تفاوت ویزا کارت و مستر کارت

/ / دسته‌بندی نشده
خرید ویزا کارت “”

بروزرسانی مرداد ۱۹, ۱۳۹۹

بدون شک شما هم این دو نام را زیاد شنیده اید اما سوال بزرگی که مطرح می شود این است که انتخاب بین کدام یک از این دو کارت؟ و همینطور مقایسه این دو با هم. آیا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟ باید کدام یک را انتخاب کرد؟! تفاوت ویزا کارت و مستر کارت در چیست ؟

ویزا کارت و مستر کارت

کارت های اعتباری یکی از مهم ترین نکات روزمره زندگی مالی امروز است. بر اساس گزارش بانک مرکزی استرالیا در فوریه سال ۲۰۲۰ حدود ۲۶۰ میلیون خرید به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار به وسیله ۱۸ میلیون کارت اعتباری شخصی در استرالیا صورت گرفته است. برای همچین نقل و انتقالات پولی، صدها مدل مختلف کارت اعتباری از طریق موسسات مالی و بانک ها با مزایا و هزینه های منحصر به فرد در اختیار مردم قرار گرفته است.

با این حال باید گفت، اکثر کارتهای اعتباری یکسان می باشند. یک تکه پلاستیک مستطیل شکل با شماره های موجود روی آن… حال این کارت ها با مهر و لوگوی تجاری هر بانک مشخص می شوند. سوال مهمی که مطرح می شود این است که پس تفاوت آن ها چیست؟

ویزا و مستر کارت چه کاری انجام می دهند؟

این دو شرکت ارائه دهنده بیشترین کارت اعتباری در استرالیا می باشند. طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت Statista.com  که در ژوئن ۲۰۱۹ انجام شده است، حدود ۸۳ درصد از کل پرداخت های انجام شده در این ماه متعلق به کارت هایی یکی از این دو شرکت بوده است. با این حال باید گفت این شرکت ها کمترین مزایا را برای کاربران خود در نظر می گیرند.

این شرکت ها در واقع یک شرکت پرداخت دیجیتالی می باشند. آن ها سیستمی را فراهم کرده اند که اجازه می دهد تا یک معامله جهت پرداخت به راحتی توسط کارت ها انجام شود.

این شرکت ها بابت مانده موجودی حساب شما سود و بهره ای را پرداخت نمی نمایند. کارت های این دو شرکت تقریبا در هر جای دنیا پذیرفته می شوند. اما باید گفت تفاوت جزئی بین این دو سیستم پرداخت و ارائه دهنده کارت ها وجود دارد. در حقیقت باید گفت که تفاوت ویزا کارت و مستر کارت چندان زیاد نیست.

برخی از بانک ها و موسسه های مالی وابسته به این کارت ها تفاوت این دو کارت را مشخص می کند. به طور مثال در سال ۲۰۱۵ بانک ملی استرالیا با ویزا کارت توافق نامه ای ۱۰ ساله امضا کرد که در واقع تا سال ۲۰۲۵ را شامل می شود. در طی این توافق نامه قید شده است که این بانک فقط کارت های اعتباری ویزا را ارائه خواهد کرد.

خرید ویزا کارت

صدها مدل مختلف کارت اعتباری از طریق موسسات مالی و بانک ها با مزایا و هزینه های منحصر به فرد در اختیار مردم قرار گرفته است

ویزا کارت

ویزا یک شرکت چند ملیتی می باشد. ویزا در سال ۱۹۵۸ در شهر فاستر واقع در ایالت کالیفرنیا تاسیس شد. در سال ۱۹۷۴ ویزا فعالیت های بین المللی خود را گسترش داد. در سال ۲۰۰۸ ویزا به یکی از بزرگترین IPO های تاریخ تبدیل شد.

امروز ویزا در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت می کند و با شعار بهترین راه پرداخت در همه جا برای همه تبدیل شده است.

به عنوان بزرگترین شبکه پرداخت، ویزا در کل مبلغ ۲.۱ تریلیون دلار در ۴۳.۲ میلیارد تراکنش را تنها در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ پردازش کرد. ویزا پیش بینی می کند تا پایان سال ۲۰۲۰ تعداد کارت های ارائه شده این شرکت تنها در ایالت متحده به ۳۰۰ میلیون برسد.

البته افرادی که برای خرید کارت اعتباری تهیه می کنند، اغلب این کارت را انتخاب می کنند. هر چه ویزا بر صنعت پرداخت جهانی تسلط بیشتری می یابد، کاربران و بازارگانان جدید بیشتری را به سوی خود جذب می نماید.

مستر کارت

این شرکت نیز یک شرکت چند ملتی می باشد که در ایالت نیویورک و در شهر وست چستر آمریکا واقع شده است. این شرکت با دارا بودن بیش از ۱۴۰ شعبه نمایندگی در کشورهای مختلف در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارد. این شرکت در اواخر سال ۱۹۵۸ آغاز به کار کرد و در سال ۲۰۰۵ به یک شرکت چند ملیتی تبدیل شد.

مستر کارت در سال ۲۰۱۲ با ورود به بخش خاورمیانه بازار کار خود را گسترش داده و وارد بازار های پرداخت استرالیا و در نهایت چین شد. این دو شرکت خدمات خود را در سه نوع اصلی ارائه می کنند. از جمله:

  1. کارت نقدی

این کارت ها مثل کارت های اعتباری عادی می باشند. باید به این کارت ها پول واریز نمایید تا بتوانید از آن ها برداشت کنید.

خرید مستر کارت

طبق آخرین آمار منتشر شده در سایت Statista.com  که در ژوئن ۲۰۱۹ انجام شده است، حدود ۸۳ درصد از کل پرداخت های انجام شده در این ماه متعلق به کارت هایی یکی از این دو شرکت بوده است

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت زیاد نیست. تنها می توان گفت ویزا به امکاناتی که در طول سفر یا مشاغل کاری به کاربران خود ارائه می دهد معروف است در حالی که مستر کارت به تخفیفات و تبلیغات توجه بیشتری دارد. تقریبا در حال حاضر میزان شرکت هایی که این دو شرکت را می پذیرند یکسان می باشد و می توان بدون توجه به تفاوت این دو از آن ها استفاده نمود.

  1. کارت اعتباری

کارت های اعتباری تقریبا اندکی شباهت به کارت های هدیه دارند. در واقع شما اگر یک کارت اعتباری ۵۰۰ دلاری داشته باشید می توانید بدون آنکه در این حساب موجودی داشته باشید به اندازه ۵۰۰ دلار خرید نمایید یا از کارت خود استفاده کنید. شرکت ویزا کارت و مستر کارت این امکان را فراهم می آورند که در پایان هر ماه می توان این مبلغ را از حساب بانکی تسویه کرد.

  1. کارت پیش پرداخت

این کارت ها کارت هایی می باشند که بدون توجه به اعتبار آن ها می توان پولی بابت آن ها پرداخت کرده و سپس از آن استفاده نمود. می توان گفت این کارت ها دقیقا کارت های هدیه صادر شده در ایران می باشند.

تفاوت این دو شرکت

تفاوت ویزا کارت و مستر کارت زیاد نیست. تنها می توان گفت ویزا به امکاناتی که در طول سفر یا مشاغل کاری به کاربران خود ارائه می دهد معروف است در حالی که مستر کارت به تخفیفات و تبلیغات توجه بیشتری دارد. تقریبا در حال حاضر میزان شرکت هایی که این دو شرکت را می پذیرند یکسان می باشد و می توان بدون توجه به تفاوت این دو از آن ها استفاده نمود.

هر چند می توان گفت دارندگان مستر کارت می توانند از تخفیفات اعمال شده در فروشگاه های مختلف یا مزایای جهانی که برای این شرکت در نظر می گیرند بهره مند شوند. مستر کارت برنامه ی پس اندازی نیز برای تخفیفاتی که از پمپ بنزین، هتل ها و فروشگاه های مختلف می گیرد را برای کاربران خود رد نظر می گیرند که افراد می توانند این پس انداز را ثبت نموده و از آن استفاده نمایند.

قبل از تهیه مستر کارت یا ویزا کارت باید توجه نمایید که این شرکت ها کارت اعتباری را به اعتبار بانکی که شما در آن حساب دارید به شما می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *