های خارجی نکات ضروری را باید رعایت کنید. یکی از این موارد استفاده کردن از آی پی غیر ایران است زیرا برخی ازاین سایت‌ها کشور ایران را تحریم نمونده‌اند، بنابراین پیشنهاد می‌شود برای عدم تغییر آی پی درزمان پرداخت از سرور مجازی و یاVPS استفاده کنید.

زمانی که می‌خواهید از مستر کارت و یا ویزا کارت استفاده کنید توجه داشته باشید آدرس پرداخت با آدرس کارت صادر شده همخوانی داشته باشد، برای مثال اگر ویزا یا مستر کارت شما مربوط به کشور آلمان باشد باید در زمان پرداخت به سایت مورد نظر آدرس کشور آلمان را وارد کنید. البته برای پرداخت در سایت‌های خارجی نیازی به وارد کردن رمز دوم اینترنتی نیست و در پرداخت‌های بین‌المللی رمز دومی وجود ندارد.

دلایل ضرورت استفاده از ویزاکارت و مسترکارت معتبر

  •  خریدهای آنلاین از سایت هایی مانند Amazon, Trendyol, Nike, Adiddas و سایت‌های مختلف دیگری که درگاه پذیرش کارت اعتباری دارند.
  •  پرداخت هزینه‌های اجاره سرورها و یا لایسنس‌های نرم‌افزاری به خارج از کشور یا تمدید دامنه‌های اینترنتی جهانی
  • پرداخت هزینه‌های هتل بدون واسطه در سراسر دنیا
  • پرداخت‌های درون برنامه‌ای مانند، خرید گیفت کارت‌های مختلف اپل استور، گوگل پلی و مایکروسافت و بازی های رایانه‌ای متفاوت
  • خرید مستقیم بلیط هواپیما ارزان تراز واسطه‌ها
  • اتصال ویزا کارت به حساب پی پال به دلیل تأیید حساب و پشتیبانی از حساب
  • پرداخت هزینه‌های Google Ads
  • خرید رمز ارزهای متفاوت و اتصال به سایت‌های جهانی معاملات مانند بایننس، کوینکس و…
  • خرید و فروش انواع سهام درفارکس
  • نقد کردن درآمد ارزی فریلنسرها و خدمات بین‌المللی
  • نقد و دریافت درآمد از یوتیوب
  • عدم نیاز به پرداخت کارمزد سالیانه
  • اجاره خودروهای ارزان و معتبر در سفرهای خارجی
  • پرداخت هزینه های اسکایپ، نتفیلیکس، اسپاتیفایی و…
  • پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه و ثبت نام در درآزمون‌های بین‌المللی

تفاوت مستر کارت و ویزاکارت چیست؟

صنعت پرداخت الکترونیک جهان توسط ۴ شرکت بزرگ دنیا به نام ویزاکارت، مسترکارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور اداره می‌شود، که مسئولیت سنگینی از پرداخت‌های دنیا را برعهده دارند. بیشتر مردم در سراسر جهان برای انجام امور پرداختی خود کارت‌های اعتباری دارند و با کمک آن‌ها به دنبال مزایا و فرصت‌های بازپرداخت نقدی و مزیت‌های تبلیغاتی هستند، ویزا کارت و مستر کارت از طریق موسسات مالی مانند بانک‌ها و یا اتحادیه‌های اعتباری کارت صادر می‌کنند اما به طور مستقیم برای عموم مردم کارت صادر نمی‌شود.

ویزاکارت­ و مسترکارت تفاوت­ چشمگیری ندارند و بیشتر مزایای متنوعی دارند، این دو شرکت هردو درآمد خود را تقریبا از کارمزد پردازش داده‌ها و خدمات مختلف دیگر به دست می‌آورند؛ هزینه انواع خدمات ازشخص صادرکننده دریافت می‌شود و براساس حجم کار می باشد همچنین هزینه پردازش داده ها هزینه ثابت و کمی است که به ازای هر معامله دریافت می شود. ویزا و مسترکارت به عنوان واسطه بین یک فروشنده که کارت بانکی اش به سیستم ویزا و یا مسترکارت متصل است و خریداری که کارت بانکی با برند ویزا و یا مستر کارت دارد عمل می کند. با استفاده از این درگاه پرداختی الکترونیک فروشندگان می­‌توانند به راحتی انواع کالا و خدمات را به مشتریان در سراسر جهان عرضه کنند.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید از سایت‌های فروشگاهی خارج از کشور openai و… خرید کنید، می‌توانید با استفاده از خرید با ویزا کارت و مسترکارت هزینه آن را به راحتی پرداخت کنید در این مقاله آموختیم چگونه با ویزاکارت خرید کنیم؟ و در زمان استفاده از آن به چه نکاتی اهمیت دهیم، در ایران ممکن است برخی از سایت‌های خارجی تحریم باشند شما می‌توانید خرید با ویزا کارت و مستر کارت در ایران را به سایت میهن پرداخت بسپارید و بدون هیچ نگرانی خرید خود را انجام دهید.

۲ Comments to “ چگونه با ویزا کارت خرید کنیم؟ +به راحتی با ویزاکارت خرید کن”

  1. شبنم لایقی says :پاسخ

    سلام خرید در سایت هایی که امکان پرداخت با ویزاکارت دارن رو شما انجام میدین یا باید ویزاکارت خریداری کنیم؟

    1. مبینا سیمائی says :پاسخ

      سلام هر سایتی که درگاه ویزاکارت برای پرداخت دارد، در ۸۰% مواقع توسط میهن پرداخت قابل پرداخت است.
      برای اطمینان می توانید در سایت ثبت نام کرده و از طریق تیکت با پشتیبانی در ارتباط باشید و سایت موردنظری که قصد دارید از آن خرید کنید را ارسال کنید.
      اگر قابل انجام باشد می توانید از طریق منوی سفارشات > سفارش ویزا ثبت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *